سرنوشت مرگبار کودکان افغان؛گرسنگی ،سرما و بیماری

 سرنوشت مرگبار کودکان افغان؛گرسنگی ،سرما و بیماری۱۱-بهمن-۱۴۰۰

سهم پاسداران جنایتکار با همآهنگی طالبان تروریست برای خروج نظامیان آمریکا ازافغانستان که منجر به چنین سرنوشت مرگ بار کودکان افغان شده چیست؟

سرنوشت مرگبار کودکان افغان؛گرسنگی ،سرما و بیماری

کابل - ایرنا -کمبود سوخت در سرمای استخوان سوز زمستان ،گرسنگی بیش از ۹۰ درصد از مردم افغانستان، بسته شدن  مراکز درمانی و افزایش تعداد کودکان مبتلا به بیماریهای حاد تنفسی در  کنار کمبود های بهداشتی و درمانی ، سرنوشت مرگباری برای کودکان افغان رقم زده است.

به گزارش ایرنا، صندوق حمایت از  کودکان سازمان ملل (یونیسف) اعلام  کرد در بسیاری  از بیمارستان ها و مراکز درمانی افغانستان همزمان  با افزایش تعداد بیماران حاد تنفسی به  دلیل پرداخت نشدن حقوق کارکنان بهداشتی  و  کمبودهای پزشکی و  بهداشتی بسته شده است.

خبرگزاری جمهور افغانستان روز دوشنبه به نقل از یونیسف اضافه بسیاری از کودکان افغانستان  با مشکل  حادتنفسی مواجه شده اند که  نیازمند مراقبت فوری هستند.

در گزارش یونیسف اضافه شده است تنها در ماه دسامبر(آبان - آذر) ۱۳۵ کودک افغان در راه انتقال به مراکز درمانی  و یا  بیمارستان جان  باخته اند.

دراین گزارش با اشاره به مشکلات اقتصادی و فقر بیش از  ۹۵ درصد از مردم افغانستان اضافه  شده است مشکلات  مالی  بزرگترین مانع برای درمان بیماران محسوب می شود.

دکتر سادات یکی  از پزشکان با  اشاره  به افزایش شمار کودکان مبتلا  به بیماری تنفسی گفت که تعداد مراجعه کنندگان  به درمانگاهها  در ماههای اخیر بیش از سه برابر شده است.

وی اظهار داشت همه روزه صدها کودک منتظرند پزشکان سیار آنها را ویزیت کنند.

او تصریح کرد نبود غذا،مواد سوختی و بیماری تنفسی سرنوشت مرگباری را برای کودکان  افغان رقم  زده است.