در خوزستان / مراجعه ۲ هزار بیمار در یک روز به مراکز درمانی

 سرپرست معاونت درمان علوم پزشکی اهواز خبر داد

افزایش بیمارستان‌های پذیرای کرونا در خوزستان / مراجعه ۲ هزار بیمار در یک روز به مراکز درمانی۱۱-بهمن-۱۴۰۰

افزایش بیمارستان‌های پذیرای کرونا در خوزستان / مراجعه ۲ هزار بیمار در یک روز به مراکز درمانی

ایسنا/خوزستان سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به بیمارستان‌های پذیرای بیماران مبتلا به کرونا، گفت: علاوه بر بیمارستان رازی، بیمارستان سینا به عنوان پشتیبان این بیمارستان به چرخه کرونا افزوده شده است. بیمارستان‌های فاطمه الزهرا(س) و نفت در اهواز نیز وارد چرخه کرونا شده‌اند.

دکتر حبیب حی‌بر در نشست خبری که امروز (۱۱ بهمن‌ماه) در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای پاندمی کرونا تا ۹ بهمن‌ماه امسال حدود ۸۳ هزار و ۱۹۰ بیمار مشکوک و قطعی کووید – ۱۹ در بیمارستان‌های خوزستان بستری شده‌اند و در این مدت ۷۷۳ هزار و ۸۴۷ بیمار مشکوک و قطعی ابتلا به کووید – ۱۹ به صورت سرپایی در خوزستان درمان شدند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: متاسفانه در این مدت ۹ هزار و ۳۷۸  بیمار مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا در استان خوزستان جان باختند.  

حی‌بر تصریح کرد: شرایط شیوع اُمیکرون بحرانی است بنابراین در این شرایط، آموزش بسیار اهمیت دارد؛ متاسفانه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک هنوز صحیح انجام نمی‌شود. نه تنها پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود بلکه آن‌هایی که رعایت می‌کنند هم نصفه و نیمه از ماسک استفاده می‌کنند.

وی گفت: از اول تا ۹ بهمن‌ماه، ۳ هزار و ۵۰۰ بیمار سرپایی به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کرده‌اند که ۲ هزار نفر از این تعداد در یک روز یعنی ۹ بهمن‌ماه مراجعه کرده‌اند؛ این مساله قدرت سرایت بیماری را نشان می‌دهد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به بیمارستان‌های پذیرای بیماران مبتلا به کرونا، بیان کرد: علاوه بر بیمارستان رازی، بیمارستان سینا به عنوان پشتیبان این بیمارستان به چرخه کرونا افزوده شده است. بیمارستان‌های فاطمه الزهرا(س) و نفت در اهواز نیز وارد چرخه کرونا شده‌اند.

وی افزود: به منظور کاهش بار بیمارستان‌ها، چهار کلینیک درمانی نیز برای مراجعه بیماران معرفی خواهند شد.

حی‌بر با اشاره به ظرفیت تجهیزات اساسی بیمارستان‌ها برای درمان بیماران مبتلا به کرونا، گفت: در دهه فجر امسال هفت پروژه درمانی در حمیدیه، رامهرمز، ماهشهر و شوش افتتاح می‌شوند.