گزیده خبرهای 10 آذر- 95

گزیده خبرهای 10 آذر- 95

وقتی تلخی لغو سخنرانی مطهری به کامش شیرین می شود
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدید خود از موکب زائران پیاده امام رضا (ع) در سفر اخیرش به مشهد مقدس گفت که این بازدید تلخی لغو سخنرانی‌اش در مشهد را به شیرینی تبدیل کرده است.
به گزارش ایسنا،‌ علی مطهری با انتشار مطلبی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
«در سفری که اخیرا به مشهد داشتم پس از لغو غیرقانونی سخنرانی‌ام به بازدید از یکی از موکبهای زائران پیاده امام رضا علیه السلام در حدود 22 کیلومتری جاده مشهد به نیشابور رفتم. در آنجا برادرانی داوطلبانه از تهران و سایر نقاط ایران برای آماده کردن موکب در سرمای سوزناک تلاش می کردند. با خود گفتم جز نیروی ایمان نیروی دیگری انسانها را به این فداکاریها وا نمی دارد. وقتی از موکب بیرون آمدیم عکس های چند شهید را بر دیوار دیدم. گفتند اینها دوستان ما و از شهدای حرم در سوریه هستند.
معلوم شد این خدمتگزاران موکب از همان سنخ مردانی هستند که با درک قوی از شرایط دنیای اسلام و شجاعت قابل تحسین به سوریه برای دفاع از سرزمینهای اسلامی می روند. اینجا بود که تلخی لغو آن سخنرانی کم کم به شیرینی تبدیل شد».
آتش سوزی در یک خوابگاه دانش آموزان دختر در شهر آدانای ترکیه دست کم 13 کشته و 22 زخمی برجای گذاشت.به گزارش ایرنا، رسانه ها گزارش داده اند: این خوابگاه متعلق به یک انجمن خیریه می باشد که دانش آموزان دختر از مناطق غیر شهری در این خوابگاه اقامت داشتند. شمار دانش آموزان خوابگاه 50 نفر ذکر شده است.رسانه ها گزارش داده اند که به هنگام سرایت آتش سوزی برخی از دانش آموزان با شکستن شیشه ها خود را به بیرون انداخته اند.گفته می شود آتش سوزی مقارن ساعت 20 به وقت تهران رخ داده و آتش سوزی به دست مامورین آتش سوزی مهار شده است.
علت بروز آتش سوزی هنوز اعلام نشده است.
گروهی از فعالان آمریکایی در واکنش به تهدید دونالد ترامپ برای مجازات کسانی که اقدام به سوزاندن پرچم آمریکا می‌کنند، تعداد بیشتری پرچم کشورشان را مقابل هتل بین‌المللی ترامپ در نیویورک به آتش کشیدند.به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا در توئیتی تهدیدآمیز گفته بود، کسانی که اقدام به سوزاندن پرچم آمریکا می‌کنند باید تبعات آن را بپذیرند؛ از یک سال حبس تا لغو شهروندی. پس از این پیام تهدیدآمیز که واکنش‌های متعددی در پی داشت، فعالان پیام دونالد ترامپ را به چالش کشیدند.دادگاه قانون اساسی آمریکا در سال ۱۹۸۹ حکم داد که سوزاندن پرچم جرم نیست و تنها راهی برای نشان دادن اعتراض است که در متمم اول قانون اساسی از آن حمایت شده است. این دادگاه عالی همچنین بیش از یک بار حکم داده است که نمی‌توان حق شهروندی را در پی این اقدامات لغو کرد.برخی از رسانه‌های آمریکایی از جمله روزنامه نیویورک تایمز در واکنش به تهدید ترامپ مقاله‌ای درباره جزئیات حکم این دادگاه عالی منتشر کردند و برخی از قانونگذاران جمهوری‌خواه و دموکرات هم در رسانه‌های اجتماعی گفتند که ترامپ به رغم مصونت قانونی معترضان آنها را تهدید به مجازات می‌کند.در اعترضات روز سه‌شنبه مقابل هتل بین‌المللی ترامپ، اعضای حزب کمونیست‌های انقلابی (گروه وابسته به حزب کمونیست ایالات متحده) حضور داشتند. اعضای این گروه پیشتر نیز در ماه ژوئیه در کنوانسیون ملی جمهوری‌خواهان در کلیولند اقدام به سوزاندن پرچم آمریکا کرده بودند.
عضو شورای شهر تهران گفت: اگر حکیمی‌پور به دلیل انتشار اسناد، از اعضای شورای شهر و مردم عذرخواهی نکند به دلیل توهین و افترا از وی شکایت می‌کنیم.به گزارش فارس،‌ محسن پیرهادی در آغاز سیصد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکرات پیش از دستور اظهار داشت: در جلسه غیرعلنی دو هفته گذشته شورای اسلامی شهر تهران، بنده به دلیل حضور در مراسم اربعین در جلسه نبودم ولی شنیدم که به خاطر اقدام آقای حکیمی‌پور مبنی بر انتشار اسناد سازمان بازرسی قرار است، وی عذرخواهی کند.پیرهادی افزود: تاکنون بنده دو هفته صبر کردم و حکیمی‌پور اقدام به عذرخواهی نکرده است، دادستانی نیز اعلام کرده که حکیمی‌پور این اسناد مجهول را منتشر کرده است. اگر این عذرخواهی از سوی حکیمی‌پور عضو شورای اسلامی شهر تهران انجام نشود، از وی به دلیل توهین و افترا شکایت می‌کنم.وی گفت: حکیمی‌پور به بنده، آقای ساعی و خانم آباد قبل از اعلام دادستانی مبنی بر انتشار اسناد گفته بود هرکس این اسناد را منتشر کرده کار زشت و قبیحی انجام داده و افراد پستی بوده‌اند و این نفاقی بوده که آقای حکیمی‌پور دارد.
مسئول روابط عمومی سپاه درخصوص آخرین وضعیت جسمانی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: با انجام مراحل درمانی، حال جسمانی حجت الاسلام و الملسمین سعیدی رو به بهبودی است.به گزارش سپاه نیوز، درپی مصدومیتی که چند روز گذشته برای حجت الاسلام والمسلمین سعیدی بر اثر زمین خوردگی حین شرکت در جلسه دفاعیه دانشجویان دانشگاه عالی دفاع ملی حادث شد، سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی کل سپاه درخصوص آخرین وضعیت جسمانی نماینده ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: به دنبال تماسها و پیگیریهای مکرر درخصوص وضعیت سلامتی حجت الاسلام و المسلمین سعیدی، در عیادتی که همراه جمعی از فرماندهان و مسئولین سپاه از ایشان صورت گرفت، بحمدالله با انجام مراحل درمانی، حال جسمانی حجت الاسلام و الملسمین سعیدی رو به بهبودی است.
وی افزود: هیچگونه نگرانی درخصوص سلامتی نماینده ولی فقیه در سپاه وجود ندارد و به زودی پس از پایان مراحل درمانی از بیمارستان مرخص می‌شود.

سخنگوی هیات نظارت و رفتار نمایندگان از برگزاری جلسه فوق العاده این هیات جهت بررسی شکایات واصله از محمود صادقی نماینده تهران در روز یکشنبه ۱۴ آذر خبر داد.محمدجواد جمالی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طبق اعلام دبیر هیات نظارت بر رفتار نمایندگان قرار بود امروز این هیات در جلسه فوق العاده ای به بررسی شکایات واصله از آقای صادقی بپردازد که به دلیل حضور اکثریت اعضای هیات نظارت در خارج از تهران و در حوزه های انتخابیه امکان برگزاری این جلسه فراهم نبود. به همین دلیل قرار شد جلسه صبح روز یکشنبه هفته آینده پیش از برگزاری جلسه علنی و در ساعت ۷ صبح برگزار شود.وی در توضیح محتوای این جلسه گفت: طبق اطلاع بنده حداقل سه مورد پروند و شکایت درباره آقای صادقی وجود دارد که شامل شکایت آقای ساداتی نژاد نماینده کاشان، اظهار نظر آقای صادقی در مورد بورسیه‌ها و شکایت مدعی العموم از ایشان درباره قوه قضائیه است. البته هنوز محتوای شکایت قوه قضائیه به ما ارسال نشده است.