نامه‌ها وصداي شما

نامه‌ها وصداي شما. 3 بهمن - 92
چرا فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي از مشتريان ماليات بر "ارزش افزوده" دريافت مي‌كنند؟ آيا اعمال اين‌گونه سياست‌ها و فشارمضاعف به مردم كه باعث نارضايتي مشتريان مي‌شود، از لحاظ شرعي و قانوني اشكال ندارد؟ مردم تا كي بايد گراني‌ها و اين‌گونه سياست‌ هايي را كه در دولت قبلي به مورد اجرا گذاشته شده را تحمل كنند؟ * حقگو از تهران: چند روز پيش اعلام شد مدير عامل سابق منطقه آزاد كيش در مرز تركيه دستگير شد. چوب را كه برداريد گربه دزده فرار مي‌كند. اين آقا در دولت دهم با حكم بقايي به مدير عامل منطقه آزاد كيش منصوب شده بود. چند سال است سوءاستفاده‌ها در مناطق آزاد، قشم و كيش به گوش مي‌رسد. با توجه به فقر دهكهاي پايين جامعه، لازم است دادگستري سرمايه‌هاي ربوده شده را بازپس گيرد تا منبعد كسي اجازه سوءاستفاده به خود ندهد. * يك كارگر از كرمانشاه: آقا در روزنامه بنويسيد تا تكليف ما كارگران فصلي كه حدود 3 سال پيش براي سهام عدالت ثبت‌نام كرديم و كد رهگيري هم گرفتيم ولي تاكنون چك سهام عدالت برايمان نيامده، روشن شود؟ سازمان سهام عدالت مي‌گويند اصلاً اسم شما ثبت نشده است. اگر ثبت نشده پس چرا كد رهگيري به ما دادند؟ حالا تكليف من و امثال من چه مي‌شود. آيا دوباره ثبت نام مي‌كنند؟ 
نامه‌هاي شما
"ماجراهاي آقاي نزاكت" 
پخش پيام‌هاي آموزنده مانند "ماجراهاي آقاي نزاكت"، براي مسافران از مانيتورهاي داخل واگن‌هاي مترو، رضايتبخش است، به شرط آن كه مسافران با ديدن اين‌گونه پيام‌ها و عمل به آن‌ها، به شخصيت يكديگر احترام بگذارند. فاطمه فرخي پور ـ تهران 
ماليات بر "ارزش افزوده"، سياست‌هاي نابه‌جاي دولت قبلي! 
چرا فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي از مشتريان ماليات بر "ارزش افزوده" دريافت مي‌كنند؟ آيا اعمال اين‌گونه سياست‌ها و فشارمضاعف به مردم كه باعث نارضايتي مشتريان مي‌شود، از لحاظ شرعي و قانوني اشكال ندارد؟ مردم تا كي بايد گراني‌ها و اين‌گونه سياست‌ هايي را كه در دولت قبلي به مورد اجرا گذاشته شده را تحمل كنند؟ ميثم اردشير النگي ـ استان گلستان 
حمايت از زنبورداران 
افزايش بهره‌وري در توليدات دامي و توليد عسل در زرين‌شهر اصفهان كه با حمايت‌هاي مسئولان جهاد كشاورزي لنجان به دست آمده، موجب خوشحالي زنبورداران منطقه شده و موج افزايش 32 درصدي فروش عسل نسبت به سال گذشته شده است. اميدواريم با حمايت‌هاي لازم از زنبورداران بقيه شهرها، توليد عسل بيشتر شود و قيمت‌ها هم كاهش يابد. فرشاد رباني ـ زرين‌شهر 
خيابان ناصرخسرو را دريابيد! 
خيابان ناصرخسرو كه يكي از خيابان‌هاي قديمي است و روزانه شمار قابل توجهي خودرو و موتورسيكلت از اين محل رفت و آمد مي‌كنند، به دليل سنگ فرش، هنگام بارندگي لغزنده و خطرآفرين است. از شهرداري منطقه 12 تقاضا داريم براي پيشگيري از هرگونه حوادث ناگوار رانندگي به اين محل رسيدگي و از خطرات احتمالي جلوگيري كنند. عابدين - تهران 
صداي شما
* حقگو از تهران: چند روز پيش اعلام شد مدير عامل سابق منطقه آزاد كيش در مرز تركيه دستگير شد. چوب را كه برداريد گربه دزده فرار مي‌كند. اين آقا در دولت دهم با حكم بقايي به مدير عامل منطقه آزاد كيش منصوب شده بود. چند سال است سوءاستفاده‌ها در مناطق آزاد، قشم و كيش به گوش مي‌رسد. با توجه به فقر دهكهاي پايين جامعه، لازم است دادگستري سرمايه‌هاي ربوده شده را بازپس گيرد تا منبعد كسي اجازه سوءاستفاده به خود ندهد. 
* يك كارگر از كرمانشاه: آقا در روزنامه بنويسيد تا تكليف ما كارگران فصلي كه حدود 3 سال پيش براي سهام عدالت ثبت‌نام كرديم و كد رهگيري هم گرفتيم ولي تاكنون چك سهام عدالت برايمان نيامده، روشن شود؟ سازمان سهام عدالت مي‌گويند اصلاً اسم شما ثبت نشده است. اگر ثبت نشده پس چرا كد رهگيري به ما دادند؟ حالا تكليف من و امثال من چه مي‌شود. آيا دوباره ثبت نام مي‌كنند؟ 
* گلمرادي از اردبيل: با توجه به بحران بيكاري دانش آموختگان و با برداشته شدن سد كنكور چرا پذيرش دانشگاه‌ها براساس نيازهاي جامعه و بازار كار شكل نمي‌گيرد و چرا دانشجوها در رشته‌هاي اشباع شده و بي‌كيفيت پذيرش مي‌شوند كه در بازار كار نيازي به آنها نيست. چرا تاكنون آمايش سرزميني به اجرا در نيامده است؟ 
* جعفري از زرنديه: شهرستان زرنديه به بخش خرقان كه حدود 40 روستاي ارتباطي از آنجا تا 50 كيلومتر فاقد تابلوي راهنمايي و رانندگي و آسفالت وزيرسازي مناسب است و به علت وجود معدن در آنجا وسايل نقليه سنگين از آن عبور مي‌كنند كه متأسفانه تصادفات زيادي مي‌شود كه منجر به فوت و حوادث جرحي نيز شده است. بنويسيد تا مسئولان ذيربط رسيدگي كنند. 

* شاكري از تهران: دو نفر از كارگران زن يك توليدي در خيابان جمهوري نبش ابوريحان به علت باز نشدن نردبان آتش نشاني فوت كردند. اگر آتش نشاني از تشك‌هاي بادي يا از نردبان سالم استفاده و زودتر اقدام كرده بود، اين دو خانم در حال حاضر در كنار خانواده‌هاي خود بودند.