حوادث كوتاه و گوناگون از كشور


حوادث كوتاه و گوناگون از كشور مدعی ترین کشورجهان .  11 بهمن -91
 گزیده خبرهای کوتاه  شامل بارش برف  که موجب شده راه ارتباطي 83 روستاي سلماس قطع  شود. نجات معجزه آساي 40 دانش آموز از حادثه رانندگي  که با کاروان گور پاسداران عازم منا طق جنوب کشور بودند.  همچنین در استان بوشهر  سرقت مسلحانه از طلافروشي در بردخون انجام شد. همینطور  مثل همیشه تصادف مرگبار در جاده های مرگ آفرین  چون در يك سانحه رانندگي در محور سراب-بستان آباد مابين دوزدوزان و كردكندي، در اثر برخورد 2 دستگاه خودرو 2 نفر جان خود را از دست داده، و 4 نفر مجروح شدند.  بازهم  نشت گاز یا مرگ خاموش 4 قرباني گرفت. كشف جسد30 تا 35  پیچیده در دریا و  دستگيري سارقان حرفه اي که  بخشی  از محصول عملکرد  34 ساله است . انهدام مشروبات الكلي چون مافیای مواد مخدر ومشروبات الکی پاسداران هستند. كشف البسه قاچاق و اخراج 38 تبعه افغانستان آنهم در اراک استان مرکزی  حادثه در محور اهر-ورزقان زلزله زده و  كشف مواد آتش زا در آبادان بدلیل اینکه از هم اکنون دست به جو سازی زده می شود . چون  وحشت شدید از  برگزاری مراسم جشن  4 شنبه سوری می باشد . بالاخره  كشف ماده مخدر شيشه که حاصل عملکرد 34 سال مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر و معتادین است.
كشف جسد در دريا
قشم-خبرنگار كيهان: يگان درياباني قشم در حين گشت زني جسد طناب پيچ شده فردي را در آبهاي محله چابهار قشم در نزديكي سواحل كشف كردند.جسد اين جوان 30 الي 35 ساله مجهول الهويه كه مدت طولاني در دريا بوده براي تحقيقات تحويل پزشك قانوني شد.
دستگيري سارقان حرفه اي
اراك-خبرنگار كيهان: با تلاش ماموران انتظامي اراك، 5 سارق سابقه دار و حرفه اي شناسايي و دستگير شدند.متهمان به 12 فقره سرقت شامل كيف قاپي، سرقت خودرو، لوازم خودرو و لوازم منزل اعتراف كردند.
انهدام مشروبات الكلي
مراغه-خبرنگار كيهان: در پي تعقيب 4 نفر قاچاقچي تعداد 2 هزار بطري انواع مشروبات الكلي به ارزش بيش از يك ميليارد و 160 ميليون ريال كشف و با حكم مقام قضايي معدوم شد و متهمان روانه زندان شدند.
كشف البسه قاچاق
اراك-خبرنگار كيهان: ماموران كلانتري 12 شازند تعدادي البسه قاچاق به ارزش تقريبي 100 ميليون ريال از يك دستگاه خودرو كشف و ضبط شد. در اين ارتباط راننده خودرو دستگير و با تشكيل پرونده تحويل مراجع قضايي شد.
اخراج 38 تبعه افغانستان
اراك-خبرنگار كيهان: رئيس پليس امنيت عمومي فرماندهي انتظامي استان مركزي، از دستگيري 38 تبعه افغاني غيرمجاز در اراك خبر داد.دستگيرشدگان فاقد مجوز اقامت بوده و پس از انجام اقدامات اوليه جهت طرد از كشور به اردوگاه مرزي، «سفيد سنگ» فريمان واقع در خراسان رضوي اعزام شدند.
حادثه در محور اهر-ورزقان
تبريز-ايرنا: در اثر واژگوني يك دستگاه اتوبوس در محور اهر-ورزقان يك نفر جان خود را از دست داد. در همين حادثه 18نفر نيز مصدوم و 10 نفر از آن ها به بيمارستان منتقل شدند.
كشف مواد آتش زا
آبادان-خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي آبادان از كشف 4 هزار عدد مواد آتش زا و دستگيري 2 نفر فروشنده در اين شهرستان خبر داد.وي در ادامه افزود: ماموران پليس در بازرسي از مخفيگاه متهمان تعداد 4 هزار عدد مواد محترفه را كشف و ضبط كردند و متهمان دستگير شده پس از تشكيل پرونده قضايي براي سير مراحل قانوني راهي مراجع قضايي شدند.
كشف ماده مخدر شيشه
اصفهان-خبرنگار كيهان: رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر اصفهان از توقيف خودروي سمند حامل مواد مخدر صنعتي خبر داد. در بازرسي از اين خودرو يك كيلو و 485 گرم ماده صنعتي و مخدر شيشه كشف و ضبط شد. در اين ارتباط راننده 53 ساله خودرو كه قصد داشت بطرز ماهرانه اي اين مواد را به اصفهان منتقل كند، دستگير و به مراجع قضايي معرفي و خودروي وي نيز به پاركينگ منتقل شد.
نشت گاز 4 قرباني گرفت
تبريز-خبرنگار كيهان: نشت گاز از آبگرمكن حمام در شهرك انديشه تبريز موجب مسموميت و مرگ يك زن 35 ساله و 2 دختر 8 و 11 ساله و پسر 5 ساله وي شد
نجات معجزه آساي 40 دانش آموز از حادثه رانندگي
خرم آباد- خبرنگار كيهان:كاروان 40 نفره راهيان نور به طرز معجزه آسا از حادثه رانندگي جان سالم به در بردند.فرمانده پليس راه لرستان گفت: 40 تن از دانش آموزان پسر كه در قالب كاروان راهيان نور به منطقه عملياتي شلمچه عزيمت كرده بودند هنگام بازگشت، اتوبوس حامل آنان دچار سانحه رانندگي شد اما به هيچ يك از دانش آموزان آسيبي نرسيد.سرهنگ ايوب شرافتي افزود: براثر لغزندگي جاده در جنوب خرم آباد اتوبوس حامل راهيان نور از مسير خارج شد و پس از برخورد با گاردريل وسط بزرگراه، ناگهان با دو دستگاه تريلر كه از مسير مقابل حركت مي كردند يكي پس از ديگري برخورد كرد.وي اضافه كرد: براثر اين حادثه به اتوبوس حامل كاروان راهيان نور از جمله دو دستگاه تريلر حامل خاك به مقصد بندر امام خسارت وارد شد اما به طرز معجزه آسا هيچ يك از سرنشينان خودروها صدمه نديد.
سه سارق مسلح با ورود به يك طلافروشي در شهر بردخون اقدام به سرقت مقداري طلا كردند.به گزارش خبرگزاري فارس از بوشهر، يكي از شاهدان عيني اين ماجرا ديروز گفت: سارقان با كوبيدن شيء فلزي به شيشه ويترين طلافروشي اقدام به جمع كردن طلاهاي موجود در ويترين كردند.وي افزود: سارقان سه نفر بودند يك نفر راننده، ديگري سلاح در دست داشت و نفر سوم اقدام به جمع كردن طلاها كرده و به سرعت با خودروي پژو 405 از محل گريختند.براساس اين گزارش، در زمان سرقت دو فروشنده در طلافروشي حضور داشتند كه سارقان با تهديد آنان را از انجام هرگونه اقدام برحذر داشتند.لازم به ذكر است اين گونه سرقت در شهر بردخون بي سابقه بوده است.
بخشدار كوهسار سلماس گفت: بر اثر بارش سنگين برف روز سه شنبه راه ارتباطي 83 روستاي اين بخش با مركز شهر مسدود شد.به گزارش ايرنا، حيدر اسماعيل زاده افزود: اين روستاها در مناطق كوهستاني و سخت گذر قرار دارند كه بر اثر بارش برف و كولاك مسدود شده اند.وي ارتفاع برف در اين بخش را 85 سانتيمتر تا يك متر اعلام كرد و اظهار كرد: با توجه به ادامه بارش شديد برف، تاكنون بازگشايي راه ها ميسر نشده است.بخش كوهسار سلماس داراي 83 روستا است كه نزديك به 22هزار نفر از جمعيت روستايي و عشايري شهرستان در اين روستاها سكونت دارند.