گزیده ها قسمت چهارم

گزیده ها قسمت چهارم  8 آذر- 95
رییس جمهور کره‌جنوبی ممکن است که در پرونده‌های بیشتری از فسادهای افشا شده اخیر این کشور دست داشته باشد.
به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کره‌جنوبی اکنون از رسوایی‌های مهمی آسیب دیده است از جمله این رسوایی‌ها می‌توان به مشارکت پارک گئون های، رییس جمهور این کشور و دو تن از معاونان سابقش و یکی از دوستان قدیمی‌اش به عنوان مشاور در سایه وی اشاره کرد.در حال حاضر اطرافیان پارک گئون های همگی به مشارکت در جرایم مختلف اقتصادی و سیاسی مظنون هستند.براساس گزارش‌های متعدد رسانه‌های کره‌ای رییس جمهور این کشور احتمالا به دستیار سابق خود که اکنون به حکم دادستانی در بازداشت به سر می‌برد، دستور داده بوده تا تضمین یابد که یکی از دوستان مشاور سایه‌اش سهم عظیمی از شرکت تبلیغاتی پورکا به عنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های تبلیغاتی کره‌جنوبی را دریافت کند.
این رسانه‌ها همچنین اعلام کردند که معاون سابق رییس جمهور کره‌جنوبی متهم به اختلاس مبالغ انبوهی از بودجه‌های دولتی برای پرداخت بدهی‌های شخصی خود است.
پیش از این رسانه‌های متعدد گزارش‌هایی را مبنی بر این مساله منتشر کرده‌اند که پارک گئون های پیش از سخنرانی‌های عمومی خود متن آنها را با دوست قدیمی خود چوی سون سیل، مشاور در سایه‌اش بررسی می‌کند.
پس از آن افشاگری‌های پی در پی نشان داد که این همکاری‌ها تنها به این حد محدود نبوده و مسائل اقتصادی، مالی و سیاسی دیگری نیز در این میان مطرح بوده است.
جسد دیوید همیلتون عکاس انگلیسی که در زمینه مد عکاسی می‌کرد در منزلش در پاریس پیدا شد.
دیوید همیلتون ۸۳ ساله که بیش از همه برای عکاسی از مدل‌های نوجوان شناخته می‌شد و چندی پیش به تعدی به شماری از آنها متهم شده بود، به زندگی‌ خود خاتمه داد و جسدش در منزل او در پاریس پیدا شد.
وی که بیشتر عمرش را در پاریس زندگی کرده بود و آثارش در مجله‌های مد منتشر می‌شد، اتهام تجاوز به چهار مدل نوجوانش را تکذیب و تاکید کرده بود که پیشتر ثابت کرده که این‌ها تنها اتهام است.
آثار این هنرمند همواره مرز بین عکس‌های غیراخلاقی با عکاسی‌های مربوط به مد را زیر سوال می‌برد.
در کتابی از فلاوی فالمنت ۴۲ ساله که رمانی زندگینامه‌ای است که ماه پیش منتشر شد و زندگی این چهره مد را بازتاب داده، مطرح شده که او از سوی یک عکاس آسیب دیده است. او از این عکاس در کتابش نام نبرد اما در فرانسه در جمع خبرنگاران مطرح کرد که منظور او همیلتون بوده است.
این عکاس تحصیلات آکادمیک نداشت و از ۳۳ سالگی با عکاسی از چهره‌های نوجوانی که در شهرهای ساحلی پیدا می‌کرد، کار خود را شروع کرد. فرم عکاسی او در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۸۰ طرفدار داشت.
وکیل مدافع محمدعلی طاهری سرکرده گروه موسوم به عرفان حلقه با اشاره به حضور روز گذشته(شنبه) موکلش در دادگاه انقلاب می‌گوید:« اتهام محاربه همچنان در خصوص آقای طاهری مطرح است

سیدمحمود علیزاده‌طباطبایی در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه محمدعلی طاهری روز گذشته (شنبه) در دادگاه انقلاب حضور یافته است اظهار کرد: طاهری روز گذشته در شعبه 26 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی احمدزاده حضور یافت و یکسری صحبت‌های کلی با وی انجام شد.
وکیل مدافع طاهری افزود: پس از انجام صحبت‌های لازم، قرار شد طی روزهای آینده زمان برگزاری دادگاه مشخص شود.
به گفته وکیل مدافع طاهری، اتهام محاربه همچنان نسبت به موکل مطرح است در حالی که هیچ دلیلی دائر بر انتساب این اتهام به طاهری وجود ندارد.
وکیل مدافع طاهری ادامه داد: موکلم همچنان بدون هیچ گونه قراری، در بازداشت به سر می‌برد و قرار بازداشت وی به رغم حضور در زندان، چند ماه است که تمدید نشده است.
به گزارش تسنیم، محمد‌علی طاهری سرکرده فرقه عرفان کیهانی یا حلقه در ایران است که 14 اردیبهشت ماه سال 90 بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به‌اتهام توهین به مقدسات، مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران، ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع، استفاده غیرمجاز از عناوین علمی (دکتر و مهندس)، ضالّه بودن کتب و آثار، به 5 سال حبس، پرداخت 900میلیون تومان جزای نقدی و 74 ضربه شلاق محکوم شد.
افساد فی‌الارض از طریق منحرف کردن افراد، دیگر اتهام طاهری بود که دادگاه به تحقیقات صورت گرفته در این بخش اشکال نقص گرفت و پرونده برای تکمیل تحقیقات به دادسرا ارسال شد. در نهایت، دادسرا پس از رفع نواقص، پرونده را مجدداً به دادگاه ارسال کرد و ششم اسفند ماه سال 93 برای رسیدگی به این اتهام تعیین شد اما با درخواست استمهال متهم، دادگاه برگزاری جلسه محاکمه را به تاریخ دیگری موکول کرد تا اینکه دادگاه اوایل اردیبهشت ماه امسال به این بخش از پرونده طاهری رسیدگی و حکم وی را صادر کرد.
حکم صادره با اعتراض وی به شعبه 33 دیوان عالی کشور ارسال شد و در نهایت، دیوان به حکم اعدام نقص گرفت.
کمیته انضباطی آرای خود را در خصوص دیدار تیم های گیتی پسند و ملی حفاری از سری مسابقات لیگ برتر فوتسال صادر کرد.به گزارش ایسنا سایت رسمی فدراسیون فوتبال؛ بر اساس گزارش ناظر و داور دیدار تیم های گیتی پسند و ملی حفاری از سری مسابقات لیگ برتر فوتسال، در دقیقه ۳۹ مسابقه و در حالی که مسابقه با نتیجه ۶ بر ۵ به سود تیم ملی حفاری در جریان بوده و پس از آنکه بازیکن تیم ملی حفاری شوتی به سمت دروازه خالی تیم گیتی پسند زد، علی عابدین – بازیکن ذخیره تیم گیتی پسند با ورود به داخل زمین مسابقه از به ثمر رسیدن گل قطعی جلوگیری کرده بود.همچنین مهدی جاوید در دقیقه ۴۰ مسابقه پس از به ثمر رسیدن گل تیم گیتی پسند به سمت نیمکت تیم حریف رفته و با حرکاتی تحریک آمیز اقدام به خوشحالی کرد که این موضوع باعث تحریک تماشاگران و نیمکت تیم حریف و در نهایت باعث ایجاد درگیری شده بود و تعدادی از تماشاگران تیم گیتی پسند به داخل زمین مسابقه آمده و این امر باعث توقف هفت دقیقه ای بازی شد و نهایتاً مهدی جاوید با دریافت کارت زرد دوم اخراج و فرید نمازی بازیکن شماره ۴ تیم حفاری اهواز به دلیل زدن یکی از تماشاگران از زمین مسابقه اخراج شد و همچنین حسین حسینی بازیکن شماره ۱۲ تیم گیتی پسند اصفهان نیز با بازیکنان حریف درگیر و جو مسابقه را متشنج کرده بود.بر این اساس کمیته انضباطی آرای خود را در خصوص دیدار فوق به شرح زیر صادر کرده است:۱از آنجایی که در دقیقه ۳۹ مسابقه یکی از بازیکنان ذخیره تیم گیتی پسند به داخل زمین مسابقه آمده و اقدام به زدن ضربه به توپ نموده و تیم گیتی پسند از حضور وی بهره برده است، کمیته انضباطی این اقدام این بازیکن را مصداق استفاده از بازیکنان بیشتر از نفرات قید شده در قانوان فوتسال تلقی و به استناد و مستنبط از بند ۸ ماده ۶۸ آیین نامه انضباطی نتیجه مسابقه را ۶ بر صفر به نفع تیم ملی حفاری اعلام می کند.۲کمیته انضباطی، مهدی جاوید را به علت رفتار تحریک آمیز به مدت یک جلسه از همراهی تیم محروم و به پرداخت مبلغ ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می کند.۳کمیته انضباطی به استناد ماده ۷۹ آیین نامه انضباطی باشگاه گیتی پسند اصفهان را به علت تخلفات صورت گرفته در مسابقه از سوی کادر فنی و بازیکنان، تماشاگران و لیدر تیم به پرداخت مبلغ یکصد میلیون ریال جریمه نقدی و دو جلسه محرومیت از حضور تماشاگران خود در مسابقاتی که میزبان می باشند، محروم می کند.۴کمیته انضباطی به استناده ماده ۶۵ آیین نامه انضباطی، فرید نمازی بازیکن شماره ۴ تیم ملی حفاری را به پرداخت مبلغ ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی و دو جلسه محرومیت از همراهی تیم خود محکوم می کند.۵کمیته انضباطی، علی عابدین را به استناد بند ۱۱ و تبصره ماده ۶۵ آیین نامه انضباطی به پرداخت مبلغ یکصد میلیون ریال جریمه نقدی و چهار جلسه محرومیت از همراهی تیم خود محکوم می کند.۶کمیته انضباطی سرپرست تیم گیتی پسند را به جهت اهمال از انجام وظایف خود و عدم کنترل نیمکت ذخیره ها مسنداً به تبصره ماده ۶۵ آیین نامه انضباطی به پرداخت مبلغ ۵۰ میلیون ریال و دو جلسه محرومیت از همراهی تیم خود محکوم می کند.۷کمیته انضباطی، حسین حسینی بازیکن شماره ۱۲ تیم گیتی پسند را بعلت درگیری و رفتار ناشایست به پرداخت مبلغ ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی و دو جلسه محرومیت از همراهی تیم خود محکوم می کند.لازم به توضیح است، آرای صادره ظرف مهلت یک هفته پس از رویت قابل تجدیدنظرخواهی در کمیته استیناف خواهد بود.