پیکر امیر سرتیپ ذکیانی در ارومیه تشییع شد


پیکر مرحوم امیر سرتیپ دوم محمد ذکیانی فرمانده سابق لشکر 64 پیاده ارومیه تشییع و به خاک سپرده شد.
به گزارش ایلنا از ارومیه، پیکر مرحوم امیر سرتیپ دوم ذکیانی با حضور قشرهای مختلف مردم و  مسئولان لشکری و کشوری از میدان انقلاب و مقابل ستاد فرماندهی لشگر 64 پیاده در ارومیه تشییع و سپس در گلزار باغ رضوان ارومیه به خاک سپرده شد.
امیر سرتیپ دوم ستاد ذکیانی همرزم شهید سپهبد صیاد شیرازی و مرحوم سرلشگر ظهیرنژاد و فرمانده لشگر 64 پیاده ارومیه بود.
این جانباز دوران دفاع مقدس با توجه به کسب مدارج علمی در رشته‌های مختلف نظامی و ایستادگی در برابر ساواک، پس از پیروزی انقلاب اسلامی با پیوستن به نظامیان انقلابی به ترویج تدریس قرآن و معارف دینی در بین نظامیان لشگر پیاده 64 ارتش شمال‌غرب کشور پرداخت.
امیر سرتیپ ذکی ذکیانی فرمانده سابق لشگر 64 پیاده ارومیه متولد سال 1306 هجری شمسی بود که در نخستین روزهای پیروزی انقلاب به فرماندهی این لشگر منصوب شد و همزمان با همراهی انقلابیون شهر ارومیه با فرماندهی آیت‌الله غلامرضا حسنی نقش بارزی در تأمین امنیت منطقه داشت.
وی در سال 68 پس از 50 سال خدمت صادقانه به درجه رفیع بازنشستگی نائل شد و روز گذشته به علت عارضه قلبی در بیمارستان طالقانی ارومیه جان به جان آفرین تسلیم کرد.

در مراسم تشییع، پیکر امیر سرتیپ ذکی ذکیانی از فرماندهان پیشین لشگر ۶۴ ارومیه؛ استاندار آذربایجان غربی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار، فرماندار ارومیه و جمعی از روحانیون، مسئولان و فرماندهان نظامی و انتظامی استان حضور داشتند.