گزیده خبرهای 8 بهمن – 91 . قسمت-2


گزیده خبرهای 8 بهمن – 91 . قسمت-2
 سئوال است که دانش آموزان  مدارس چه جرمی مرتکب  شدند یا چه گناهی دارند که باید قربانی سیاست جنگ  افروزان موهبت الهی حاکم شوند؟
مسئول روابط عمومی «سپاه شهدا»ی آذربایجان‌غربی خبر داد: اتوبوس حامل دانش‌آموزان پسر ارومیه‌ای که برای بازدید عازم مناطق عملیاتی دفاع‌مقدس بودند، دچار حادثه شد.حق‌دوست افزود: بر اثر این حادثه، یک نفر از دانش‌آموزان فوت کرد و 16 نفر دیگر مجروح شدندوی ادامه داد: این اتوبوس در محور«پلدختر» استان لرستان واژگون شده است.
 جالب است وقتی سایت وابسته به پاسدار محسن رضایی مسدود شده است .چگونه وی  می تواند جیب جوانان ایرانی را پر پول کند  که تازگی  در همایش تبلیغاتی ریاست جمهوری قولش را داد؟ در صورتی که بخاطر همین قول آبکی و تبلیغاتی که داد چون که عبور از خط قرمز کرده  است منتهی به مسدودشدن سایت وی شده است .
  فرارو - سایت تابناک، به دستور قوه قضائیه از دسترس کاربران خارج شد.به گزارش فرارو، دادستان تهران علیه سایت تابناک اعلام جرم کرده و دستور مسدود ساختن آن را صادر نموده است.گفته می شود علت این برخورد، انتشار نظرات نادرست برخی کاربران بوده است.یکی از مشکل ترین و دغدغه آمیز ترین بخش های فعالیت خبری در سایت ها، انتشار نظرات کاربران است. به ویژه در سایت های پر مخاطب، روزانه هزاران نظر از سوی کاربران ارسال می شود که خواندن آن ها، ارزیابی آنها و تصمیم گیری برای انشار یا عدم انتشارشان، زمان بسیار زیادی طلب می کند و دقت زیادی می خواهد. در بسیاری از موارد نیز، کسانی که مسوولیت بخش نظرات کاربران را دارند، به علت ازدحام نظرات و خستگی مفرط ناشی از سر و کار داشتن با آنها، اشتباها برخی نظرات غیر قابل انتشار را با فشار دادن سهوی یک دکمه، منتشر می کنند و خود هم از آن چه کرده اند، بی خبر اند!شمار زیادی از نظراتی که برای سایت های خبری ارسال می شود، در بر گیرنده توهین، افترا و دشنام به اشخاص حقیقی و حقوقی است که انتشار سهوی آن ها می تواند شکایت هایی را علیه سایت ها روانه کند.فرراو امیدوار است که با سعه صدر دادستان محترم و توجه وی به اقتضائات ویژه فعالیت های رسانه ای در سایت های خبری، مشکل تابناک به زودی مرتفع شود و فعالان عرصه رسانه که دل در گرو مصالح عالیه نظام عزیز جمهوری اسلامی ایران و منافع ملی دارند، همچنان با احساس امنیت و آزادی بیان، به فعالیت خبری مشغول باشند و مسوولان محترم کشور در قوای سه گانه را در جریان نظرات مردم در خصوص موضوعات مختلف قرار دهند.
دیگر مهم نیست که اخبار اختلاس و کلاهبرداری  ودزدی و غارتگری بازتاب داده می شود که مرتبط به دار و دسته احمدی نژاد یا رقبی مغلوب هستند . در صورتی که سئوال این است که در رژیم از صدر تا ذیل آلوده به فساد کدامین نهاد یا جایی ومکانی فساد و کلاهبرداری و اختلاس ورشوه ودزدی نیست؟
پليس در جستجو براي يافتن دو مرد تبهكاري است كه در پوشش اجاره املاك كلاهبرداري چندصدميليوني كرده اند.مالباختگان در اظهارات خود به كارآگاهان گفتند: با مراجعه به بنگاه املاك كوشا در خيابان دولت، اقدام به اجاره آپارتمان كردند هر يك از آنان با پرداخت مبالغي بالاي 20 ميليون با مدير بنگاه قرارداد بستند تا طي چند هفته بعد از تعميرات داخلي، آپارتمان تحويل آنان شود.بنابر اظهارات آنان در زمان تحويل گرفتن خانه متوجه شدند كه بنگاه شبانه تعطيل شده است.در ادامه رسيدگي به اين پرونده، كارآگاهان اداره چهاردهم با بررسي اسناد و مدارك تنظيم شده اجاره بنگاه، اطلاع پيدا كردند كه «بنگاه املاك كوشا» فاقد هرگونه مجوز قانوني از سوي اتحاديه مربوطه مي باشد. در ادامه تحقيقات و با بررسي اسناد و مدارك شناسايي ارائه شده به مالك حقيقي ملك در زمان تنظيم قرارداد، كارآگاهان دريافتند كه قرارداد اجاره بنگاه في مابين مالك و پيرمرد 60 ساله اي تنظيم شده كه برابر مدارك شناسايي خود را با هويت احمد احمدلي معرفي كرده است. همچنين مشخص شد كه اسناد و مدارك شناسايي تحت عنوان «احمد احمدلي» متعلق به شخص ديگري در يكي از استان هاي مركزي كشور است كه مدارك شناسايي وي در سال گذشته و به شيوه داخل خودرو، به سرقت رفته و صاحب مدارك در همان زمان نسبت به تشكيل پرونده سرقت مدارك خود اقدام كرده است. در بررسي هويت مهدي عسگري به عنوان مدير بنگاه نيز، كارآگاهان موفق به شناسايي اين شخص در يكي از مناطق جنوب غرب تهران شده و اطلاع پيدا كردند كه نامبرده نيز به علت سرقت مدارك خود اقدام به تشكيل پرونده در كلانتري محل سكونت خود كرده است.سرهنگ كارآگاه فريدون رهبريان، معاون مبارزه با جعل و كلاهبرداري پليس آگاهي تهران بزرگ، گفت: «ارزش اين پرونده به چند صدميليون تومان رسيده كه با توجه به احتمال افزايش تعداد مالباختگان، احتمال افزايش ارزش مالي اين پرونده كماكان وجود دارد».وي در ادامه با اشاره به دستور مقام قضايي براي انتشار تصاوير بدست آمده از متهمان گفت: «با توجه به شناسايي دهها مالباخته و احتمال افزايش تعداد آنها و به منظور شناسايي و دستگيري متهمان، دستور انتشار تصاوير متهمان از سوي مقام قضايي صادر شده است. به همين خاطر از كليه شهروندان كه موفق به شناسايي هويت واقعي متهمان پرونده شده و اطلاعاتي درخصوص محل فعاليت، محل تردد و يا مخفيگاه آنها در اختيار دارند درخواست مي شود تا هرگونه اطلاعات خود را از طريق شماره تماس هاي 51055514 و 51055614 در اختيار كارآگاهان اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند. همچنين از تمام شكات و مالباختگان احتمالي كه موفق به شناسايي تصاوير متهمان شدند نيز دعوت مي شود تا جهت طرح و پيگيري شكايات خود به اداره چهاردهم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در خيابان وحدت اسلامي مراجعه كنند
در 34 سال گذشته  سیاست تکذیب کردن رژیم عوامفریب ووارونه گوی تکذیب کردن ها بمنزله ی تأیید  مضاعف و مجدد می باشد . به ویژه اینکه عمان  یک سرپل ار تباطی سیاست آمریکا وانگلیس با حاکمان ایران ایفا کرده است .
مشاور بين الملل رهبر انقلاب با تكذيب هرگونه مذاكره با آمريكا تاكيد كرد رهبر معظم انقلاب به هيچ كس مجوز مذاكره با آمريكا را نداده اند.علي اكبر ولايتي با اشاره به اينكه مذاكره با آمريكا از امور مبنايي و اصولي سياست خارجي جمهوري اسلامي است، اظهار كرد: تا آنجايي كه بنده اطلاع دارم با توجه به اينكه اين جور امور مبنايي، اساسي و اصولي سياست خارجي در اختيار رهبر معظم انقلاب است و ايشان نيز تاكنون چنين مجوزي را به هيچ كس نداده اند و بر اين اساس مذاكره اي كه مبناي قانوني داشته باشد و با اجازه رهبري باشد، هيچ گاه صورت نگرفته است.وي در گفت وگو با «مهر» شايعه مذاكره با آمريكا را از اساس دروغ دانست و افزود: اگر آمريكايي ها ادعاي مذاكره با ايران را مي كنند، چنين چيزي وجود ندارد و اينكه اگر هم بوده ربطي به نظام ندارد. ما هيچ مذاكره اي نه در عمان و نه در غير از عمان با آمريكا انجام نداده ايم.ولايتي در مورد انتخاب جان كري به عنوان وزير خارجه آمريكا و همچنين وزير دفاع جديد اين كشور كه مواضع متفاوتي را در مورد ايران و اسرائيل مطرح كرده است، گفت: آمريكايي ها از سياست هايي كه تا به حال و پس از گذشته بيش از 30 سال داشته اند، نتيجه عكس گرفته اند و هيچ نتيجه مثبتي به دست نياورده اند.دبير مجمع جهاني بيداري اسلامي در ادامه گفت وگوي خود با مهر اظهار كرد: استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي حقي است كه جمهوري اسلامي ايران به هيچ وجه از آن گذشت نمي كند و اگر عقلانيتي در آمريكا حاكم باشد حتما بايد تجديدنظري در سياست هاي خود در مواجهه با دستيابي ايران به فناوري صلح آميز هسته اي داشته باشد.وي با بيان اينكه آمريكا حتما تجربه افغانستان و عراق را در ايران تكرار نخواهد كرد، افزود: امروز آمريكا ضعيف تر از آمريكاي زمان حمله به عراق و افغانستان است و ايران امروز به مراتب قوي تر از عراق و افغانستان است.ولايتي تصريح كرد: آمريكايي ها از حمله به عراق و افغانستان شكست خوردند و هزينه هاي سنگين جاني و مالي را متحمل شدند و حتما اگر عقلانيت حاكم باشد فكر حمله نظامي را از سر بيرون مي كنند. رژيم صهيونيستي در مقابل موشك هاي نه چندان پيشرفته والفجر5 شكست خورد. گروه جهاد اسلامي با شليك چند موشك به تل آويو 3 ميليون اسرائيلي را به زير زمين برد و اعلام كرد كه اين موشك ها را از ايران گرفته است. اين حداقل امكاناتي بود كه در اختيار داشتند.وي با اشاره به نقش سوريه در جبهه مقاومت خاطرنشان كرد: آنهايي كه ضد مقاومت عليه صهيونيست ها هستند و مرتجعين منطقه و غربي ها با حمله به سوريه به حلقه طلايي مقاومت حمله كردند.مشاور بين الملل رهبر معظم انقلاب تصريح كرد: سوريه نقش بسيار اساسي و كليدي در منطقه براي اينكه سياست مقاومت استوار پيش ببرد و يا خداي نكرده متزلزل شود، دارد. به همين دليل حمله به سوريه، حمله به ايران و متحدين ايران محسوب مي شود.
تحصيل كرده‌ها از همه بيكارترند
بدلیل اینکه هر چه بی سواد یا کم سواد هست در نظام از صدر تا ذیل آلوده به فساد در رأس کار یا دستگاه  های  گوناگون  حکومتی و ارگان های سرکوبگر قرار گرفته اند که منتهی به بیکاری تحصیل کرده ها در داخل کشور یا جزو فرار مغزها ها  شده است .
معاونت توسعه مديريت وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: بيشترين آمار بيكاري كشور مربوط به افراد تحصيل‌كرده است.به گزارش شفاف اسدالله‌عباسي در مراسم كلنگ‌زني مجتمع ورزشي كارگران چالوس با اشاره به موضوع اشتغال موجود در كشور گفت: در بررسي مركز آمار ايران ميزان بيكاري افراد‌داري ديپلم و زير ديپلم زير دو درصد است ولي بيشترين آمار بيكاري كشور مربوط به افراد تحصيل‌كرده است