پشت پرده ثبت نام فله اي مدعيان اصلاحات

اوین نامه ی كيهان بررسي مي كند: پشت پرده ثبت نام فله اي مدعيان اصلاحات  6 دی -94
سرويس سياسي - ثبت نام فله اي هزاران نفر در انتخابات مجلس شوراي اسلامي که تنها 290 نفر به آن راه پيدا خواهند کرد و نيز نام نويسي بيش از 800 نفر براي مجلس خبرگان رهبري نشان از برنامه ريزي نه چندان پيچيده فتنه گران براي تصاحب نهادهاي کليدي نظام دارد، تاکتيکي که قصد دارد با بالابردن هزينه رد صلاحيت فاقدين شرايط سپري محافظتي براي لايه هاي دوم و سوم ايجاد کند . 
    سرانجام ثبت نام کانديداهاي مجلس شوراي اسلامي ديشب به پايان رسيد و با اعلام آمار نهايي مشخص گرديد ۱۲ هزار و ۱۲۳ نفر براي شرکت در انتخابات مجلس شوراي اسلامي نام نويسي کرده اند .

    پيش از اين نيز اعلام شده بود 801 نفر براي انتخابات مجلس خبرگان رهبري ثبت نام کرده اند. 

    نگاهي به آمار نشان از افزايش عجيب و چندين برابري ثبت نام کنندگان نسبت به دوره هاي پيشين دارد . 

    پيش از اين اصلاح طلبان به عيان اعلام کرده بودند که در انتخابات پيش رو با ثبت نام فله اي در انتخابات تاکتيکي سه لايه را در پيش خواهند گرفت . 

    بر اساس اين تاکتيک سه لايه افرادي که رد صلاحيت شدن آنان از سوي شوراي نگهبان محتمل است نيز در انتخابات ثبت نام مي کنند تا در مرحله نخست اين افراد از سوي شوراي نگهبان حذف و از گردونه رقابت خارج شوند با اين اقدام نوبت به لايه دوم خواهد رسيد که به زعم اصلاح طلبان با رد صلاحيت لايه اول حريمي امنيتي براي اين لايه ايجاد شده است و براي شوراي نگهبان سخت خواهد بود که اين لايه را نيز از سر راه برداشته و رد صلاحيت کند !

    بر اساس اين برنامه در صورت رد صلاحيت لايه دوم ، لايه سوم اين امکان را خواهد يافت که در انتخابات شرکت کرده و به مجلس راه يابد .

    نگاهي به ليست افراد ثبت نام کننده در انتخابات مجلس و خبرگان رهبري نشان از اين تاکتيک سه لايه دارد . 

    برخي از اين افراد که در روزهاي آينده کيهان به بررسي سوابق آنان خواهد پرداخت از رد صلاحيت خود اطمينان دارند ولي در انتخابات ثبت نام کرده اند که علاوه بر برآورده شدن خواسته اي که ذکر آن رفت با رد صلاحيت آنان فشار سنگيني بر شوراي نگهبان وارد شده و بهانه براي مغرضان و دشمنان جمهوري اسلامي براي تبليغات فراهم شود . 

    با رد صلاحيت طبيعي اين گروه رسانه هاي بيگانه دست به تبليغات خواهند زد و با اشاره به آمار ثبت نام شده ها در انتخابات به آمار رد صلاحيت ها نيز خواهند پرداخت و بدين گونه فضاي شديدي عليه نهادهاي قانوني کشور از سوي زنجيره اي ها و رسانه هاي بيگانه ايجاد مي شود . 

    گفتني است مدعيان اصلاحات و وابستگان فتنه پيش از اين بارها از اين سياست سخن گفته اند و 16 آذر سال جاري نيز فائزه هاشمي طي سخناني از سونامي رد صلاحيت ها در انتخابات پيش رو سخن گفته بود که برنامه ريزي شده بودن ثبت نام هاي فله اي را عيان مي سازد . 

        
آخرين آمار از ثبت نام ها 
    عبدالرضا رحماني فضلي وزير کشور، آخرين آمار شرکت کنندگان در انتخابات مجلس شوراي اسلامي را 12 هزار و 123نفر اعلام کرد.

    وزير کشور با بيان اينکه افزايش بيش از دو برابري را در ثبت نام داشته ايم ، تصريح کرد: براي هر کرسي مجلس 42 نفر ثبت نام کرده اند.

    وي همچنين گفت: 801 نفر در انتخابات مجلس خبرگان ثبت نام کرده اند که 62 درصد نسبت به دوره قبل افزايش داشته است.

    رحماني فضلي با بيان اينکه بررسي صلاحيت ها از روز شنبه آغاز مي شود، گفت: استقبال از ثبت نام ها را به فال نيک مي گيريم.

    سيدشهاب الدين چاوشي رئيس ستاد انتخابات استان تهران نيز در گفت و گو با فارس در رابطه با آخرين آمار ثبت نام داوطلبان انتخابات دوره دهم مجلس شوراي اسلامي در استان تهران اظهار داشت: در طي 7 روز گذشته و در مهلت قانوني ثبت نام از داوطلبان تعداد 2 هزار و 780 نفر در کل استان تهران ثبت نام کردند.

    وي با بيان اينکه تعداد 2هزار و 477 نفر در حوزه انتخابيه تهران، ري، شميرانات، اسلامشهر و پرديس ثبت نام کرده اند، افزود: بر اساس همين آمار نيز تعداد 26 نفر در حوزه انتخابيه پاکدشت، 60 نفر در حوزه انتخابيه دماوند، 63 نفر در حوزه انتخابيه رباط کريم، 64 نفر در حوزه انتخابيه ورامين، 79 نفر در حوزه انتخابيه شهريار، قدس، ملارد و همچنين 19 نفر به عنوان داوطلبان اقليت هاي ديني ثبت نام کردند.

    رئيس ستاد انتخابات استان تهران با بيان اينکه تعداد 147 نفر از نمايندگان ادوار در انتخابات دوره دهم مجلس ثبت نام کرده اند، تصريح کرد: در نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي تعداد هزار و 70 نفر ثبت نام کرده بودند. اين در حالي است که در دهمين دوره انتخابات مجلس 2 هزار و 780 نفر ثبت نام کردند.

        
افرادي که ثبت نام نکردند !
    «محمدرضا باهنر» نايب رئيس مجلس و دبيرکل جبهه پيروان پس از هفت دوره نمايندگي از ثبت نام در انتخابات مجلس دهم خودداري کرد. 

    وي در دوره هاي مجلس دوم، سوم، چهارم، پنجم، هفتم، هشتم و نهم در مجلس شوراي اسلامي حضور داشته است. 

    همچنين نشست ماهانه محمدرضا باهنر دبيرکل جامعه اسلامي مهندسين ديروز شنبه 5 دي در محل جامعه مهندسين برگزار شد.

    گفتني است کاظم جلالي که پيش از اين با انتشار نامه اي اعلام کرده بود که در انتخابات ثبت نام نخواهد کرد در آخرين ساعات با حضور در وزارت کشور نامزدي خود را براي انتخابات مجلس از حوزه تهران اعلام کرد.
!