گزیده خبرهای 18 دی -91 قسمت -2


گزیده خبرهای 18 دی -91  قسمت -2
فاش کردن چگونگی پیوند زدن دولت مدعی ساده زیست وعدالت محور اصول گرای مورد حمایت رهبر به سیستم گذشته از سوی سربازجو شریعتمداری .
مجسمه حجمي موسوم به «هيچ» كه حاصل تراوشات پوچگرايانه و ضداخلاقي يكي از به اصطلاح هنرمندان وابسته به دربار پهلوي است، بار ديگر در يكي از مراكز فرهنگي دولتي به نمايش درآمد!به گزارش خبرنگار كيهان، مجسمه «هيچ» در حالي در مجموعه نياوران به نمايش درآمده كه اين اثر ساخته شده توسط پرويز تناولي از نمادهاي پوچگرايي در عرصه هنرهاي تجسمي محسوب مي شود. آثار ضد ديني تناولي پيش از انقلاب تا حدي وقاحت داشت كه حتي نشريات شبه روشنفكري آن زمان نيز نوشتند: «خوب شد مردم به نمايشگاه اين مجسمه ساز نيامدند و نديدند كه چه آثار ضد اخلاقي به نمايش درآمده است!»گفتني است، تناولي در دوران طاغوت مشاور فرح پهلوي بود و در سال 56 به عضويت شوراي مركزي جشن هاي ايران و آمريكا درآمد. شهرداري تهران در دوران مرتضي الويري، و با حمايت حجت الاسلام زم 60 اثر اين مجسمه ساز و منزل مسكوني وي را براي تبديل به موزه خريداري كرد كه اين اقدامات با اعتراض شديد هنرمندان و رسانه هاي ارزشي روبه رو شد.
پس تکلیف هرروز شکر سرخ خوری های اضافی علیه ی ترکیه چه می شود که متهم به همکاری با آمریکا واسراییل می شود چون از مخالفان سوریه وعراق حمایت می کند؟
وزير خارجه تركيه اعلام كرد كه روابط ميان ايران و تركيه محكم و تاريخي است و دو كشور از توانمندي ها و پتانسيل هاي يكديگر آگاه هستند.به گزارش شبكه تركي «خبر ترك»، «احمد داوداغلو» وزير خارجه تركيه با اشاره به افزايش حجم مبادلات تجاري و اقتصادي ميان ايران و تركيه طي سال هاي اخير، گفت: ايران و تركيه در كنار روابط دوجانبه اقتصادي، داراي روابط سياسي گسترده اي با يكديگر هستند. براساس اين گزارش، ميزان مبادلات تجاري ميان ايران و تركيه طي سال هاي گذشته، افزايش چشمگيري داشته و تنها در سال گذشته ميزان آن بالغ بر 20 ميليارد دلار بوده است. گفتني است، «رجب طيب اردوغان» نخست وزير تركيه نيز در سفر سال گذشته اش به ايران براي افزايش ميزان اين مبادلات تجاري دوجانبه و رساندن آن به سالانه 30 ميليارد دلار اعلام آمادگي كرده بود.
در شرایطی این خبر بازتاب داده می شود که تحریم نفت موجب کاهش ارز شده است وکسری بودجه رو به افزایش می باشد . همچنین بازار مکاره مصوبه استخدامی دولت را رد کرده چون مدعیست غیر قانونی وتبلیغاتی است .
معاون حقوقي معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني نهاد رياست جمهوري گفت: در راستاي اجراي «طرح استخدامي مهرآفرين» 100 هزار نفر به استخدام دستگاه هاي اجرايي در سطح استان هاي كشور در مي آيند.به گزارش ايرنا از زاهدان، «عبدالعلي تاجي» يكشنبه در «نشست توجيهي طرح مهرآفرين» در محل استانداري سيستان و بلوچستان افزود: در پايان دولت هشتم آمار نيروي انساني استخدامي در نظام اداري كشور به صورت رسمي و پيماني دو ميليون و 400 هزار نفر بود. اما در مدت فعاليت دولت هاي نهم و دهم به رغم افزايش مسئوليت هاي دستگاه هاي اجرايي، 400 هزار نفر نيروي انساني به دلايل مختلف از جمله بازنشستگي، فوت و بازخريد از نظام اداري كشور خارج شدند.وي گفت: با توجه به خروج اين تعداد نيروي انساني از دستگاه هاي اجرايي امروز نظام اداري ايران به شدت نيازمند تقويت نيروي انساني است. تاجي تصريح كرد: طي هشت سال گذشته ورود نيروي انساني به نظام اداري كشور تا حد زيادي بسته بود كه باعث شد حجم وسيعي از دانش آموختگان دانشگاه هاي سراسر كشور بيكار بمانند و نااميدي اين قشر را فرا گيرد. لذا اجراي «طرح مهرآفرين» زمينه جذب دانش آموختگان دانشگاهي را در نظام اداري فراهم مي كند و شمار جوانان تحصيلكرده جوياي كار را به حداقل مي رساند.وي در ادامه اظهار داشت: با اجراي «طرح مهرآفرين» تمركزگرايي در نظام اداري مي شكند و استخدام در دستگاه هاي اجرايي آسان مي شود.تاجي بيان كرد: در راستاي اجراي «طرح مهر آفرين» همه مراحل استخدام نيروي انساني اعم از گزينش، آزمون و نظارت بر اجراي آن، برعهده استانداري ها خواهد بود.
 ادامه خبر منار وگنجشک حضور 16 میلیون زوار در روز اربعین در کربلا که پاسدا سربازجو شریعتمداری مدعی اش شد  با 6 میلیون تخفیف در مورد مشهد خبر منار وگنجشک دیگری را  تکرار کرده است .
معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي گفت: اين مجموعه براي خدمات دهي به 10 ميليون زائر و مجاور حرم مطهر امام رضا(ع) در ايام پاياني ماه صفر آمادگي دارد.به گزارش ايرنا، محمود ممتاز گفت: طبق پيش بيني انجام شده در دهه آخر صفر علاوه بر انبوه زائران دست كم چهار هزار هيئت فقط در قالب دستجات و هيئت هاي عزاداري در حرم مطهر رضوي حضور خواهند يافت.وي گفت: براساس برنامه ريزي انجام شده 25هزار نفر از كاركنان، خدام و خدمتگزاران اماكن متبركه، خدمات دهي متمركز و منسجم به زائران را برعهده خواهند داشت.معاون اماكن متبركه و امور زائران آستان قدس رضوي گفت: در سالروز شهادت امام رضا(ع) 17 پايگاه فوريت هاي پزشكي و 9 آمبولانس و گروه ويژه در سطح اماكن متبركه، فعاليت داشته و خدمات درماني سرپايي و اورژانسي به بيماران احتمالي ارائه خواهند كرد.ممتاز، با بيان اين كه براي عزاداري هيئت ها در حرم مطهر برنامه ريزي هايي انجام شده است، گفت: اختصاص 11 رواق و شبستان حرم به آيين عزاداري چهارهزار هيئت مذهبي داراي پرونده و مجوز از جمله اين برنامه ها است.وي با اشاره به اين كه هيئت هاي داراي مجوز بايد براي برگزاري آيين عزاداري در حرم مطهر مجوز دريافت كنند، افزود: به اين هيئت ها غذاي متبرك حضرت داده مي شود و 33 ايستگاه صلواتي هم در ورودي هاي شهر مشهد براي پذيرايي از زائران پياده در نظر گرفته شده اند.
به نظر می رسد که برجسته کردن 300 محکتر تهرانی بدل زدن به رئیس جمهور  می باشد. زیرا که وی بهمین رقم اشاره کرد ه است که از بانک ها وام های کلان گرفته  وپس نمی دهند . اما جالب است که 300 نفر محکتر کمتر از یک هفتم یک اختلاس گر 3 هزار میلیارد تومانی بانکی  احتکار کرده اند
مديركل تعزيرات حكومتي از تشكيل پرونده 540 ميليارد توماني براي 300 محتكر تهراني خبر داد.يدالله ملكي در گفت و گو با مهر در اين رابطه گفت: متخلفين براي واردات خود ارز مرجع دريافت كرده اند اما پس از واردات اقدام به گرانفروشي خارج از ضوابط سازمان حمايت كرده اند.وي تاكيد كرد: به زودي جزئيات اين تخلفات جهت تنوير افكار عمومي منتشر خواهد شد. ملكي به پرونده ديگري اشاره كرد و گفت: يكي از شركت هاي توليدي كه قرار بود محصولات توليدي خود را در بورس ارائه كند اما از انجام تعهدات خود در اين زمينه شانه خالي كرده است.وي تاكيد كرد: در اين رابطه نيز پرونده تخلف 60 ميليارد توماني تشكيل شده است.رئيس تعزيرات تهران درباره دستگيري محتكران كالا در 300 انبار گروهي مكشوفه نيز گفت: اين پرونده ها540 ميليارد تومان تخلف دارد كه از سوي سازمان حمايت به شعبه تعزيرات ارجاع شده است و هم اكنون در حال بررسي اين پرونده ها هستيم.