گزیده خبرهای 6 شهریور - 97


گزیده  خبرهای 6 شهریور - 97
رئیس اداره تصادفات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تصادف مرگبار پراید با اتوبوس در شرق تهران خبرداد.به گزارش ایسنا، سرهنگ احسان مومنی در این‌ باره گفت: حوالی ساعت 23:15 شب یک دستگاه پراید در مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید محلاتی محدوده شهمیرزادی در حرکت بود که ناگهان با اتوبوس شرکت واحد که در لاین کناری بزرگراه در همان مسیر متوقف بود، برخورد کرد.وی با اشاره به حضور عوامل پلیس راهور در منطقه، اظهار کرد: پس از حضور ماموران مشخص شد راننده خودروی پراید که مردی حدوداً 23 ساله بود، در محل حادثه فوت کرده است و دو سرنشین دیگر این خودرو نیز مصدوم شده که از طریق اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.مومنی به رانندگان توصیه کرد: از متوقف کردن وسایل نقلیه در محورهای بزرگراهی خودداری نمایند و در صورتی که ضرورتی برای توقف وجود دارد، حتماً در فاصله مناسب پشت وسیله نقلیه علائم هشداردهنده نصب کنند. همچنین رانندگان در حین رانندگی کاملاً به جلو توجه داشته باشند و از انجام اعمالی که موجب حواس‌پرتی می‌شود خودداری نمایند. افزون بر این در هنگام خستگی و خواب‌آلودگی از رانندگی کردن بپرهیزند تا شاهد وقوع چنین حوادثی نباشیم.
مهندس جوان که باید ماهی یک سکه طلا به‌عنوان مهریه همسرش پرداخت می‌کرد، به دلیل گرانی قیمت سکه مجبور به‌ سرقت شد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ چندی قبل زن جوانی به پلیس مراجعه کرد و از سرقت طلاهایش خبر داد.او گفت: با همسرم اختلاف داشتم و برای همین درخواست جدایی دادم. یکی از روزهایی که به دادگاه خانواده رفته بودم با مردی آشنا شدم که خودش را تاجر معرفی کرد. او نیز درگیر کارهای جدایی از همسرش بود.تاجر جوان شماره تماسش را به من داد و کم کم رابطه‌ای بین من و او شکل گرفت. قرار بود مرا در کارهای تجاری‌اش شریک کند. چون پولی برای این کار نداشتم قرار شد طلاها و مقداری دلار به او بدهم. روز حادثه با محسن قرار گذاشتم اما وقتی می‌خواستم از خیابان عبور کنم موتورسواری کیفم را قاپید.بعد از این سرقت مرد تاجر هم ناپدید شد و به او ظنین شدم. با شکایت زن جوان تحقیقات آغاز و محسن بازداشت شد.مرد جوان گفت: من مهندس هستم و درآمدم ماهی 4 میلیون تومان هست. مسرم از من جدا شد و قرار بود ماهی یک سکه به او پرداخت کنم. اوایل مشکلی نبود اما با گرانی سکه، دیگر توان پرداخت آن را نداشتم.به دادگاه خانواده آمدم تا تجدید نظری در این مورد صورت گیرد که با فرانک آشنا شدم. وقتی فهمیدم او طلا دارد تصمیم گرفتم طلاهای او را سرقت کنم و به‌ عنوان مهریه به همسرم بدهم.برای همین از دوستانم خواستم که در این ماجرا به من کمک کنند و نقشه کیف‌قاپی را طراحی کردم. با اعتراف متهم جوان، تحقیقات از او ادامه دارد.
زلزله 3.3 ریشتری «بروجرد» لرستان را لرزاند.ظهر دوشنبه زلزله «بروجرد» در استان لرستان را لرزاند.غلامرضا آقامیرزایی سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری لرستان در این رابطه به مهر گفت: مطابق برآورد اولیه موسسه ژئوفیزیک زمین‌لرزه‌ای با شدت 3.3 ریشتر در «بروجرد» لرستان به وقوع پیوست.وی افزود: مرکز لرزه نگاری کشور، زمان وقوع این زلزله را ساعت 12 و 25 دقیقه ظهر دوشنبه اعلام کرده است.سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری لرستان با تاکید بر اینکه عمق وقوع این زمین‌لرزه 8 کیلومتری از سطح زمین و مرکز آن براساس گزارش مرکز زلزله نگاری کشور به عرض و طول جغرافیایی 33.916 و 48.756 بوده است، یادآور شد: این زمین‌لرزه خسارت جانی و مالی در پی نداشته است.بنابر این گزارش، استان لرستان به علت قرارگیری بر روی منطقه لرزه‌ای زمین ساخت زاگرس از نواحی زلزله خیز کشور است که وقوع زمین‌لرزه‌های مخرب در دره سیمره، سیلاخور و بروجرد در ادوار گذشته بهترین گواه لرزه خیزی استان لرستان است.
کشف جسد مردی میانسال در نزدیکی دکل برق فشار قوی در جنوب تهران معمای تازه‌ای مقابل بازپرس جنایی تهران قرار داد.به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ ساعت 4 بعد از ظهر چهارشنبه گذشته یک کارگر شهرداری در خیابان خرازی حوالی دکل‌های فشار قوی برق با جسد مرد جوانی مواجه شد و بلافاصله موضوع را به ماموران کلانتری 181 عوارضی اعلام کرد. با اعلام این خبر بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم تحقیق راهی محل شدند. آنها با حضور در محل حادثه با جسد مردی حدوداً 40 ساله مواجه شدند. طبق معاینات متخصصان پزشکی قانونی از زمان مرگ حدود سه ساعت می‌گذشت.در تحقیقات اولیه این فرضیه مطرح شد که مرد جوان قصد سرقت کابل‌های برق را داشته اما به علت برق گرفتگی جان باخته است. اما از آنجایی که سرقتی رخ نداده و فاصله جسد نیز با دکل‌ها زیاد بود این فرضیه ازسوی بازپرس شعبه دهم دادسرای امور جنایی تهران رنگ باخت.در ادامه بررسی‌ها ماموران متوجه آثار ضرب و جرح روی بدن مرد ناشناس شدند. شکستگی پا و آثار خراشیدگی و جراحت روی بدنش حکایت از آن داشت که وی قبل از مرگ تحت شکنجه قرار گرفته است. ازسوی دیگر متخصصان پزشکی قانونی اعلام کردند آثار برق گرفتگی در بدن مرد جوان دیده می‌شود.بدین ترتیب جسد به دستور بازپرس دشتبان برای مشخص شدن هویت وی و تعیین علت اصلی مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد.
فرمانده انتظامی استان از انهدام یک باند 4 نفره کلاهبرداران حرفه‌ای با یک میلیارد و 900 میلیون ریال کلاهبرداری در استان خبر داد.به گزارش ایسنا، سردار «علیرضا مظاهری» با اعلام جزئیات این خبر گفت: در پی اعلام چند مورد شکایت مبنی بر این‌که افرادی با ترفندهای مختلف از شهروندان کلاهبرداری کرده‌اند، موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.وی با بیان این‌که متهمان با ترفندهایی از قبیل جعل اسناد و جعل امضاء اقدام به کلاهبرداری می‌کردند، گفت: ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی و بررسی اظهارات شاکیان پرونده، موفق به شناسایی محل اختفای کلاهبرداران شدند که در یک عملیات ضربتی اعضای باند دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شدند.فرمانده انتظامی استان با اشاره به این‌که در این عملیات 4 متهم دستگیر شدند، خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی‌ها به 8 فقره کلاهبرداری به ارزش یک میلیارد و 900 میلیون ریال اعتراف کردند.مظاهری با بیان این‌که متهمان جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شدند، یادآور شد: پلیس با کسانی که باعث سلب آسایش شهروندان شوند به شدت برخورد کرده و اجازه جولان را به هنجارشکنان و کلاهبرداران نمی‌دهد.
یکی ازبهترین جاذبه‌های طبیعی گردشگری آذربایجان غربی یعنی دریاچه مارمیشو در فاصله 45 کیلومتری شهر ارومیه در منطقه سرسبز ترگور می‌باشد. این دریاچه در دره بانی و دامنه کوههای مرزی ایران و ترکیه قرار دارد. دریاچه مارمیشو چشم اندازی بسیار زیبا و دلنشین دارد و یکی از بهترین مکان‌ها برای استراحت و آرامش است که هر مسافری را شیفته خود می٬کند.برای دیدن مارمیشو باید حدود 45 کیلومتر از غرب شهر ارومیه فاصله بگیرید و دریاچه نیلی رنگ مارمیشو را در میان کوهستان‌های این شهرستان نزدیک به مرز ایران و ترکیه ببینید. مسیر شما از حاشیه رودخانه نازلوچای در غرب شهر ارومیه می‌گذرد و در میان راه از روستاهای پسان، بانی و هلانی می گذرید و به روستای مارمیشو می‌رسید. مسیر جاده در دره زیبایی قرار گرفته که از منظره کوهستانی خاصی برخوردار است. در روستای مارمیشو با پیدا کردن زیارتگاه پیر خراسانی و ادامه دادن مسیری سنگلاخی می‌توانید به دریاچه مارمیشو برسید.رودخانه نازلوچای از کوه‌های مرزی ایران و ترکیه سرچشمه می‌گیرد و در نهایت به دریاچه مارمیشو سرازیر می‌‌شود اما علت پیدایش این دریاچه زیبا ریزش کوه است، زیرا بر اثر زلزله قسمتی از کوه ریزش کرده و سد طبیعی را به وجود آورده که باعث ایجاد دریاچه فعلی شده است. ساکنان قبلی مارمیشو مسیحیان بودند و این دریاچه نام خود را از رهبر مسیحیان یعنی بنیامین مارشیمون گرفته است که مربوط به سالهای 1200(ه.ش) است.دریاچه مارمیشو زیستگاه جانوران و گیاهان بسیاری است که برای نمونه می‌توان به ماهی قزل آلا، درختانی چون بید، بلوط، صنوبر، زالزالک و گیاهانی چون گون، لاله کوهی، شیرین بیان، زنبق وحشی و غیره اشاره کرد. در نظر داشته باشید محیط دریاچه آرام بوده و برای ماهیگیری به غیر از فصول تخم‌ریزی، بسیار مناسب است.در کنار بازدید و اتراق در کنار دریاچه مارمیشو، می‌توانید از آبشاری که در نزدیکی دریاچه و در مسیر رودخانه نازلوچای قرار گرفته است که آن نیز آبشار مارمیشو نامیده می‌شود، دیدن کنید. این آبشار فصلی است و در فصل بارندگی از میان صخره‌های کوه‌های اطراف رودخانه نازلوچای به آن می‌ریزد.همچنین می توانید چادرهای ایلات و عشایر را در این منطقه ببینید. عشایر از این منطقه به عنوان ییلاق خود استفاده می کنند. آشنایی با نحو‌‌ه زندگی عشایر بسیار جذاب است که در کنار بازدید از دریاچه و دیدن مناظر اطراف آن، میتواند خاطره انگیز باشد.