گزیده خبرهای 9 بهمن - 91


بدون شک تا فرارسیدن 24 خرداد 92 هم بر تعاد مطبوعات توقیف وتعطیل شده افزوده می گردد .هم اینکه لیست اسامی روزنامه نگاران باز داشت شده افزایش می یابد.
عصر روز گذشته تعدادی از روزنامه نگاران اصلاح طلب بازداشت شدند. گفته می شود تعداد بازداشت شدگان یازده نفر بودند.به گزارش فرارو، تعدادی از خبرنگاران و روزنامه نگاران روزنامه های آرمان، اعتماد، بهار، شرق و هفته نامه آسمان و هم چنین خبرگزاری ایلنا به حکم دستگاه قضایی بازداشت شدند.خبرگزاری مهر درباره علت بازداشت این افراد نوشت: گمانه زنی اولیه حکایت از همکاری برخی از این افراد با رسانه های فارسی زبان ضد انقلاب دارد.دادستانی انقلاب به زودی اطلاعیه ای در این زمینه صادر خواهد کرد. اطلاعات تکمیلی متعاقبا ارسال خواهد شد.خبرگزاری فارس نیز تعداد بازداشت شدگان 11 نفر اعلام کرد. براساس گزارش این خبرگزاری بازداشت شدگان عبارتند از: جواد دلیری، ساسان آقایی، نسرین تخیری، میلاد فدایی، سلیمان محمدی، پوریا عالمی، پژمان موسوی، مطهره شفیعی، نرگس جودکی،  اکبر منتجبی و امیلی امرایی.این افراد خبرنگاران روزنامه‌های شرق، آرمان، بهار، اعتماد و خبرگزاری ایلنا و هفته نامه آسمان بوده‌اند.
تعليق از خدمت 16 قاضي دادگستري استان تهران
 به خدمت گرفته شدگان مفسدان  تصفیه شده برای بسیج و آماده فاش دستگاه فاسد قضاییه  مقابل وحشت فتنه بزرگتر از فتنه 88 است که گفته می شو دراه است . بنابراین باید سر دژخیم صلواتی با همکارانش برای صدور احکام شلاق واعدام تقویت شوند.
رييس كل دادگستري استان تهران با تاكيد بر اعلام نياز شديد محاكم تهران به قاضي از تعليق از خدمت 16 قاضي دادگستري استان تهران در سال 91 خبر داد.به گزارش ايسنا سيدعليرضا آوايي در سومين نشست مديران دادگستري استان تهران با اشاره به مشكلات موجود در دادگستري استان تهران، خطاب به حجت‌الاسلام رييسي، معاون اول قوه قضاييه كه در اين جلسه حاضر بود، گفت: استان تهران جايگاه ويژه‌يي دارد و نابساماني‌هاي آن خطرناك‌تر از جاهاي ديگر است لذا استدعا داريم كه اين مساله در تصميم‌گيري‌ها لحاظ شود.وي افزود: حداقل نياز ما به كادر قضايي در محاكم استان تهران 59 نفر است و به حضور 30 نفر در شهر تهران نياز مبرم داريم.رييس كل دادگستري استان تهران گفت: در سال گذشته 54 قاضي وارد دادگستري استان تهران شدند و تا اسفند امسال 75 نفر خروجي داريم كه از اين تعداد 10 نفر بازنشسته شده و متاسفانه 16 نفر هم تعليقي داشته‌ايم 
 مرگ 3 دانش‌آموز به خاطر طرح تجمیع مدارس
عجیب قرعه مرگ به نام دانش آموزان اصابت کرده است . چون چپ و راست خبر مرگ دانش آموزان از جاده های مرگ آفرین کشور  بدلایل گوناگون گزارش می شود.
نماینده شهر کرد در مجلس گفت:‌ با توجه به اجرای طرح تجمیع مدارس روستایی و عدم توجه به سرویس رفت و برگشت، دو هفته پیش سه دانش‌آموز در راه برگشت از مدرسه غرق شده و فوت کردند.سیدسعید زمانیان دهکردی در گفت‌وگو با فارس افزود: آموزش و پرورش طرح تجمیع مدارس روستایی را به خاطر کمبود بودجه و به صورت ناقص انجام داده است، در حالی که دانش‌آموزان سرویس ایاب و ذهاب ندارند و خوابگاه‌های شبانه‌روزی مدارس روستایی نیز به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده است.وی گفت: دانش‌آموزان مجبورند مسیرهای پنج شش کیلومتری روستا تا مدرسه‌های تجمیع شده را بپیمایند. نماینده شهر کرد در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح تجمیع مدارس هزینه‌های تحمیلی به خانواده‌های روستایی وارد کرده و برخی از دانش‌آموزان به دلیل مشکل مالی امکان ادامه تحصیل در مدارس تجمیع شده، دور دست ندارند. زمانیان دهکردی افزود: دو هفته قبل متأسفانه سه نفر از دانش‌آموزان یک مدرسه روستایی در شهرستان اردل استان چهارمحال و بختیاری هنگام برگشت از مدرسه بر روی یخ‌های یک رودخانه در حال بازی بودند که بر اثر شکستن یخ غرق شده و فوت کردند.این نماینده مجلس گفت: اجرای هر طرح در مدارس باید با امکانات و جوانب آن انجام شود و رفت و آمد دانش‌آموزان بی‌بضاعت در زمستان و فاصله روستاها بسیار خطرناک است. نماینده شهر کرد در مجلس افزود: یقین داشته باشید، با بازگشایی مجلس این موضوع را از مسئولان آموزش و پرورش به طور جد پیگیری می‌کنیم و ما نمایندگان استان چهار محال و بختیاری مدعی این دانش‌آموزان خواهیم بود و باید با سوء مدیریت و جایی که حق مردم ضایع می‌شود، ایستادگی کرده و محکم برخورد کنیم.طرح تجمیع مدارس به علت کاهش جمعیت دانش آموزی و کاهش زاد و ولد و نگاه اقتصادی به مدارس اجرا شده که جوانب اجتماعی آن کمتر لحاظ شده است. 
یک بانک آلمانی یک کشتی ایرانی را در چین به خاطر بدهی توقیف کرد
باز رهبر همیشه نشئه ودر حال هذیان گویی درد فاع از اهداف نظامی هسته ای بر سر منبر رود ومدعی شود که تحریم ها اثری ندارد
خبرگزاری رویترز، بنقل از یک مقام ارشد بانک د. و.ب  DVB آلمان گزارش داده است که یک کشتی ایرانی در چین به خاطر بدهی توقیف شده استبه گزارش رادیو فردا،  این کشتی به نام آپرکورت Uppercourt  در اختیار شرکت "راه بران امید دریا" بوده و در بندر شین هانگدو در شمال چین در اواخر ماه نوامبر با حکم دادگاه توقیف شد. این کشتی، یکی از چهار کشتی ایرانی است که بانک د. و. ب در صدد توقیف آنهاستآمریکا و اتحادیه اروپا این شرکت را بعنوان یکی از شرکت های صوری خطوط کشتیرانی ایران در ارتباط با برنامه هسته ای تحریم کرده انداین مقام ارشد بانک آلمانی گفته است که منتظر واکنش خطوط کشتیرانی ایران هستند تا با پرداخت یا عدم پرداخت بدهی، کشتی را آزاد یا حراج کنند. 
۲۰1 تماشاگر دستگیر شدند
 با همه  ترفندی که شد تا نتیجه مساوی شود تا موجب تظاهرات 120 هزار نر تماشاگران  حاضر در ورزشگاه آزادی نشود . از سوی دیگر تیغ تیز سانسور بکار گرفته شد تاکه خبر های در گیری مسابقه میان دو تیم فوتبال میان استقلال و پرس پلیس درز نکند ولی اکنون گزارش از آمار 120 نفر تماشاگر گزارش شده است.

به گزارش  فارس، ماموران انتظامی 110 تا 120 تماشاگر را در جریان بازی دستگیر کردند تحویل مراجع قضایی مستقر در ورزشگاه دادندمسئولان قضایی به تخلفات برخی از دستگیر شدگان رسیدگی و آنها را با قید کفالت و برخی با گرفتن تعهد آزاد کردند. 15 تماشاگر نیز قرار است تحویل مراجع قضایی شوند، تخلف این افراد سنگین بوده است
در کشور مدعی  امن و آزاد ترین کشور جها ن مرگ ومیر هوای آلوده وتصادفات جاده ها و بیماری ایدز و اعتیاد وخودسوزی و خود کشی و دار زدن ها کافی نبوده است که مرگ آنفلوآنزا هم افزوده شده است .
رییس مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت از افزایش شمار قربانیان آنفلوآنزای فصلی از ابتدای شروع همه‌گیری این بیماری در کشور خبر داد و بر لزوم رعایت بهداشت فردی تاکید کرددکتر محمدمهدی گویا در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بیماری آنفلوآنزای فصلی همچنان در کشور فعال است و بسیاری از استان‌ها مواردی از بروز این بیماری را گزارش کرده‌اند.  وی استان‌های تهران، گیلان، مازندران، کردستان و ایلام را استان‌هایی عنوان کرد که بیماری آنفلوآنزای فصلی در آنها فعال‌تر است و گفت: در مجموع موارد بروز این بیماری در کل جامعه بیش از پنج درصد افزایش یافته است و این موضوع نشان می‌دهد که بیماری همچنان فعال استگویا همچنین در پاسخ به سوالی، درباره مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزا در سال جاری گفت: از ابتدای آغاز همه‌گیری این بیماری تاکنون 9 مورد مرگ به دلیل آنفلوآنزای فصلی در کشور ثبت شده استوی همچنین در پاسخ به برخی اخبار که مرگ و میر ناشی از آنفلوآنزا را به دلیل آنفلوآنزای خوکی دانسته بودند، گفت: اکنون آنفلوآنزای خوکی نیز جزئی از آنفلوآنزای فصلی شده است. در مجموع مرگ و میر آنفلوآنزا به دلیل آنفلوآنزای فصلی بوده استگویا تاکید کرد: تمام مرگ و میر ناشی از این بیماری در افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و عمدتا بیماری‌های قلبی و ریوی بوده که به فرم شدید این بیماری مبتلا شده‌اند.  وی در پایان بر لزوم رعایت نکات بهداشت فردی به منظور پیشگیری از انتقال بیماری‌ها تاکید کرد و گفت: لازم است افراد در صورت سرماخوردگی در منزل بمانند، از مایعات گرم استفاده کرده و استراحت کنند. همچنین هنگام سرماخوردگی و ابتلا به آنفلوآنزا از دست دادن و روبوسی با دیگران باید پرهیز کرد