امارات موشک حوثی‌ها را هنگام بازدید رئیس جمهوری اسرائیل رهگیری کرد

 امارات موشک حوثی‌ها را هنگام بازدید رئیس جمهوری اسرائیل رهگیری کرد۱۱-بهمن-۱۴۰۰

نمایی از ابوظبی

امارات متحده عربی روز دوشنبه ۱۱ بهمن و در حالی که این کشور برای نخستین بار میزبان رئیس جمهوری اسرائیل است، اعلام کرد که یک موشک بالستیک‌ حوثی‌های یمن را رهگیری کرده است.

وزارت دفاع امارات متحده عربی گفت که این موشک رهگیری و منهدم شده و در یک منطقه خالی از سکنه سقوط کرده است. اطلاعیه این وزارتخانه اما مشخص نکرده که این موشک به سمت ابوظبی، پایتخت امارات متحده عربی، شلیک شده است یا به سمت دوبی که مرکز اقتصادی و تجاری آن محسوب می‌شود.

سازمان هواپیمایی کشوری امارات متحده عربی نیز اطمینان داد که ترافیک هوایی در این کشور حاشیه خلیج فارس به حالت عادی است و علی‌رغم چنین حمله‌ای، تمام پروازها طبق برنامه انجام می‌شود.

امارات متحده عربی در ائتلاف نظامی کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی برای جنگ با حوثی‌ها در یمن حضور دارد. این جنگ هفت ساله تاکنون ده‌ها هزار کشته بر جای گذاشته و یمن را در آستانه قحطی قرار داده است.

سخنگوی نیروهای حوثی شامگاه یکشنبه در توییتر نوشته بود که این گروه ظرف چند ساعت جزییاتی از عملیات نظامی جدید خود در امارات متحده عربی منتشر خواهد کرد. وی اما توضیح بیشتری نداد.

حوثی‌ها که از حمایت ایران برخوردارند، حدود دو هفته قبل ابوظبی را هدف حملات پهپادی خود قرار دادند که این حملات سه کشته بر جای گذاشت.

حمله تازه موشکی حوثی‌ها به امارات متحده عربی اما در شرایطی انجام شده که اسحاق هرتزوگ، نخست وزیر اسرائیل، در سفری تاریخی به ابوظبی با شیخ محمد بن زاید النهیان، ولیعهد ابوظبی، درباره روابط دوجانبه و مسائل امنیتی گفت‌وگو کرد.

یک مقام اسرائیلی به خبرگزاری رویترز گفت که آقای هرتزوگ شب را در ابوظبی گذراند. دفتر رئیس جمهوری اسرائیل نیز اعلام کرد که او علی‌رغم حمله حوثی‌ها سفر خود به امارات متحده عربی را ادامه خواهد داد.

امارات متحده عربی به همراه بحرین با میانجی‌گری ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ پیمانی را به منظور عادی‌سازی روابط با اسرائیل امضا کردند.

با استفاده از گزارش‌‌ خبرگزاری رویترز؛ س.ن