اعتصاب خلبانان آلمان 830 پرواز لوفت هانزا را لغو کرد

اعتصاب خلبانان آلمان 830 پرواز لوفت هانزا را لغو کرد 6آذر-95

تهران - ایرنا - شرکت پروازهای مسافربری آلمان (لوفت هانزا) روز جمعه حدود 830 سفر هوایی را به علت اعتصاب خلبانان در حالی لغو کرد که سهام این شرکت نیز تاکنون بیش از 13 درصد ارزش خود را با افزایش نگرانی ها از تشدید اختلاف مدیران این شرکت با خلبانان از دست داده است.
به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، با ادامه اعتصاب و لغو صدها پرواز شرکت لوفت هانزا، نگرانی سرمایه گذاران و سهامداران این شرکت از نبود افق هایی برای توافق بین مدیریت شرکت و خلبانان تشدید شده است.
این چهاردهمین دور اعتصاب خلبانان شرکت هوایی آلمان از اوایل سال 2014 تاکنون است. اتحادیه خلبانان آلمان خواستار افزایش 3.7 درصدی حقوق 5 هزار و 400 خلبان در طول 5 سال از سال 2012 است این در حالی است که مدیریت شرکت با افزایش 2.5 درصدی حقوق برای شش سال تا 2019 موافقت کرده است.
کارستون اسپور مدیر اجرایی شرکت لوفت هانزا می گوید: اگر دستمزد خلبانان به میزان مطالبه آنها افزایش یابد، آینده شرکت با خطر مواجه خواهد شد.
ارزش سهام لوفت هانزا به دنبال ادامه اختلافات در سال جاری 13 درصد کاهش داشته است و روز جمعه نیز با افزایش نگرانی های سرمایه گذاران شاهد کاهش بود.
لوفت هانزا از چهارشنبه گذشته و از آغاز دور جدید اعتصاب خلبانان تاکنون ناچار شده است بیش از دو هزار و 600 پرواز را لغو کند؛ اقدامی که برنامه سفر بیش از 315 هزار مسافر را با اختلال مواجه کرد.
بنا بر اعلام اتحادیه خلبانان، همه پروازهای مسافت های دور از آلمان به سایر مقصد ها تا نیمه شب شنبه با اختلال مواجه خواهد بود.
لوفت هانزا با وجود درآمد قابل ملاحظه در سال 2015 اقدام به کاهش هزینه ها برای رقابت موثرتر در برابر شرکت های رقیب خود مانند ریان ایر در پروازهای نزدیک و هواپیمایی امارات متحده عربی در مسافت های پروازی دور و متوسط کرده است.
این در حالی است که اعتصاب خلبانان حدود 10 میلیون یورو معادل حدود 11 میلیون دلار در روز برای این شرکت خسارت در پی داشته است.
شبس**9241**1574** مترجم: جواد ارشادی** انتشار دهنده: محسن تهوری