سارقان و كيف‌قاپان مركز شهر به دام افتادند


سارقان كيف‌قاپ مركز شهر به دام افتادند. در اين ميان جوان 20 ساله‌اي دستگير شده كه بارها به جرم سرقت روانه زندان شده است.
روز بيست و ششم تيرماه فردي با مراجعه به كلانتري 129 جامي به مأموران اعلام كرد كه سرنشينان يك دستگاه موتورسيكلت طرح هوندا 125 اقدام به سرقت كيف دستي همسرش، از داخل خودرو و در پشت چراغ قرمز كرده‌اند.
با تشكيل پرونده مقدماتي با موضوع كيف قاپي و به دستور قاضي ذكيپور، بازپرس شعبه سوم دادسراي ناحيه 11 تهران، پرونده جهت رسيدگي در اختيار كارآگاهان پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
اظهارات مالباخته
مالباخته پس از حضور در پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ، در اظهاراتش به كارآگاهان گفت: به همراه همسرم و داخل ماشين، در پشت چراغ قرمز تقاطع خيابان جمهوري، حافظ ايستاده بودم كه يك دستگاه موتروسيكلت با دو سرنشين جوان به ماشين نزديك شد و در حاليكه پنجره سمت شاگرد راننده پائين بود و همسرم كيف دستي‌اش را بر روي پاهايش گذاشته بود، اقدام به سرقت كيف وي نموده و در خلاف جهت خيابان از محل متواري شدند.
با توجه به اظهارات مالباخته مبني بر اينكه در داخل كيف دستي همسرش يك فقره چك بانكي همراه با درج مبلغ و امضا وجود داشته، بلافاصله هماهنگي‌هاي لازم با شعبه بانك مورد نظر در منطقه مسعوديه انجام شد؛ روز سي‌ام تيرماه فردي با مراجعه به شعبه بانك منطقه مسعوديه قصد وصول چك مسروقه را داشت كه بلافاصله با توجه به هماهنگي‌هاي صورت گرفته مأموران كلانتري در محل حاضر، اين شخص دستگير و در اختيار پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
اين شخص پس از اطلاع از موضوع سرقت چك، در اظهارات خود به كارآگاهان عنوان داشت كه برگه چك را از فردي به نام حامد.ح (21 ساله) دريافت كرده است؛ در ادامه و با شناسايي هويت دقيق حامد، تصوير وي نيز توسط مالباخته و به عنوان راننده موتورسيكلت مورد شناسايي قرار گرفت.
با شناسايي حامد از سوي مالباخته، كارآگاهان با شناسايي محل تردد وي در محدوده ميدان راه‌آهن، وي را دستگير و به پايگاه هشتم آگاهي منتقل كردند اما وي در تحقيقات اوليه منكر هرگونه سرقت شد و مدعي بود كه چك را به صورت اتفاقي و در داخل خيابان پيدا كرده!.
با توجه به اظهارات حامد، مواجهه حضوري ميان مالباخته و حامد انجام و اينبار وي مجبور به اعتراف شد و علاوه بر معرفي همدست خود به نام رسول.ح (20 ساله) به سرقت‌هاي مشابه در مناطق مختلف شهر تهران از جمله در خيابان جمهوري، نازي آباد، نوفل لوشاتو، جمال زاده و... اعتراف كرد.
با معرفي ديگر متهم پرونده، كارآگاهان با بررسي سوابق رسول موفق به شناسايي وي به عنوان يكي از مجرمان سابقه‌دار پليس آگاهي شدند كه بارها به اتهام ارتكاب جرايم مختلف كيف قاپي و سرقت از داخل خودرو دستگير و روانه زندان شده بود.
با شناسايي مخفيگاه رسول در منطقه نازي آباد، وي نيز بهمراه يكي از متهمان سابقه‌دار به نام سعيد.م (متولد 1364 و داراي چندين فقره سابقه شرارت، درگيري و موادمخدر) در مورخه دهم آبان‌ماه دستگير و پس از انتقال به پايگاه هشتم به سرقت‌هاي كيف قاپي از داخل خودرو و در پشت چراغ‌هاي قرمز بهمراه ديگر متهمان اعتراف كرد.
خريد ميليوني كفش و كتاني
در بازرسي از مخفيگاه متهمان (محل دستگيري رسول) و با كشف مقاديري از اموال و مدارك شناسايي متعلق به افراد غير از جمله چندين عدد عابر بانك و...، تعداد ديگري از مالباختگاني كه به همين شيوه و شگرد مورد سرقت اموال، وجوهات نقد و... قرار گرفته بودند، شناسايي و جهت پيگيري شكايت خود به پايگاه هشتم آگاهي دعوت شدند.
همزمان با شناسايي و دعوت از مالباختگان، تراكنش مالي عابر بانك‌هاي مسروقه در دستور كار كارآگاهان قرار گرفت؛ در بررسي‌هاي تراكنش مالي يكي از عابر بانك‌هاي مسروقه و برابر اعترافات متهمان مشخص شد كه حامد و رسول پس از سرقت يك كيف دستي حاوي عابر بانك در خيابان جمال زاده، با مراجعه به يك مغازه فروش لوازم ورزشي اقدام به خريد دو كفش ورزشي به مبالغ يك ميليون و 680 هزار تومان كرده‌اند.
سرهنگ كارآگاه ميرزكي، رئيس پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ، با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اعتراف صريح متهمان به ارتكاب سرقت‌هاي مشابه در مناطق مختلف شهر تهران و به دستور قاضي ذكيپور، بازپرس پرونده، دستور انتشار بدون پوشش تصاوير متهمان صادر شده؛ لذا از كليه شكات و مالباختگاني كه موفق به شناسايي تصاوير متهمان شدند دعوت مي‌شود تا جهت پيگيري شكايات خود به پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در ميدان حر - خيابان 12 فروردين مراجعه نمايند؛ همچنين از كليه شهروندان كه از ديگر اقدامات مجرمانه متهمان اطلاعاتي در اختيار دارند درخواست مي‌شود تا هرگونه اطلاعات خود در خصوص اقدامات مجرمانه متهمين را از طريق شماره تماس 21866093 در اختيار كارآگاهان پايگاه هشتم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار دهند. 
 
آب ماهشهر با طعم جنازه!



چند روز پيش يك دستگاه خودروي سواري به درون كانال انتقال آب شرب به ماهشهر سقوط كرد و سه تن از سرنشينان آن كشته شده و جنازه يكي از آنها هنوز از آب خارج نشده است. 
يك‌دستگاه خودروي پرايد به درون كانال انتقال آب شرب اين شهرستان سقوط كرد كه در اين سانحه راننده موفق به نجات خود شد، اما سه‌ سرنشين ديگر آن درون كانال غرق شدند. 
بنابراين گزارش، هرچند خودروي مزبور و دو جسد همان روز از كانال خارج شدند، اما چهار روز است هيچ خبري از جسد سوم نيست و مسئولان انتقال آب نيز حاضر به انسداد مسير آب براي يافتن اين جسد نيستند. 
يكي از مسئولان محلي كه نخواست نامش فاش شود، در اين ارتباط به فارس گفت: اين اتفاق براي نخستين بار نيست كه مي‌افتد. 
وي افزود: در حادثه اخير نيز يك خودروي سواري پرايد با چهار سرنشين درون اين كانال در حوالي ايستگاه مرغزار سقوط كرد كه منجر به كشته شدن سه تن از سرنشينان اين خودرو شد. 
اين مسئول ماهشهري اذعان داشت: چهار روز است يكي از اجساد همچنان درون كانال انتقال آب شرب باقي مانده و مسئولان ذي‌ربط حاضر به انسداد مسير آب نيستند. 
وي خاطرنشان كرد: اين كانال علاوه بر آب شرب ماهشهر، آب شرب شهرستان اميديه را نيز تأمين مي‌كند. 
اين مسئول محلي يادآور شد: هرچند آب اين كانال پس از انجام تصفيه وارد مخازن و سيستم لوله‌كشي شهرستان مي‌شود، اما در هر صورت صحيح نيست جسد يك انسان چهار روز در آن باقي بماند.  
 
بادكردن 4 تاير با بيني


باشگاه خبرنگاران - هر انساني با دم و بازدم است كه زندگي مي‌كند و شش‌ها مسئول آن هستند تا اكسيژن را به دستگاه‌هاي مختلف بدن برسانند. شش انسان داراي توان خاصي است اما به قدري توان ندارد كه بتواند يك لاستيك را باد كند مگر در موارد بسيار عجيب.
"ني يونگ بينگ" مردي 63 ساله چيني است كه دقيقا از همين موارد عجيب حساب مي‌شود كه مي‌تواند با شش‌هاي آهني و البته بزرگ خود لاستيك را هم باد كند. اين مرد چندي پيش دست به كاري بسيار جالب زد كه مسيري براي ورودش به كتاب گينس باز كرد.
اين مرد با استفاده از يك شلنگ و تنها با متصل كردن آن به بيني 4 تاير خودرو را باد كرد ولي اين تمام ماجرا نيست زيرا 8 انسان بالغ هم روي اين تايرها ايستاده بودند كه كار را بسيار سخت‌تر از حالت عادي مي‌كند و باقي ماندن هوا درون تاير را سخت‌تر مي‌كند.
اين مرد با استفاده از شش‌هاي قدرتمندش تنها 21 دقيقه زمان لازم داشت كه بتواند همه تايرها را كاملا پر كند. او از كودكي با شش‌هاي خارق العاده متولد شده بود و حالا راهي براي استفاده از آن‌ها پيدا كرده است. او قصد دارد به زودي نامش را وارد گ?نس كند. 
 
كنسرو با طعم حلزون!


حلزون در قوطي كنسرو رويت شد.
محمد يك شهروند خرم‎‎آبادي كه متوجه وجود يك حلزون در قوطي كنسرو نخودسبز شده بود با حضور در خبرگزاري ايسنا منطقه لرستان، گفت: كنسرو نخود سبز با مارك مشهور را هفته گذشته از يكي از فروشگاه‎هاي سطح شهر خرم‎آباد خريدم بعد از بازكردن در قوطي، يك حلزون درون قوطي رويت كردم.
محمد ض ادامه‌داد: با ديدن اين صحنه سوالي كه به ذهنم خطور كرد اين بود آيا حلزوني كه در اين كنسرو وجود دارد و پخته شده، براي سلامتي مردم ضرري ندارد يا مانند كرم حلزون براي پوست مفيد است؟!
وي با بيان اينكه اگر به جاي اين حلزون يك موجود سمي مثل مارمولك وجود داشت و فردي از آن مي‎خورد و به دليل سم ناشي از آن از بين مي‎رفت چه كسي بايد جوابگو باشد؟ اضافه كرد: به منظور رسيدگي به موضوع به مدير كنترل كيفي كارخانه سازنده تماس گرفتم و وي گفت از شما خيلي ممنونم كه حلزون را داخل قوطي كنسرو ديده‎ايد و اصلا عين خيالشان نبود، همين‌طور با مسئول دفتر پخش محصول در تهران صحبت كردم نه تنها جوابي براي اين مهم نداشت حتي يك عذرخواهي ساده هم نكرد.
اين شهروند خرم‎آبادي بيان‌كرد: روي در اين محصول درج شده بود توليد 02/02/92، انقضا 04/02/94 و اصلا سري ساخت و ساعت توليد روي آن درج نشده بود. 
 
دستگيري سارقان پل‌هاي آهني تهران

رئيس كلانتري 151 يافت‌آباد از دستگيري اعضاي باندي خبر داد كه پل‌هاي آهني و دريچه حوضچه‌هاي اضطراري مخابراتي را مي‌دزديدند.
سرهنگ "حسين زكايي" در تشريح خبر فوق گفت: در ساعت 16:50 روز 16 دي ماه امسال ماموران گشت انتظامي كلانتري 151 يافت‌آباد در حين گشت‌زني در بلوار خليج فارس دو سارق حرفه‌اي اتومبيل را دستگير كردند.
وي با بيان اين كه ساعتي بعد نيز يك نفر سارق مغازه در ساعت 17 همان روز در محدوده بازار آهن تهران به همراه يك كيسه شيرآلات مسروقه دستگير شد، گفت: با دستگيري اين سه سارق مشخص شد كه آن‌ها به صورت سريالي اقدام به سرقت پل‌هاي آهني در محدوده بازار آهن مي‌كردند.
رئيس كلانتري 151 يافت‌آباد ادامه داد: متهمان پس از دستگيري عنوان داشتند كه به دليل اعتياد به مواد مخدر شيشه و تشكيل يك باند پنج نفره به سركردگي جواني 26 ساله به نام فرامرز اقدام به سرقت پل‌هاي آهني، دريچه و حوضچه‌هاي مخابراتي مي‌كردند.
زكايي با بيان اينكه بررسي‌ها نشان داد كه سارقان با ربودن خودروي مزدا 1000 از اين خودرو براي حمل اموال مسروقه استفاده مي‌كردند، گفت: تحقيقات پليسي نشان داد كه اين سارقان در محلاتي همچون شادآباد، شهرك امام خميني (ره) و شهرك وليعصر سرقت مي‌كردند.
رئيس كلانتري 151 يافت‌آباد با بيان اين كه پس از ربودن دريچه‌هاي آهني كه وزن زيادي نيز داشت و فروختن آن به مالخران و ضايعات فروشان به پول خوبي دست مي‌يافتند، به ايسنا، گفت: متهمان به همراه پرونده متشكله در اختيار پايگاه پنجم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفتند.