ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی ۴ برابر شد

 ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی ۴ برابر شد۹-بهمن-۱۴۰۰

ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی ۴ برابر شد

ایسنا/خراسان جنوبی دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: موارد ابتلا به کرونا در ۸ روز اول بهمن نسبت‌ به نیمه دوم دی در خراسان جنوبی ۳۲۰ درصد افزایش‌ یافت.

غلامرضا شریف زاده، امروز شنبه ۹ بهمن به رسانه‌های گروهی گفت: موارد مثبت کرونا در تست‌های مولکولی و سریع  از ۱۶ تا ۳۰ دی ۸۰۸  مورد با متوسط روزانه ۵۴ مورد بود که در ۸ روز اول بهمن به هزار و ۸۱۵ مورد تست کووید مثبت با متوسط روزانه ۲۲۷  مورد رسید.

به گزارش ایسنا، وی افزود: تعداد بیماران بستری تنفسی در بیمارستان‌ها هم در نیمه دوم دی هزار و ۲۷۳ مورد با متوسط روزانه ۸۵ مورد بود که در ۸ روز اول بهمن به ۶۰۱ مورد با متوسط روزانه ۷۵ نفر رسید که حکایت از کاهش یک درصدی دارد.

وی گفت: بیماران کرونا مثبت بستری در بیمارستان ها در نیمه دوم دی ۳۲۱ مورد با متوسط روزانه ۲۱ مورد بود که در در ۸ روز اول بهمن هم  ۱۷۰ مورد با متوسط روزانه ۲۱ مورد ثابت بود.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌ جنوبی گفت:  ۸۴ مورد بستری در مراقبت‌های ویژه در نیمه دوم دی با متوسط ۵.۶ مورد، در ۸ روز اول بهمن به ۳۴ مورد با متوسط روزانه ۴ مورد یعنی ۴۰ درصد کاهش یافت.

شریف زاده یادآور شد: همچنین در ۱۵ روز  نیمه دوم دی ۵ مورد مرگ با متوسط ۰.۳۳ مورد رخ داد که با افزایش ۹۰ درصدی در ۸ روز اول بهمن به  ۵ مورد مرگ با متوسط روزانه ۰.۶۳ رسید.