گزیده خبرهای 8 بهمن – 91


گزیده خبرهای 8 بهمن – 91
زلزله 4.8 ریشتری اهر را لرزاند / وحشت در تبریز.خبرگزاری فارس: مدیر حوادث غیرمترقبه آذربایجان شرقی قدرت زمین لرزه دقایق پیش را 4.8 ریشتر و محل وقوع آن را اهر و ورزقان اعلام کرد.
هنوز خبر های زلزله قبلی در منطقه آذربایجان شرقی داغ است که چگونه زلزله زدگان به حال خود رها شده اند که اکنون خبر از وقوع زلزله دیگر در اهر گزارش شده است .
خلیل ساعی دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: دقایقی پیش زمین لرزه به قدرت 4.8 ریشتر اهر را تکان داد.وی اضافه کرد: بعد از این زلزله دو پس لرزه به قدرت 1.8 به مرکزیت اهر و 1.8 به مرکزیت ورزقان به وقوع پیوسته است.بر اساس این گزارش، دانشگاه تهران تا لحظه مخابره خبر زمان و محل وقوع زلزله را اعلام نکرده است.این زمین لرزه در تبریز احساس شد و موجب وحشت مردم و فرار به خیابان‌ها شد.
بخشی از دستآورد اقتصاد مال خر است و ملت برای خربزه انقلاب نکرده است و معنویت ونه مادیت اصل است که خمینی شیاد گفته بود که موازی رشد کارتن خوابان وکودکان کار و زنان تن فروشان خیابانی و... اما مهریه 124 هزار د1371 پنج بهار آزادی، 10 کیلو شمش طلا و 50 طاقه پارچه ابریشمی مهر  گزارشده است.
رئیس ستاد دیه کشور از مهریه بالای یک دختر تهرانی خبر داد و گفت: این خانم با مهریه 124 هزار سکه بهار آزادی به خانه بخت رفت ولی حالا همسرش به خارج از کشور فرار کرده است.به گزارش مهر، اسدالله جولایی در ادامه نشست خبری ظهر شنبه از دستگیری یک کلاهبردار خبر داد و گفت: یک فردی با یکی از طلا فروشان معروف تهرانی تماس گرفته و با تقلید صدای من قصد داشته بیش از 60 میلیون تومان دیه برای آزادی یک زندانی فرضی را از این مغازه دار دریافت کند. از قضا یکی از دوستان این طلا فروش که بنده را می شناخته طی تماسی با من موضوع را گفت و فرد کلاهبردار دستگیر شد.رئیس ستاد دیه با انتقاد از وضعیت مهریه ها در کشور گفت: خاله ها، عمه ها، دایی ها و عموها توجیه نیستند. می نشینند و شیرینی و چای می خورند و می گویند مهریه را کی داده و کی گرفته است. خب بروید ببینید این همه زندانی مهریه چگونه در زندان هستند.وی افزود: یک خانمی 124 هزار مهریه در قباله خود ثبت کرده حالا همسرش خارج از کشور است. یک دختر خانم دیگری هم 1371 پنج بهار آزادی، 10 کیلو شمش طلا و 50 طاقه پارچه ابریشمی مهر خود کرده است. حالا سئوال اینجاست که این همه مهریه ضامن خوشبختی است. آیا این مرد توان پرداخت آنها را دارد
معلوم نیست سفیر دیپلمات تروریست در بغداد حسن دانایی وزیر جنگ یا امور خارجه یا رئیس جمهور است که تهدید کرده است  حق بستن تنگه  هرمز  محفوظ است . اگر اکنون که نفت تحریم شده  چنین قدرتی است چرا بهج ای تهدید پوچ وتو خالی  اقدام  به بستن نمی شود ؟
سفير كشورمان در عراق تاكيد كرد ايران حق بستن تنگه هرمز را در پاسخ به هر تجاوزي براي خود محفوظ مي داند.«حسن دانايي فر»، سفير ايران در عراق در مصاحبه با خبرگزاري فرانسه اظهار داشت: ايالات متحده آمريكا هر كاري كه براي فشار بر ايران مي توانسته انجام دهد، انجام داده است، مگر جنگ و اگر اين گزينه را انتخاب كند، ايران مي تواند يك گذرگاه كليدي نفت يعني همان تنگه هرمز را ببندد.وي تصريح كرد: ايران حق بستن تنگه هرمز را در پاسخ به هر تجاوزي براي خود محفوظ مي داند. يك سوم عبور و مرور نفت جهان از طريق دريا، از تنگه هرمز انجام مي شود.دانايي فر در اين خصوص كه آيا تنها در صورت جنگ ممكن است ايران دست به چنين كاري بزند يا در برابر ساير اشكال فشارها نيز چنين امكاني وجود دارد، خاطرنشان كرد: اين احتمال مشمول تمام موارد مي شود. گفتني است، جمهوري اسلامي ايران همواره حفظ امنيت خليج فارس و تنگه هرمز را اولويت خود دانسته و با حضور نيروهاي خارجي در منطقه مخالفت كرده است.
خمینی شیاد گفته بود آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و جانشین وی نیز لغز خوانی ضد آمریکایی می کند ومی گوید تحریم ها اثر ندارد .  در صورتیکه اکنون ترکش تهدید تحریم حتی به هم پیمان سوریه هم اصابت کرده است.
وزارت خزانه داري آمريكا نماينده ارشد خود را در امور تحريم هاي بين المللي براي بررسي اجراي تحريم ها عليه ايران و سوريه به امارات مي فرستد.«ديويد كوهن»، معاون خزانه داري در امور تروريسم و اطلاعات مالي وزارت خزانه داري آمريكا در سفر خود به امارات در صدد است تا درباره تحريم ها عليه ايران و سوريه، مقامات ابوظبي را در اجراي توطئه تحريم عليه ايران با آمريكا همراه كند.به گزارش خبرگزاري شينهوا، وزارت خزانه داري آمريكا، موضوع مذاكرات كوهن را اجراي تحريم هاي موجود عليه ايران و سوريه و نيز ضرورت مراقبت در برابر تلاش ها براي دور زدن تحريم ها عليه ايران ذكر كرده است.گفتني است، پيش از اين وزارت خزانه داري آمريكا اعلام كرده بود كه ايران فرمول بي اثر كردن اين تحريم ها را كشف كرده است.
بدلیل  این  آمار بهره بر داری جاده ای است که هر روز آمار بیشتری از تصادفات ومرگ ومیر جاده های کشور گزارش می شود طوریکه شامل حال دانش آموزان مدارس هم می شود.
معاون وزير راه و شهرسازي گفت: 19 هزار و 905 كيلومتر راه اصلي، بزرگراه، آزادراه و ريلي در دهه فجر انقلاب اسلامي امسال در كشور به بهره برداري مي رسد.به گزارش ايرنا، «احمد صادقي» در حاشيه بازديد از پروژه كنار گذر ساوه افزود: اين راه ها با اعتبار 22 هزار و 508 ميليارد ريال در قالب 36 طرح ساخته شده است.وي ادامه داد: بيش از 29 هزار كيلومتر راه اصلي، بزرگراه، آزادراه و انواع شبكه ريلي در كشور در حال احداث است.مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور افزود: بهره برداري از اين طرح ها تحولي عظيم در صنعت حمل و نقل كشور ايجاد خواهد كرد.صادقي با بيان اينكه امسال سال طلايي براي حمل ونقل كشور محسوب مي شود، با اشاره به در اختيار داشتن 22 هزار ميليارد ريال اعتبار تملك دارايي، بيان كرد: دولت از محل فروش اوراق مشاركت و واگذاري سهام شركت هاي دولتي منابع اعتباري مناسبي را در اختيار وزارت راه و شهرسازي براي اجراي طرح ها گذاشت.صادقي گفت: اين امر باعث شتاب بخشي به اجراي پروژه ها و بهره برداري از آنها شده است. معاون وزير راه و شهرسازي افزود: از ابتداي امسال تاكنون 18 پروژه اصلي و بزرگراه به طول 733 كيلومتر با اعتبار 17 هزار و 603 ميليارد ريال بهره برداري شد.