گزیده خبرهای 11 بهمن - 91


گزیده خبرهای 11 بهمن - 91
عسگراولادي گفت سعيدجان توبه كن خوب مي شوي (خبر ويژه)
شهید زنده دوم خردادی ها یا تئوری پرداز دوم خردادی سعید حجاریان فاش ساخته است که عسگر اولاد ی لو داده است که بدلیل توبه نکردن از سوی بسیجی رزمی کار سعید عسگر ترور شد .همچنین  نگفته است که مگر به جز موقع نماز سوره حمد  بر سر گور بعنوان فاتحه خوانده می شود که عسگر اولادی موقعی که وی در بیمارستان بیهوش بود برای وی خوانده است ؟
«آقاي عسگراولادي بالاي سر من آمد و يك جمله اي هم گفت. او به من گفته بود سعيد جان توبه كن ان شاءالله خوب مي شوي».اين مطلب را سعيد حجاريان در مصاحبه با روزنامه اعتماد عنوان كرد. وي در تحليل اظهارات اخير عسگراولادي با بيان اينكه اين اظهارات شخصي است، مي گويد: آقاي عسكراولادي زماني كه من ترور شده بودم و در بيمارستان سينا بودم، بالاي سر من آمد و براي شفاي من حمد خواند. آن موقع من بي هوش بودم. اول اطرافيان برايم گفتند و بعد خود ايشان برايم تعريف كردند. برايم «حمد» خواند و يك جمله اي هم گفت. او به من گفته بود «سعيد جان! توبه كن ان شاءالله خوب مي شوي.»وي مي افزايد: حالا غرضم از تعريف كردن اين خاطره اين بود كه بگويم آقاي عسگراولادي هميشه چنين موضع گيري هايي داشته اند. يعني صحبت هاي اخيرشان درباره سران معترضان انتخابات سال 88 منطبق با روش هميشگي ايشان است. آقاي عسگراولادي الان گفته سران معترض بعد از انتخابات سال 88 «فتان» نيستند بلكه «مفتون» بوده اند و چون مفتون بوده اند حالا بايد توبه كنند. به نظر من صحبت هاي ايشان درباره معترضان بعد از انتخابات گذشته شبيه همان اظهاراتي است كه بالاي سر من در بيمارستان سينا گفت. آنجا هم براي من دعا كرد و هم گفت توبه كن؛ يعني آقاي عسگراولادي آدمي است كه وسط مي ايستد. اصلاً شخصيت آقاي عسگراولادي اينچنين است.حجاريان درباره موضع علي مطهري مي گويد: موضع علي مطهري از آقاي عسگراولادي هم بهتر است. يعني علي مطهري مثل آقاي عسگراولادي وسط نيست بلكه بيشتر به سمت اصلاح طلبان متمايل است. اما آقاي عسگراولادي مجبور است كه وسط بايستد. چون ايشان تحت فشار قرار دارد و اصولگرايان افراطي به او هجوم مي آورند.حجاريان همچنين گفته است: حرف هاي آقاي عسگراولادي ربطي به مؤتلفه ندارد و ممكن است ناشي از يك رؤياي صادقه يا به خاطر سوابق و رفاقت ها باشد.
تحصیل دانشجویان دانشگاه شریف در حوزه علمیه
تا کنون طرح های سریالی زیادی برای گورستانی – پادگانی – حوزوی و تفکیک جنسیتی جدا سازی دختران و پسران دانشگاه ها شده است . به نظر می رسد که تا کنون چون  جواب مناسب ودلخواه نشده است به سبک سربازی اجباری   باا عزام دانشجویان به حوزه روی به طلبه کردن دانشجویان آورده شده است.
رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به فعالیت‌ حوزه علمیه شهید بهشتی در جوار این دانشگاه، گفت: در حال حاضر ۲۰۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه در حوزه شهید بهشتی تحصیل می‌کنند.رضا روستا آزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با فارس افزود: دانشگاه صنعتی شریف طی سال‌های اخیر با حوزه علمیه ارتباط و تعامل خوبی برقرار کرده است و در حال حاضر نیز تعداد ۲۰۰ نفر از دانشجویان این دانشگاه که جزء دانشجویان برجسته هستند در حوزه علمیه شهید بهشتی این دانشگاه تحصیل می‌کنند.وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی شریف در فضایی تعاملی با متخصصان حوزه‌های علمیه در موضوعات مختلف فعالیت می‌کند، خاطرنشان کرد: دانشکده مدیریت و اقتصاد این دانشگاه در حوزه‌های مرتبط با موضوع اقتصاد با پژوهشگران و متخصصان حوزه‌ ارتباط دارد.رئیس دانشگاه صنعتی شریف بیان داشت: همچنین دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف از پژوهشگران و متخصصان حوزه علمیه برای تدریس در زمینه اقتصاد دعوت کرده است و این افراد در این دانشکده مشغول به فعالیت هستند.
تجمع اعتراضی کارگران در شهر کیان در استان چهارمحال و بختیاری
وقتی کارگران در استان چهار محال بختیاری تجمع اعتراضی کرده اند اوضاع کارگران باید بیش از حد بحرانی باشد. در صورتی که  استانی است که بدلیل اینکه استاندار  استان تهران مرتضی تمدن لر شهر کردی است احمدی نژاد به این استان هم بیشتر سفر و رسیدگی کرده است
جمعی از کارگران یک شرکت خصوصی طی تجمعی خواستار رسیدگی به مشکلاتشان شدند.به گزارش ایسنا کارگران شرکت صنایع غذایی فلات کوهرنگ شهر کیان عدم پرداخت به موقع حقوق، بیمه و اخراج مکرر کارگران توسط مدیران این شرکت خصوصی را از جمله مشکلات خود دانستند.متحصنین بازگرداندن حدود ۱۵۰ نفر از کارگران اخراج شده این کارخانه را از دیگر خواسته‌های خود اعلام کردند و گفتند، با وجود پیگیری‌های مکرر و دیدار با مسئولین استانی از جمله نماینده مردم شهرستان شهرکرد در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه شهرکرد و شهر کیان، استاندار استان و فرماندار شهرکرد، تا کنون به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.
بدون آنکه هیچگونه گزارشی از آثار 3 زلزله اخیر در استان های کرمان و لرستان و ورزقات آذربایجان شرقی بازتاب داده شود .اکنون پس از چندین ماه که از زلزله قاین شپری شده است گزارش شده آخوند اضفهانی امام جمعه قاین و یک پاسدار باز دید از به اصطلاح چگونه بازدید بازسازی تبلیغاتی کرده اند .
قاين- خبرنگار كيهان:گروه جهادي ولي امر از روستاهاي زلزله زده زهان قاين بازديد و از نزديك در جريان چگونگي كمك رساني و بازسازي خانه هاي زلزله زدگان قرار گرفتند.در اين بازديد كه آيت الله اصفهاني امام جمعه قاين و سرهنگ نظري فرماندهي سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبي و مسئولان محلي حضور داشتند گزارشي از آخرين وضعيت بازسازي و نيازهاي مردم زلزله زده جهت تسريع در كار تهيه شد.احمدي مسئول گروه جهادي ولي امر در پايان بازديد خود با ابراز خرسندي از حضور در قاينات گفت: با عنايت به پيگيري هاي امام جمعه قاين و نامه ايشان به رهبر انقلاب تصميم بر اين شد تا از نزديك شاهد اوضاع زلزله زدگان باشيم و گزارشي از روند اقدامات انجام شده را به مسئولان در تهران ارائه كنيم تا تصميمات مقتضي گرفته شود.وي مردم زلزله زده قاين را بسيار قانع، كم توقع و كم نظير ياد كرد و افزود: در امر كمك رساني به مردم نبايد سهل انگاري صورت گيرد.سرهنگ نظري فرماندهي سپاه انصارالرضا(ع) نيز در سخناني ضمن تاكيد بر افزايش سرعت عمل نهادها در امر بازسازي گفت: گزارش مبسوط اين بازديد بايد به سمع و نظررهبر انقلاب برسد و در صورت لزوم ما از تمام توان خود در امر بازسازي و كمك به زلزله زدگان استفاده خواهيم كرد
آنگونه این پاسدارجزایری از جبهه  مقاومت  اسلامی گفته استکه  اجازه انهدام سوريه را به هيچ قدرتي نخواهد داد. در صورتی   گه  این جبهه شامل رژیم بانکدار تروریست و دو هم پیمان در حال سقوط سوریه و عراق و حزب الله لبنان می باشد که گویی مرکز ثقل جهان است.
معاون ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: سوريه مراحل حاد و بحران خاص را پشت سر گذاشته و علاوه بر مردم و دولت سوريه، جبهه مقاومت نيز اجازه انهدام سوريه را به هيچ قدرتي نخواهد داد.سرتيپ پاسدار سيد «مسعود جزايري» معاون ستاد كل نيروهاي مسلح و دبير كميته نيروهاي مسلح ستاد دهه فجر در نشست خبري كه ظهر دوشنبه در محل شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي برگزار شد، با اشاره به رونمايي از دستاوردهاي نظامي ايران در دهه فجر اظهار داشت: بخشي از اين رونمايي ها مربوط به حوزه فضا است و اميدواريم خبرهاي خوشي براي جامعه در خصوص ماهواره ها داشته باشيم.وي تاكيد كرد: همچنين از دستاوردهاي موشكي دوربرد، برد متوسط و برد كوتاه، جنگنده جديد و تانك و خودرو رونمايي خواهد شد.معاون ستاد كل نيروهاي مسلح همچنين انفجار در تاسيسات هسته اي فردو را تكذيب كرد.جزايري با بيان اينكه به دكترين تهديد در برابر تهديد دست يافته ايم، اظهار داشت: دشمنان جمهوري اسلامي چنانچه تعرضي به نظام جمهوري اسلامي كنند مطمئنا با آنها برخورد مي كنيم. وي در خصوص اوضاع سوريه نيز گفت: سوريه مراحل حاد و بحران خاص را پشت سر گذاشته است و صف طويل دشمنان قادر نيستند مردم و دولت سوريه را تحت تاثير مخرب قرار دهند و پيروز اين بحران دولت و ملت سوريه هستند البته جبهه مقاومت اجازه انهدام سوريه را به هيچ قدرتي نخواهد داد.