3 گزارش خبری  محور هجوم و بازداشت فله ای روزنامه نگاران
مشخص  است که اقدامات اخیر ادامه ی سیاست طراحی شده پیگیری سانسور نهادینه شده ای است  که پس  از زندانی کردن علی ا کبر جوانانفکر شروع شد  که مدیر عامل خبر گزاری دولتی ا یرنا ومشاور مطبوعاتی رئیس جمهور بود، آنهم در آستانه ی شروع سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل وی بازداشت و زندانی شد. آنگونه  که دستگاه فاسد قضاییه بدستور رهبر به رئیس جمهور هم اجازه دیدار با جوانفکر  در زندان اوین داده نشد .چون  این اقدام پیش مقدمه و مرتبط به  بر گزاری نمایش خیمه شب بازی ریاست جمهوری ریاست جمهوری دوره ی یازدهم  می باشد که می بایست کانال های تبلیغاتی جریانات متهم به فتنه و انحراف مسدود گردد .بهمین دلیل  خبر بازداشت میلاد فدایی دبیر سیاسی خبرگزاری ایلنا و سلیمان محمدی دبیر حوادث روزنامه بهار  داده شد و مکمل  آن سایت تابناک مسدود شد که وابسته به پاسدار محسن رضایی  است .  اکنون  هم گزارش شده است  بدستور دستگاه فاسد قضاییه شبیخون به دفاتر مطبوعات مدعی  اصلاح طلب  آرمان، اعتماد، بهار، شرق و هفته نامه آسمان زده شده است  و تعداد ۱۰ تن از روزنامه نگار   به اتهام رابطه با رسانه های ضد انقلاب بازداشت شدند. البته  از این اقدام  خیز برای کودتای رسانه ای- انتخاباتی نام برده شده  است. همچنین منظور از ر سانه فارسی زبان ضد انقلاب شبکه ی خبر پراکنی بی بی سی و برنامه  هفتگی بررسی مطبوعات ایران از سوی مسعود بهنود در این شبکه است . بهرحال این اقدام مشابه اقدام سعید مرتضوی بازجو وقاتل وقصاب مطبوعات است که یک شب بیش از 80 مطبوعات را تعطیل وتوقیف نمود . همچنین پیام به عسگر اولادی هم داشته شده است که با قربانی کردن  مطبوعات و بازداشت روزنامه نگاران رقیب مغلوب که ضمن هورا کشیدن برای موضع تو که گفته ای کروبی وموسوی را  فتنه زده و نه اهل فتنه می دانی خبرش را با آب وتاب تبلیغاتی بازتاب دادند. همینطور هشدار به سایر روزنامه نگاران داده شده است که مواظب باشید در صورت خطا یا عبور از خط سرخ ترسیم شده با هجوم به مطبوعات وبازداشت ها مواجه هستید . شک نیست تا فرا رسیدن 24 خرداد 92  فضا نه باز که منقبض تر و سانسور تیز تر خواهد شد . چون حاکمان وحشت زده نمی خواهند شرایط دو هم پیمان سوریه و عراق به ایران سرایت کند وشاهد همان وحشتی باشند که اعتراف شده فتنه ی بزرگتر از فتنه ی 88 در راه می باشند.
تعدادی از خبرنگاران و روزنامه نگاران روزنامه های آرمان، اعتماد، بهار، شرق و هفته نامه آسمان و هم چنین خبرگزاری ایلنا به حکم دستگاه قضایی بازداشت شدند.به گزارش مهر، ماموران دستگاه امنیتی کشور ساعاتی قبل با در دست داشتن حکم بازداشت این افراد به محل کار آنها در روزنامه ها، هفته نامه و خبرگزاری مذکور مراجعه کرده و آنها را بازداشت کرده اند.الیاس حضرتی مدیرمسئول روزنامه اعتماد و برخی از اعضای تحریریه های روزنامه های بهار، آرمان، شرق و هفته نامه آسمان خبر فوق را تایید کردند.خبرگزاری مهر درباره علت بازداشت این افراد نوشت: گمانه زنی اولیه حکایت از همکاری برخی از این افراد با رسانه های فارسی زبان ضد انقلاب دارد.دادستانی انقلاب به زودی اطلاعیه ای در این زمینه صادر خواهد کرد. اطلاعات تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.
بازداشت سلیمان محمدی،دبیر سرویس حوادث روزنامه بهار
  
ندای سبز آزادیسلیمان محمدی،دبیر سرویس حوادث روزنامه بهار شب گذشته بازداشت شده است.به گزارش ندای سبز آزادی در مراجعات انجام شده برای پیگیری وضعیت این روزنامه نگار زندانی توضیحی درباره دلیل بازداشت وی اعلام نشده است.سلیمان محمدی نیز پیش از روزنامه بهار با روزنامه‌های شرق، اعتماد، بهار، فرهیختگان، همشهری، دنیای اقتصاد امارات و فرهنگ آشتی همکاری داشته است. 
بازداشت میلاد فدایی اصل،دبیر سرویس سیاسی خبرگزاری ایلنا
ندای سبز آزادی:میلاد فدایی اصل،دبیر سرویس سیاسی خبرگزاری ایلنا دیشب بازداشت شده استبه گزارش ندای سبز آزادی وی ساعت 20 روز شنبه پس از ترک محل کارش بازداشت شده است.برخی گزارشها حکایت از بازداشت تعداد دیگری از خبرنگاران دارد. میلاد فدایی اصل روز ۱۱ آذر ماه سال 88 نیز در منزلش بازداشت و از سوی شعبه‌ ۲۸ دادگاه انقلاب به یک سال حبس تعزیری محکوم شده بود. وی در خرداد ماه سال 89  از زندان آزاد شده بود.