نگاه بازجویانه اوین نامه به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای جناح رقیب مغلوب

 نگاه  بازجویانه اوین نامه کیهان سربازجوشریعت نداری به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای جناح رقیب مغلوب ۱۴- دی -۱۴۰۰

مدعیان اصلاحات دست به ترور شخصیت حاج قاسم زدند

سرویس سیاسی-
روزنامه اعتماد روز گذشته به مناسبت دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی با انتشار ویژه نامه‌ای با عنوان «فرزند امام»‌، از یک سو جریان انقلابی کشور را به تلاش برای مصادره شخصیت حاج قاسم متهم کرد و از سوی دیگر در جای جای این ویژه نامه سعی در ارائه تصویری وارونه‌، مخدوش و تحریف شده از این شهید والا‌مقام داشته است.
این روزنامه در ویژه نامه خود در مطلبی با عنوان «سردار سلیمانی، بازوی سخت‌افزاری نظام برای تحقق برجام» نوشت: «شهید سلیمانی..در شرایطی که با روی کار آمدن دولت اعتدال مسیر مذاکره به عنوان راهکار رفع تحریم‌ها و خروج از شرایطی که به دلیل قرار گرفتن ذیل فصل ۷ منشور ملل متحد به آن دچار بودیم در دستور کار دولت قرار گرفت‌، نقش خاصی ایفا کرد و به عنوان بازوی سخت‌افزاری نظام کنار دکتر ظریف... که بازوی نرم‌افزاری نظام بود در این مسیر گام برداشت و به تحقق اهدافی که در راستای تعامل با جامعه جهانی داشتیم یاری رساند..»
این روزنامه در ادامه نوشت: «اگر برجام را به عنوان بخشی از دستاورد شهید سلیمانی در نظر بگیریم در شرایطی که مسیر دستیابی به منافع برجام با مشکل رو‌به‌رو شده و با ورود ترامپ به کاخ سفید و خروج از برجام بار دیگر کشور تحت فشار تحریم‌های ظالمانه قرار دارد قاعدتاً باید تلاش کنیم که با احیای برجام و رفع تحریم در وضعیت زندگی و معیشت مردم بهبود حاصل شود
همچنین روزنامه شرق نیز در اقدامی مشابه و در ویژه نامه‌ای با عنوان«سردار ایرانی» در مطلبی نوشت: «او هرگز تلاش نمی‌کرد تا با موضع‌گیری‌های خود افراد وفادار به امام خمینی و انقلاب اسلامی را برنجاند و آنها را از قطار انقلاب پیاده کند و خود را معیار انقلابی بودن بداند.. اگر خیال اسرائیل و آمریکا از امنیت واحدهای خود در پیرامون خویش راحت بود معلوم نبود که به بعضی از مراکز در درون ایران حمله نظامی نکنند.‌»
گفتنی است تحریف مکتب شهید سلیمانی از ابتدا توسط اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و غرب گراهای داخلی آغاز شد و اینک پس از دو سال از شهادت سردار سلیمانی، این خط تبلیغی با شدت بیشتری ادامه دارد.
طیف مدعی اصلاح‌طلبی که کارنامه سیاهی در تحریف همه‌جانبه امام و اصول انقلاب را نیز دارد‌، در زمان حیات سپهبد شهید سلیمانی با حمله به سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی‌، علیه اقدامات این شهید والامقام درتقویت و توسعه جبهه مقاومت و جلوگیری از نابودی ملت‌های منطقه به‌دست آمریکا و گروهک‌های تروریستی لجن پراکنی می‌کرد، اما این روزها تلاش دارد از قهرمان مبارزه با استکبار و در راس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی یک چهره منفعل و اهل سازش و مذاکره با دشمنان ملت بسازد و خسارت محض برجام را نیز به این شهید نسبت دهد‌، در حالی که سردار سلیمانی مهر ماه 95 با انتقاد از کسانی که دشمن را دوست جا می‌زنند، گفته بود «در خط مقدم جنگ با دشمن نباید دو صدا بلند شود و کسانی بگویند او دشمن نیست، دوست است.خوارج محصول ترویج همین نگاه بودند. اگر صاحب‌منصبانی آدرس غلط دادند و در جامعه دو صدایی در مقابل دشمن درست کردند، مرتکب خیانت شده‌اند. کوچه دادن به دشمن، بدترین نوع خیانت است. ترویج فهم غلط از دشمن، حساسیت جامعه را از بین بردن و سرد کردن، در درون آن تفرقه درست کردن، خیانت است
او همچنین 9 اسفند 97، مسئولان را از ساده‌‌اندیشی درباره برجام برحذر داشته و با اعتراض نسبت به زمزمه‌هایی مبنی بر برجام دو و سه گفته بود: «برای دشمن، این برجام، سه ضلعی است نه یک ضلعی. اوباما فکر می‌‌کرد به مرور زمان به دو ضلع دیگر می‌‌رسد، اما آدم عجولی که آمده، اصرار دارد به سرعت برسد و تصورش این بود که می‌‌رسد. اینکه اصرار می‌‌کنند بر برجام 2 در منطقه، برای این است که می‌خواهند این تحرکی را که از ایران اسلامی به جهان اسلام روح و جان داده، بخشکانند. اگر العیاذ بالله ما رفتیم و در برجام 2 شرکت کردیم، به همین تمام می‌شود؟ نه، برجام اصلی در داخل ایران است. تلاش آنها به اینجا منتهی نخواهد شد و برجام سه هم خواهند داشت، چون معتقدند چشمه باید خشکانده شود و این چشمه، ایران است
ظاهرا منظور اصلاح‌طلبان از عدم مصادره جناحی حاج قاسم این است که از او نگویید تا ما راحت‌تر تحریف کنیم!
گزینه ایران در صورت عدم توافق، «پیشبرد برنامه‌های هسته‌ای» است
روزنامه آفتاب یزد در گزارشی به مذاکرات وین پرداخت و نوشت: باید دید اگر زیاده‌خواهی‌های آمریکا ادامه پیدا کند و ایران در وین به توافقی دست پیدا نکند، چه گزینه دیگری روی میزدارد؟
در ادامه مطلب به نقل از یک کارشناس آمده است:« اگر فرض را بر این بگیریم که مذاکرات بدون توافق به پایان برسد بدون شک ایران گزینه پیشبرد برنامه هسته‌ای را مد نظر خواهد داد. یعنی گزینه اصلی روی میز ایران در مقابل عدم توافق در وین پیشبرد برنامه هسته‌ای است
آفتاب یزد نوشت:« از سوی دیگر ممکن است برنامه‌های دیگری هم مانند افزایش نفوذ در منطقه را مد نظر قرار دهد اما برای اجرا کردن این مسئله باید دید جمهوری اسلامی ایران حادترین نقطه را کجا تعریف کرده است. تا کنون جمهوری اسلامی چیزی درخصوص حادترین نقطه مد نظرش تعریف نکرده است؛ البته در برخی از موارد شاهد بودیم مثلا عنوان شد اگر ایران نتواند نفتش را صادر کند کشور‌های دیگر هم نمی‌توانند نفتشان را از خلیج‌فارس صادر کنند اما این موضوع به عنوان خط قرمز مطرح نشده است.
در ادامه آمده است: اگر طرفین مذاکرات وین با ما به یک توافق نرسند ما هم برنامه هسته‌ای خود را پیش خواهیم برد؛ به عنوان مثال دیدیم که ایران اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کرد از سوی دیگر قانونی که در مجلس تصویب شد و در حال اجرا است سبب شده تا برنامه هسته‌ای ایران شتاب بیشتری بگیرد و همه این‌ها نشان می‌دهد گزینه روی میز برای ایران، در صورت دست نیافتن به توافق وین پیشبرد برنامه‌های هسته‌ای است.
وقتی مدعیان اصلاحات هشدار درباره «چاپلوسی» را تیتر می‌کنند!
روزنامه جمهوری اسلامی در گزارش تیتر 1 خود به نقل از نماینده مجلس نوشت: «برای یک رئیس، چاپلوس از جاسوس خطرناک‌تر است»
در این مطلب آمده است: مصطفی طاهری [نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی] در نطق میان دستور خاطرنشان کرد: «برای یک رئیس‌چاپلوس از جاسوس خطرناک‌تر است زیرا جاسوس چهره خود را می‌پوشاند و چاپلوس چهره واقعیت را. چابلوس مزاج شناس است و دل خواسته‌های پنهانی رئیس‌را استخراج می‌کند و بر آن لعاب حقیقت می‌زدند و تحویل رئیس‌می‌دهد، از این رو رئیس‌ها باید مزاج خود را به مزاج‌های شیرین عادت ندهند و از زبان‌های پر چرپ پرهیز کنند
روزنامه مدعی اصلاح‌طلبی در حالی هشدار نماینده مجلس درباره «چاپلوسی» را به عنوان تیتر 1 خود انتخاب می‌کند که 8 سال گذشته مدعیان اصلاحات تمام قد از روحانی حمایت کردند و صدر تا ذیل پست‌های مدیریتی را اشغال کردند و برای هر اقدامی او را به به و چه چه کردند. اصلاح‌طلبان طی سال‌های گذشته نه تنها نقدی نکردند بلکه برای توجیه عملکرد منفی دولت مورد حمایتشان، صرفا روحانی را «بدشانس» معرفی می‌کردند! همین دو سال پیش بود که محمود صادقی، عضو فراکسیون امید مجلس، همراهی مجلس دهم با دولت را یکی از شاخص‌های موفقیت ائتلاف عنوان کرد و گفت: «صادقانه می‌پذیرم این همراهی باعث شده که در برخی مواقع، ما بیش از حد با وزرا مهربان باشیم که ضعف نظارتی ما را در پی داشته است». نکته دیگر آن‌که قیاس «چاپلوس» و «جاسوس» و تیترگیری از آن در روزنامه مدعی اصلاح‌طلبی به قدری ضعیف و غیرمنطقی است که مرغ پخته را نیز به خنده وامی دارد! هرچند که در دولت مدعیان اصلاحات هم چاپلوسان جا خوش کرده بودند هم جاسوسان!