گزیده خبر های 30 دی -91


ايران ميزبان هفدهمين اجلاس مجمع عمومي نمايندگان .مجالس آسيا -اقيانوسيه انتخاب شد
باج دادن  با تلاش مذبوحانه کردن و دست وپا زدن برای نجات ناشی از غرق شدگی وبرون رفت از بحران هسته ای و تحریم ها  وانزوای منطقه ای وجهانی می باشد که  همراه با صرف هزینه ی تشریفاتی مهمانان د عوت شده به تهران است.
جمهوري اسلامي ايران به عنوان ميزبان هفدهمين اجلاس مجمع عمومي نمايندگان مجالس آسيا -اقيانوسيه پيرامون محيط زيست و توسعه (APPCED) انتخاب شد.به گزارش خبرگزاري فارس از يزد به نقل از دفتر نماينده مردم اردكان در مجلس، در آخرين روز از شانزدهمين اجلاس چهار روزه مجمع عمومي نمايندگان مجالس آسيا اقيانوسيه پيرامون محيط زيست و توسعه (APPCED) كه در شهر كاتماندو پايتخت نپال برگزار شد، با تصميم اعضا، ايران به عنوان ميزبان بعدي اين اجلاس انتخاب شد.محمدرضا تابش نماينده و رئيس فراكسيون محيط زيست مجلس شوراي اسلامي ايران كه به نمايندگي از جمهوري اسلامي ايران در اجلاس شانزدهم شركت كرده است، گفت: اين اجلاس بسيار موفق بوده و علاوه بر انتخاب ايران براي ميزباني هفدهمين اجلاس، دو پيشنهاد جمهوري اسلامي ايران نيز با استقبال مواجه و در قطعنامه پاياني گنجانده شد.تسهيل انتقال تكنولوژي و فن آوري بين كشورهاي آسيا و اقيانوسيه در راستاي نيل و دستيابي به رشد و توسعه اقتصادي سبز و پايدار همچنين طرح تدوين برنامه جامع اضطراري در راستاي مقابله با بلاياي طبيعي كشورهاي درون اين منطقه از تأكيدات جمهوري اسلامي ايران در اين اجلاس بود كه در قطعنامه پاياني گنجانده شده است.همچنين از طرف مجلس شوراي اسلامي ايران پيشنهاد ميزباني هفدهمين اجلاس مجمع عمومي مجالس آسيا و اقيانوسيه پيرامون محيط زيست و توسعه در ايران ارائه شد كه آن هم به تصويب رسيد و در بيانيه پاياني اجلاس مكتوب شد.شانزدهمين اجلاس مجمع عمومي نمايندگان مجالس آسيا و اقيانوسيه پيرامون محيط زيست و توسعه (APPCED) با حضور بيش از 100 هيئت از نمايندگان پارلمان ها، وزرا و رهبران سياسي 46 كشور از جمله جمهوري اسلامي ايران برگزار شد.
بی‌اعتنایی دولت به تذکر خامنه‌ای در مورد بودجه
گذشته از رشد اختلافات ناشی از جنگ قدرت وثروت میان باندها و نهادهای حکومتی معلوم است خامنه ای از بس نامه های حکوومتی یا فتواهای ماورای قانون اساسی صادر کرده است موجب بی اعتبارشدنش شده است.
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس روز جمعه ۲۹ دی گفت یک هفته پیش در مورد علت تاخیر در ارائه لایحه بودجه از احمدی‌نژاد توضیح خواستیم که پاسخی نداده. دولت به تذکر علی خامنه ای در این مورد نیز اعتنایی نکرده استبه گزارش دویچه وله، مطابق ماده ۱۸۶ آیین نامه داخلی مجلس دولت موظف است لایحه‌ی بودجه را حداکثر تا ۱۵ آذر ماه به مجلس ارائه کند. تاخیرهای طولانی دولت محمود احمدی‌نژاد در اینکار بیش از پیش نشان می‌دهد که مجلس راهکار یا اراده‌ای برای به اجرا درآمدن این آیین‌نامه ندارد.دولت در واپسین سال بر سر کار بودن احمدی‌نژاد، با گذشت یک ماه و نیم از مهلت مجلس، حتا به تذکر  علی خامنه‌ای نیز در مورد ارائه هر چه سریع‌تر لایحه بودجه اعتنایی نکرده است. متوسط تاخیرهای ارائه بودجه در دولت نهم حدود ۴۰ روز و در دولت دهم تا کنون بیش از ۵۰ روز است .بی‌اعتنایی به مجلس و خامنه‌ای.موضوع تذکر خامنه‌ای به دولت را رئیس مجلس علی لاریجانی ۲۷ دی ماه برای نخستین بار علنی کرد. به گزارش خبرگزاری مهر لاریجانی روز چهارشنبه گفت که در نامه‌ای "مضرات تاخیر دولت در ارایه لایحه بودجه" را به اطلاع خامنه‌ای رسانده و او نیز "در این باره به دولت تذکر" داده استرئیس مجلس تاریخ دقیق این تذکر را افشا نکرد اما اظهارات روز جمعه، ۲۹ دی محمدعلی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل نود نشان می‌دهد که این تذکر دست‌کم یک هفته پیش داده شده و دولت همچنان به آن بی‌اعتناست.خبرگزاری مهر از قول پورمختار نوشت: «رئیس مجلس پس از این نامه‌نگاری که هفته گذشته انجام شد، نامه مذکور را برای پیگیری و رسیدگی به کمیسیون اصل نود ارجاع داد.» او می‌افزاید کمیسیون نیز نامه‌ای به رئیس دولت نوشت و "خواستار توضیح در خصوص دلایل تاخیر در ارائه لایحه بودجه شد."
استراليا تحريم‌هاي جديدي عليه ايران وضع كرد
مگر ولی فقیه منفور ونا مشروع در دفاع از اهداف نظامی هسته ای که موجب تحریم ها شده است  زیر بار می رود که تحریم ها اثر دارند ومرتبط با گرانی ها می باشد؟ 
دولت استراليا با دنباله روي از سياست تحريم آمريكا و اتحاديه اروپا عليه ايران اعلام كرد كه تحريم‌هاي جديدي را عليه كشورمان وضع كرده است. به گزارش تسنيم به نقل از رويترز، دولت استراليا كه به تازگي به عنوان رياست كميته تحريم‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل انتخاب شده است، هفته گذشته تحريم‌هاي جديدي را عليه ايران وضع كرد. باب كار، وزير امور خارجه استراليا روز پنجشنبه اعلام كرد تحريم‌هاي جديد در مورد بخش‌هاي مالي، تجاري، انرژي و حمل و نقل است. كولين روبنستن، مدير اجرايي گروه صهيونيستي شوراي امور يهوديان استراليا و اسرائيل با استقبال از اين اقدام دولت استراليا گفت: "اين اقدامات ضروري بود و ما از آنها استقبال مي‌كنيم
فرار كشتي ايراني از دست مأموران سريلانكا!
این اقدام نه موجب پاک کردن صورت مسأله نمی شود ، بلکه تداعی کننده عذر بدتر از گناه است که پرونده  ی ورشکستگی وقانون شکنی رژیم فاشیستی مذهبی را حادتر می کند.
مقام‌هاي سريلانكا از فرار يك كشتي باري ايراني از آب‌هاي اين كشور خبر دادند. مقام‌هاي سريلانكايي مي‌گويند، هفته گذشته تلاش كردند با شليك هشداردهنده جلوي فرار اين كشتي را بگيرند ولي كشتي بدون توجه به اخطارها به راه خود ادامه داد و شامگاه چهارشنبه از آب‌هاي سريلانكا خارج شد. به گزارش انتخاب، اين كشتي چند هفته پيش به علت بدهكاري در آب‌هاي سريلانكا توقيف شد.بر اساس اين گزارش، اين كشتي كه با پرچم ايران حركت مي‌كرد به يك شركت ايراني تعلق دارد
بي بي سي : ادب داشته باشيد! اصلاح طلب بدلي نداريم!(خبر ويژه)
یک تیرودو نشان زدن سربازجو شریعتمداری  چون هم شبکه ی خبررسانی بی بی سی وهم رقیب مغلوب مدعی اصلاح طلبان را مورد هدف قرار داده است .
شبكه دولتي انگليس با اشاره به آشفتگي موجود ميان اصلاح طلبان، رهنمود هايي را صادر كرد و از جمله از آنها خواست اصلاح طلبان بدلي را اصلاح طلب بدلي نخوانند!افراطيون مدعي اصلاحات پيش از اين برخي اصلاح طلبان طرفدار انتخابات را اصلاح طلب بدلي و تحريك شده از سوي نيروهاي امنيتي لقب داده بودند. سايت بي بي سي فارسي در اين باره به قلم يكي از عناصر فراري نوشت: بخش مدافع شركت در انتخابات از فراكسيون هاي گوناگوني تشكيل شده و نمي توان همه دعوت كنندگان به شركت در انتخابات را فرصت طلب و يا بدلي خواند.البته هستند كساني كه معمولا در آستانه هر انتخاباتي به صحنه مي آيند و مي خواهند از رهرو اصلاح طلبي براي خود موقعيت و منفعتي كسب نمايند. خاتمي به عنوان حد وسط اصلاح طلبان نظر مساعد به شركت در انتخابات دارد اما براي اين كار شرايطي دارد، اما از آنجايي كه نظام نيز ميدان دادن به وي را مشروط به ابراز ندامت و محكوميت صريح سران نمادين جنبش سبز مي داند لذا سمت گيري انتخاباتي خاتمي و هوادارانش در بن بست گرفتار آمده است.بي بي سي با اشاره به اختلاف نظر مجمع روحانيون، كارگزاران، خط امامي هاي وفادار به انقلاب، گروه تازه تأسيس «جبهه اصلاح طلبان» و چند گرايش ديگر كه خواستار مشاركت در انتخابات و در درون نظام هستند، مي نويسد: بنابراين در مواجهه و نقادي اصلاح طلبان معتقد به مشاركت انتخاباتي اين تنوع را بايد در نظر گرفت و از تقليل آنها به افراد فرصت طلب، خائن و طالب قدرت اجتناب كرد.برخي از آنها چنين انگيزه هايي دارند اما قطعا كليت آنها اين چنين نيستند. توجه به واقعيت، ادب و انصاف حكم مي كند از برچسب زني به آنها خودداري كرد(!)نكته جالب در تحليل اين شبكه رسانه اي وابسته به سرويس جاسوسي انگلستان، همين دعوت به ادب و انصاف است.