نخستین واکنش امیر اسماعیلی به شایعه جاسوسی و اعدام خود

 نخستین واکنش امیر اسماعیلی به شایعه جاسوسی و اعدام خود۱۲-بهمن-۱۴۰۰

تانباشد چیزکی گفته نمیشه چیزها. باانکارکردن مسأله حل نمی شود .چون بالاخره به زودی گندش بیشتردر خواهدآمد  که وی چکاره است؟

tasnim_013122.jpgتسنیم: امیر فرزاد اسماعیلی گفت: اگر رد جاسوسی فردی زده شود، دیگر به ارتباطات و جایگاه او نگاه نمی‌کنند چراکه بر سر امنیت نظام و مردم هیچ تعارفی نباید داشت... یک خانه معمولی و یک ماشین معمولی دارم. اگر چیز بیشتری داشتم همه را به مردم عزیز اعلام و ثبت و ضبط کنند.

طی روزهای اخیر مجددا برخی شایعات درباره یکی از جوان‌ترین فرماندهان نیروهای مسلح یعنی امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده سابق قرارگاه مرکزی پدافند هوایی مطرح شد که اگرچه عمده آنها تکراری بود، ولی سوالاتی را برای افکار عمومی بوجود آورد.

امیر فرزاد اسماعیلی ۵۱ ساله و دارای دو فرزند (یک دختر و یک پسر) است که هیچ کدام از آنها به گفته خودش دارای مشاغل دولتی نیستند. این فرمانده اهل رودسر در استان گیلان در سال ۱۳۶۸ وارد نیروهای مسلح شد و در سال ۱۳۸۷ درحالی که تنها ۳۸ سال سن داشت، با حکم فرمانده معظم کل قوا به عنوان دومین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور منصوب شد.

قرارگاه پدافند هوایی اندکی پیش از آن، با جدا شدن از نیروی هوایی ارتش به عنوان متولی اصلی پدافند هوایی در کشور تشکیل شده بود.

امیر اسماعیل به مدت بیش از ۸ سال این مسئولیت را برعهده داشت و پس از کنار رفتن از این مسئولیت به عنوان مشاور و دستیار فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در امور پدافند مشغول به خدمت است.

با این تغییر، برخی شایعات و سوالات درباره امیر اسماعیلی مطرح شد، ازجمله اینکه چطور فردی در این سن کم می‌تواند به چنین جایگاهی برسد و چطور بعد از کنار رفتن از مسئولیت خود، کمتر در رسانه‌ها حضور پیدا کرد.

در گفتگو با امیر فرزاد اسماعیلی با حضور در دفتر ایشان در ستاد ارتش، علاوه بر بررسی اجمالی وضعیت پدافند هوایی به طرح این شایعات پرداختیم که می‌توانید متن آن را در ادامه بخوانید:

شما به عنوان کسی که ۸ سال در بالاترین سطح پدافند هوایی کشور مسئولیت داشتید، بفرمایید که وضعیت امروز کشور ما با توجه به حجم تهدیداتی که علیه کشور ما وجود دارد در حوزه پدافند هوایی چگونه است؟

یک اصل در موضوع پدافند هوایی این است که این حوزه دائم و به صورت پیوسته باید مورد پایش قرار بگیرد تا تهدیدات و میزان آنها مورد ارزیابی قرار گرفته و ببینند تهدیدات در سطوح مختلف از کجاست و در کجا باید دفاع قوی تری صورت بگیرد تا در موقع نبرد کمترین آسیب بوجود بیاید. این یک اصل در همه جای دنیاست و ما هم خودمان را طوری آماده کردیم که اگر خدای نکرده درگیری یا جنگی رخ داد، بتوانیم محکم و سرپا بایستیم.

کشور ما دفاع هوایی یکپارچه و خوبی دارد. هم ارتش جمهوری اسلامی ایران و هم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بحث دفاعی هوایی از هر حیث اقدامات شایسته‌ای کردند.