امام جمعه اصفهان: تمدید 10 ساله تحریم را برنمی‌تابیم/

امام جمعه اصفهان:
تمدید 10 ساله تحریم را برنمی‌تابیم/ فداکاری بسیجیان دوران دفاع مقدس در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد 6  آذر-95

مگر توآخوند  به جزاینکه گماشته  ی خامنه ای هستی که خودش هن  انتصابی وهم منفور است چکاره ای که بالغزخوانی مدعی شده ای تمدید 10 ساله تحریم را برنمی تابیم .مگر باتحریم 20 ساله گذشته چه شکر سرخی خوردی که قراراست بیشتر  شکر سرخ به خوری؟
امام جمعه اصفهان گفت: رهبر معظم انقلاب تمدید 10 ساله تحریم را مخالف برجام دانستند و ما نیز در برابر آن سکوت نخواهیم کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان اظهارکرد: همه عالم با تدبیر خداوند اداره می‌شود و هیچکس در اداره عالم مستقل نیست.
وی افزود: اگر خورشید می‌تابد، گیاهان روییده می‌شوند و همه این اجزا با نظم کار خود را انجام می‌دهند به خاطر این است که همه با اذن خداوندگار کار خود را انجام می‌دهند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به تکرار مکرر واژه «رب» در قرآن گفت: این واژه بیش از 900 بار در قرآن آمده چراکه بیشتر اختلافات میان بت‌پرستان در بحث ربوبیت خدا بوده است.
وی تصریح کرد: در خلقت عالم به اذن خداوند متعال هیچ شک و شبهه‌ای نیست اما برخی از انسان‌ها ماه‌، ستاره و بت‌های دیگر را رب می‌دانند که مسأله اصلی در این بحث موضوع ربوبیت خدا و واژه «رب» است.
طباطبایی‌نژاد ادامه داد: در آیه 164 سوره انعام آمده است که به مردم بگویید«خدا رب کل شئ است و هر چیزی که به آن شئ گفته می‌شود را خدا خلق کرده است».
وی اظهارداشت: یکی از مسائل اعتقادی که باید به آن معتقد باشیم این است که هیچ موجودی مستقل از خدا کاری را انجام نمی‌دهند و اعمال همه موجودات با اذن خداست.
امام جمعه اصفهان عنوان کرد: نه تنها خداوند تمام اشیاء را خلق کرده بلکه تدبیر امور این اشیاء در عالم نیز بر عهده اوست و این طور نیست که خدا طبیعت را خلق کرده باشد و دیگر کاری به ادامه آن نداشته باشد بنابراین تا قیامت همه اشیاء در اختیار خداوند و رب‌العالمین است.
وی در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته شهر اصفهان ابراز کرد: پیاده‌روی امسال مردم در مراسم اربعین بسیار با عظمت و با ارزش بود چراکه ‌نزدیک به 20 میلیون نفر در این مراسم باشکوه شرکت کردند.
طباطبایی‌نژاد بیان داشت: خدا داعش را لعنت کند، چطور این‌ها ادعای عمل به قرآن دارند؟ شب گذشته بسیاری از روشنفکران اروپایی به این گروه پیوستند، حقیقتاً چه خاصیتی دارد که به دستور کفار به جان انسان‌ها افتاده‌اند؟
وی ادامه داد: به کوری چشم داعشی‌ها و کفار، مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی هرسال پرشورتر از سال قبل می‌شود و مردم با پای دل از نجف تا کربلا را می‌پیمایند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر اصفهان با اشاره به رحلت آیت‌الله موسوی اردبیلی عنوان کرد: رحلت این عالم بزرگوار را به مردم متدین ایران تسلیت می‌گوییم، ایشان همواره انقلابی بود و خدمات مختلفی را در این کشور به مردم ارائه داد.
وی تأکید کرد: سازمان بسیج مستضعفین در سال 58 به فرمان امام‌خمینی(ره) تشکیل شد، تشکیل این سازمان در حقیقت یک الهام بود چراکه ‌کارهای خوب را خداوند به انسان الهام می‌کند و این اقدام نیز جزو همیت الهامات الهی بود.
طباطبایی‌نژاد با اشاره به تأثیر حضور بسیجیان در 8 سال دفاع مقدس متذکر شد: حضور پررنگ بسیجیان در جنگ تحمیلی بسیار مؤثر بود، فداکاری بسیجیان دوران دفاع مقدس در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد و امروز نیز همه بسیجیان باید روحیه تقوا و عمل صالح را در رفتار خود اعمال کنند تا خدا همواره همراه آن‌ها باشد.
وی یادآور شد: بسیج نهادی مردمی بوده و مربوط به جناح خاصی نیست، کسانی باید در بسیج حضور داشته باشند که معتقد به نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و به معنای واقعی و حقیقی انقلاب پی‌برده باشند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان ‌اینکه بسیج ‌مستضفین بسیجی است که برای مستضفان جهان است، خاطرنشان‌کرد: براساس فرمایشات مقام ‌معظم رهبری، بسیج برای ادامه ‌کار خود نیاز به هیئات اندیشه‌ورزی دارد تا افراد در مسیر درست حرکت کنند.
وی افزود: بسیجی نباید هیج هراسی از دشمن نداشته باشد چراکه آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، دولت آمریکا از سال 2006 میلادی تحریم 10 ساله ایران را تصویب کرد و حال نیز دوباره تصمیم به تمدید 10 ساله تحریم کرده است؛ هر غلطی می‌خواهد بکند اما رهبر معظم انقلاب این اقدام را مخالف برجام دانستند و ما نیز در برابر آن سکوت نخواهیم کرد.

طباطبایی‌نژاد در پایان با اشاره به مطالب مطرح شده مسؤولان استان اصفهان در دیدار با مقام معظم رهبری ‌تصریح کرد: بنده خطاب به معظم له عرض کردم توقع مردم اصفهان این است که هزینه‌ای همانند دریاچه ارومیه برای زاینده‌رود اختصاص یابد که ایشان نیز در جواب گفتند که باید این موضوع را از دولت ‌مطالبه کنید ولی امیدوارم که این‌کار صورت گیرد.