نگراني از تكرار سرنوشت كلينتون و هاشمي براي روحاني در انتخابات 96

خبر ويژه 
نگراني از تكرار سرنوشت كلينتون و هاشمي براي روحاني در انتخابات 96 9آذر-95
 «آقاي روحاني در حقوق هاي نجومي نشان داد ضعيف است و متوجه حساسيت مردم نيست
    ابراهيم اصغرزاده در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: مردم ديگر آمادگي بر آمدن جريان غيراعتدالي را ندارند ولي به هر حال کسي نمي تواند آينده سياست را پيش بيني کند. همان طور که در آمريکا اين پيش بيني صورت نگرفت، امکان دارد در ايران هم شايد بر هم خوردن برجام و مشکلاتي که پيش روي اجراي آن شکل مي گيرد، منجر به شکل گيري جريان تند و غيراعتدالي شود و من اين موضوع را غيرقابل تحقق نمي دانم.
    وي افزود: دولت آقاي روحاني داراي ضعف هايي است چرا که تمام تخم مرغ هايش را در سبد برجام چيده است. وقتي آقاي روحاني تمرکز خودش را بر برجام گذاشت يک اشتباه تاکتيکي کرد چرا که سياست خارجي ادامه سياست داخلي است.

    عضو شوراي شهر اول (منحله) تهران در پاسخ به اين سوال که «در مقوله فيش هاي حقوقي هجمه هاي زيادي به دولت يازدهم شد، عملکرد رئيس جمهور در اين بخش را چطور ارزيابي مي کنيد؟» گفت؛ آقاي روحاني درباره حقوق هاي نجومي به خوبي نشان داد که ضعيف است و همچنين متوجه نيست لايه هاي پايين جامعه چه حساسيت هايي دارند. رئيس جمهور، توجه نکرد حقوق هاي نجومي تا چه اندازه مي تواند آبروي دولت را ببرد.

    اصغرزاده مي گويد: آقاي روحاني در سال 96 مجبور به دفاع از وضع موجود است، وضع موجودي که خودش رئيس جمهورش بوده است. اگر سطح مشارکت در سال 96 پايين بيايد و آقاي روحاني در يک ميدان بي رقيب قرار گيرد، امکان دارد در مقابل يک کانديداي غيرکاريزماتيک راست هم شکست بخورد همه چيز بستگي به آن دارد که در اين چند ماه باقي مانده تا انتخابات سال 96، آقاي روحاني برنامه خود را به گونه اي تنظيم کند که توجه از مسئله برجام به موضوع آزادي هاي فرهنگي، اجتماعي و توسعه اقتصاد در برنامه هاي آقاي روحاني براي دولت دوم جلب شود و از تله ناکارآمد کردن برجام بگريزد.

    وي که دولت را رحم اجاره اي اصلاح طلبان خوانده بود، اظهار داشت: روحاني در سال 92 شعارهاي اصلاح طلبانه داد اما در دولتش آنها را کنار گذاشت حقوق شهروندي هم به کنار گذاشته و فراموش شد. اتفاقات و بي توجهي هاي ديگري هم شد که دولت آقاي روحاني خودش را به نديدن زد. آقاي روحاني در سال 96 نمي تواند همان شعارها را تکرار کند چون جامعه باور نمي کند. بنابراين بايد در چند ماه باقي مانده به اين مسئله فکر کند که چه شعارهايي را مطرح کند.

    برخي درصدد آن هستند که آقاي روحاني را يک نجات بخش براي جريان اصلاحات نشان دهند و اين گونه القا کنند که در صورت عدم حمايت از او جريان اصلاح طلبي محو خواهد شد. يعني با القاي ترس به بدنه جريان اصلاحات به دنبال کسب آراي اين جريان هستند. اين روش صحيح است؟ اصغرزاده در پاسخ اين سوال مي گويد: سياه نمايي از رقيب و ترساندن هواداران از سرنوشت سياسي در صورت راي نياوردن کانديداي مورد نظر اقدام اشتباهي است در انتخابات آمريکا هم همين اتفاق افتاد و در انتخابات ايران هم همين رويه را شاهد خواهيم بود. در ذات دموکراسي ها راي ندادن به يک رقيب نهفته و راي منفي است و راي منفي خانم کلينتون در آمريکا کار دست او داد. در ايران هم راي منفي آقاي هاشمي در 84 کار دست حاميانشان داد.