گریده خبرهای 29 آبان – 95 قسمت -2

گریده خبرهای 29 آبان – 95 قسمت -2
وزیر اقتصاد این هفته به مجلس می‌رود 
وزیر امور اقتصادی و دارایی این هفته برای پاسخ به پرسش دو نماینده در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی حضور می‌یابد.مجلس شورای اسلامی این هفته روزهای سه شنبه و چهارشنبه جلسه علنی دارد.وزیر امور اقتصادی و دارایی قرار است برای پاسخ به سوال جهانبخش محبی نیا نماینده میاندوآب و علی ادیانی نماینده قائمشهر در مجلس شورای اسلامی حضور یابد.نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار است در جلسات این هفته، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقت نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری مجارستان به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات بر درآمد و سرمایه به انضمام پروتکل الحاقی و گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقت نامه همکاری‌های اقتصادی بین دولت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری لیتوانی را بررسی کنند.بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد لایحه موافقت نامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه‌گذاری میان ایران و ژاپن و گزارش کمیسیون قضایی در مورد لایحه موافقت نامه همکاری در زمینه مبارزه با جرائم سازمان یافته بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری لهستان نیز در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار دارد.همچنین قرار است این هفته گزارش کمیسیون بهداشت مجلس در رد تقاضای تحقیق و تفحص از نحوه اختصاص و توزیع منابع در طرح تحول سلامت و گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر رد تقاضای تحقیق و تفحص از بررسی روند مبارزه با قاچاق کالا و بررسی سیاست‌های دولت در مقابله با قاچاق و دلایل ناکارآمدی آن در دولت‌های مختلف در مجلس قرائت شود.
دزد بیمارستان میلاد دستگیر شد 
رئیس کلانتری 137 نصر از دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو و لوازم خودرو در بیمارستان میلاد خبر داد.سرگرد «محمد گنجی» در این‌بار گفت: حوالی ساعت پنج صبح روز 22 آبان ماه امسال و درپی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی 110 تهران بزرگ مبنی بر حضور یک سارق در حال سرقت لوازم خودرو در پارکینگ بیمارستان میلاد، مقابل اورژانس، بلافاصله واحد گشت خودرویی کلانتری 137 نصر به محل اعزام شده و موضوع تحت رسیدگی قرار گرفت.وی با اشاره به حضور ماموران در محل حادثه گفت: ماموران پس از حضور در محل سارق را حین سرقت مشاهده کرده و عملیات خود برای دستگیری وی را آغاز کردند اما متهم به محض رویت پلیس پا به فرار گذاشته و متواری شد.رئیس کلانتری 137 نصر ادامه داد: با فرار متهم عملیات تعقیب و گریز پلیسی نیزآ غاز شد و سارق جوان که با پای پیاده به سمت کارگاه مترو در حال احداث در ضلع شمالی بیمارستان در حال فرار بود،با شلیک یک تیر هوائی دستگیر شد.وی با بیان اینکه متهم دستگیر و به کلانتری انتقال داده شد، گفت: ماموران در بازرسی از متهم که خود را مسعود معرفی کرده بود ابزار آلات مخصوص سرقت را نیز کشف و ضبط کردند.گنجی ادامه داد: همچنین مشخص شد که متهم با یکدستگاه خودروی پراید به این محل آمده بود که در تحقیقات اولیه ماموران متوجه شدند این خودرو نیز سرقتی است. از داخل این خودرو نیز یکدستگاه ضبط و پنل، یکدستگاه گوشی تلفن همراه و تعداد 3 عدد کارت ملی و مدارک شناسایی کشف و ضبط شد.وی با اشاره به انجام بازجویی از متهم در مقر پلیس اظهارکرد: متهم در بازجوئی‌های پلیسی ابتدا منکر هرگونه سرقت شده و ادعا کرد که اشتباه دستگیر شده اما پس از رویارویی با ادله و شواهد موجود سرانجام به بیش از 10 فقر سرقت معترف شد.رئیس کلانتری 137 نصر ادامه داد: برای متهم پرونده تشکیل شده و با توجه به اینکه احتمال ارتکاب سرقت‌های دیگر از سوی وی وجود داشت، این فرد به همراه پرونده برای تحقیقات تخصصی‌تر و کشف سایر جرایم و همچنین شناسایی دیگر شکات و مالباختگان در اختیار کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.وی با بیان اینکه تحقیقات از متهم کماکان از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی فاتب ادامه دارد از شکات و مالباختگان خواست تا برای طرح شکایت و یا پیگیری پرونده‌های خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در بزرگراه همت نرسیده به جنت آباد، خیابان کبیری طامه(شاهین شمالی)، خیابان چهارم، مجتمع انتظامی سردار شهید عبدالعلی صادقی،طبقه دوم مراجعه کنند.
پلمپ سوپرمارکت موادفروش 
شاهین‌شهر - خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه از پلمپ یک واحد صنفی سوپر مارکت در بخش میمه که اقدام به فروش مواد مخدر می‌کرد خبر داد. سرهنگ "رجبعلی مختاری" فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه با اعلام این خبر گفت: ماموران فرماندهی انتظامی بخش میمه شهرستان درپی اقدامات پلیسی خود از فعالیت فردی در زمینه خرید و فروش مواد مخدر مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند. وی افزود: این فرد که متصدی یک واحد صنفی سوپر مارکت است درون مغازه خود اقدام به فروش مواد مخدر به مشتریان خاص خود می‌کرد که با هماهنگی مقام قضایی متهم دستگیر و در بازرسی از مغازه وی چندین گرم هروئین در بسته‌های آماده توزیع کشف شد. این مقام انتظامی با بیان اینکه در این عملیات یکی از فروشندگان حرفه‌ای مواد مخدر این بخش نیز که در محل حضور داشت نیز دستگیر شد گفت: با دستور مقام قضایی واحد سوپرمارکت پلمپ و متهمان تحویل مراجع قضایی شدند.
انفجار مهیب ساختمان مسکونی در خیابان خلیج 
سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران گفت: انفجار مهیب ساختمان مسکونی در خیابان خلیج، آتش‌نشانان را به محل حادثه کشاندجلال ملکی»، درباره این حادثه اظهار داشت: در ساعت 14:29 حادثه انفجار ساختمان مسکونی واقع در خیابان خلیج به سامانه 125 اعلام و نیروهای 3 ایستگاه به محل اعزام شدند.وی تصریح کرد: با استقرار آتش نشانان در محل مشاهده می‌شود که انفجار در زیرزمین 65 متری یک ساختمان 3 طبقه رخ داده است و بر اثر شدت انفجار، تمامی در و دیوار و شیشه‌های ساختمان مذکور و کناری تخریب شدند.به گفته «ملکی»، در این حادثه مرد 30 ساله که در واحد زیرزمین زندگی می‌کرد دچار سوختگی شد و یک پسر بچه 10 ساله و پیرمرد 60 ساله در حال عبور از ساختمان نیز بر اثر پرت شدن تیکه‌های شیشه و برخورد با آن‌ها، دچار مصدومیت شدند.وی افزود: در ساختمان مجاور نیز یک خانم بر اثر صدای انفجار دچار شوک زدگی شد که هر 4 مصدوم به سرعت تحویل عوامل اورژانس شدند.سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: نشت گاز شهری و ایجاد شعله و جرقه‌ای که منجر به آتش سوزی نشده و تنها انفجار ایجاد کرده بود، علت بروز حادثه اعلام شد.    
    آتش سوزي در جنگل
    ساري- خبرنگار کيهان: بيش از 12 هکتار از جنگل هاي هليک مرزن آباد واقع در چالوس طعمه آتش شد. رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري چالوس گفت بارش شديد باران در ارتفاعات موجب خاموش شدن آتش در جنگل هليک شد. مهرداد خزايي افزود: منطقه حريق در زير مه قرار داشت و به دليل سخت گذر بودن و نبود ديد مناسب و همچنين سرماي شديد امکان حضور شبانه ماموران منابع طبيعي وجود نداشت. به گفته وي قوي ترين احتمال درباره علت آتش سوزي فعاليت شکارچيان براي شکار پلنگ، خرس، گوزن و نظاير آن بوده است.
دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، پست مشاور امنیت ملی را به مایکل فلین، ژنرال بازنشسته پیشنهاد کرده است.به گزارش بی بی سی، فلین که از مشاوران ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی او بود، دیدگاههایی افراطی نسبت به گروه موسوم به داعش دارد. همچنین او اخیرا درتوییتی ترس از مسلمانان را عقلانی دانست.مایکل فلین به مدت دو سال تا سال ۲۰۱۴ سمت مدیر سازمان اطلاعات دفاع آمریکا را برعهده داشت. از آن زمان او از منتقدان جدی سیاست‌های باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در جنگ با داعش بوده است. فلین همچنین گفته است که واشنگتن باید همکاری نزدیکتری با مسکو داشته باشد. چند روز پیش ترامپ رینس پریبس، را به عنوان رئیس دفتر خود برگزید.