نقد و بررسی " ماجراجوئي فرانسه در خليج فارس" روزنامه ی جمهوری اسلامی سه شنبه خردادماه12 سال - 1388
"بدون توجه به نقش کلیدی تهید آمیرو ناامن و بی ثبات ومیلیتاریزه کردن خلیج فارس از سوی رژیم تروریستی آخوندی ، فرانسه وابوظبی متهم شدند که چرا پایگاه نظامی تأسیس کردند"

ملای سرمقاله نویس روز گذشته درسرمقاله ی خود ناپرهیزی کرد و در دفاع تلویحی از رفسنجانی و میر حسین موسوی ترسان و لرزان تلاش کرد بدون نام بردن پاسخ به فحاشان و تهدید کنندگان رقیب که موسوی را با متهم کردن ضد ولایت فقیه فریاد مرگ در بیت لوطی جماران نثارش کردند و فاطمه ی رجبی همسر غلامحسین الهام که رنگ شال سبز موسوی را رنگ چمنی و علفی و لجنی نامیده است . همینطوررنگ سبز را که حمید رضا ترقی عضو باند مافیائی انگلیسی و غارتگر مؤتلفه چراغ سبز به دشمن بیگانه و آمریکا دانسته است . خلاصه با گله و شکوه و سئوال و پرسش کردن اشاره به این اتهامات و توهین و تهدید های رقیب کرد . اکنون برای اینکه بالانس بر قرار شود سراغ حضور فرانسه در امارات عربی رفته است .

البته سرمقاله نویس بدون پرداختن به ریشه و عامل اصلی ناامنی و بی ثباتی منطقه که چیست و چرا در این منطقه فضای حاکم میلیتاریستی حاکم شده است . اقدامات تهدید آمیز کدامین کشور موجب شده تا فضای چنین شرایطی برای حضور نظامی سایر کشورهای قدرتمندان مهیا کند؟ اما انتقاد به تلاش دولت فرانسه کرده است که چرا سارکوزی کوشش کرده است برای خودش پایگاه نظامی و اسکله ی آبی در سواحل خلیج فارس در امارات تأسیس نماید؟

ا لبته سرمقاله نویس ادعا کرده که فرانسه بدنبال بازار فروش تسلیحات نظامی هوائی و زمینی خود در منطقه می گردد . وبازهم بدون اشاره به دلیل و عامل رقابتی شدن خرید تسلیحات نظامی در منطقه به حضور رقابتی آمریکا و فرانسه و انگلیس در منطقه ی خلیج فارس اشاره ای کند گفته که اینان کشور های استعماری اند که برای بهرمندشدن از ظرفیت های اقتصادی برخی کشور های عربی وارد منطقه شده اند. جالب است که سرمقله نویس دلیل حضور این کشور ها در منطقه را ناامنی و بی ثباتی منطقه دانسته و افزوده که توجیه حضور شان نیز ناشی از ایجاد امنیت در این منطقه است .

اما مگر می توان فراموش کرد که چه میزان ذخایر سوخت فسیلی نفتی و گازی جهان در این منطقه خلیج فارس وجود دارد و جهان چقدر نیاز به آن دارند که هرگونه نا امنی و بی ثباتی در این منطقه چگونه سریع می تواند بر روند افزایش قیمت نفت صادراتی و سایر فرآورده ها و مشتقات نفتی و تولیدی در جهان تأثیر گذار باشد؟ همانگونه که سرمقاله نویس فراموش کرده است که تا چنه تعداد دفعات سران رژیم تروریستی آخوندی و پاسداران در دفاع از پروژه ی هسته ای و دستری به سلاح هسته ای تهدید به بستن تنگه ی هرمز کرده اند . یعنی اینکه بطور عریان و شفاف هوار زده اند که عامل اصلی ناامنی و بی ثباتی نه در خلیج فارس که در منطقه ی خاور میانه ی رژیم تروریستی آخوندی می باشد که اکنون سرمقاله نویس با پاک کردن صورت مسئله دیگران را بدهکار و مقصر ناامنی و بی ثباتی منطقه معرفی و متهم کرده است .

همچنین سرمقاله نویس بدون ذکر مبلغ اختصاص داده شده به خرید ابزار و ادوات و تجهیزات نظامی وموشکی و هسته ای پدافندی که بطور پنهانی و علنی از چین وکره ی شمالی و روسیه و ...انجام گرفته است . بطوریکه مدتی است داستان تأئید و تکذیب کردن خرید موشک های ضد هوائی مدرن هوائی از روس ها زبانزد خاص و عام شده است . اما اکنون وی از نرد عشق فرانسه و امارات و صرف هزینه ی میلیارد ها دلار خرید آهن پاره ای بی مصرف سخن به میان آورده است. بدتر اینکه پرسش هم کرده است که برای کدامین دشمن این تسلیحات از فرانسه خریداری شده است؟ عجیب تر اینکه بدون سابقه تاریخ وقوع انقلاب در فرانسه نظامیان فرانسوی عیاشانی خطاب شدند که اهل مبارزه در زمان خطر نمی باشند. چون در برابر هیتلر شکست خوردند . از طرف دیگر رئیس جمهور فرانسه را به تملق گو و چاپلوس آمریکا متهم کرده است و گفت که برای کمک رسانی و خوش خدمتی به آمریکا به آب های خلیخ فارس و ارد شده است . زیرا که نتیجه گیری کرده که سارکوزی معتقد است بد نامی بهتراز گمنامی است.

در خاتمه اینکه البته رابطه ی نزدیک سارکوزی با اسرائیل بر کسی کوشیده نیست . از سوی دیگر دیدگاه و ضریب حساسیت تهدید آمیز بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل پیرامون اهداف پروژه ی هسته ای رژیم ترور یستی آخوندی هم کا ملاً مشخص است که چگونه می باشد تا جائیکه آشکارا تهدیدبه تهاجم نظامی به تأسیسات هسته ای رژیم تروریستی آخوندی کرده است. ازطرف دیگر سران رژیم تروریستی آخوندی و پاسداران و حتی نامزدان خیمه شب بازی انتخاباتی � انتصاباتی ریاست جمهوری دوره ی دهم تأئید کرده اند که هرگز توقف غنی سازی اورانیوم را نمی پذیرند . بنابراین می توان حدس زد و احتمال این را داد که حضور نظامی فرانسه در امارات نوعی همآهنگی در تدارک حمایت تهاجم نظامی اسرائیل به تأسیسات هسته ای رژیم تروریستی آخوندی می باشد که ملای سر مقاله نویس برای پوشانیدن ضعف دفاعی و تحریک نکردن موج اعتراضات داخلی عمداً به این موضوع نپرداخته و اشاره نکرده است.


هوشنگ - بهداد
سه شنبه 12 خردادماه سال - 1388