آتش سوزی در جنگل های لپوی بهشهر مهار شد

 آتش سوزی در جنگل های لپوی بهشهر مهار شد 9شهریور-97
ساری - ایرنا - سرپرست اداره منابع طبیعی بهشهر با بیان اینکه عامل انسانی روز گذشته عامل آتش سوزی در عرصه های جنگلی دست ساخت منطقه لپوی زاغمرز این شهرستان بوده است ،گفت: با تلاش ماموران یگان حفاظت و نیروهای مردمی بامداد امروز آتش خاموش شد .
سید نقی عزیزی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ظهر روز گذشته آتش سوزی در نهالستان منطقه زاغمرز به منابع طبیعی بهشهر گزارش داده شد که به محض اطلاع از این آتش سوزی نیروهای این نهاد و نهادهای دیگر و مردم وارد عمل شدند .
وی ادامه داد : در این عرصه جنگلی دست ساخت انسانی که به منظور زراعت چوب است درختانی از نوع صنوبر ، تبریزی ، اکالیپتوس ، کاج و سرو وجود داشت .
به گفته سرپرست منابع طبیعی بهشهر، این مجموعه تنها مرکز زراعت چوب و نهالستان این شهرستان به شمار می رود.
عزیزی علت طولانی شدن زمان اطفای حریق در این منطقه را وسعت زیاد آتش سوزی ، وزش باد و کمبود امکانات برشمرد و ادامه داد : برای اطفای حریق در این منطقه نیاز به تجهیزات و ماشین آلات مورد نیاز بود که نیروهای آتش نشانی شهرداری های بهشهر و خلیل شهر با حضور در محل ، در این خصوص یاری گر بودند .
وی در خصوص وسعت آتش سوزی گفت : هنوز اطلاعات دقیقی از وسعت این آتش سوزی مشخص نیست اما پیش بینی می شود حدود 30 تا 40 هکتار از این عرصه های جنگلی در آتش سوخته باشند .
عزیزی اضافه کرد : با توجه به اینکه در این روزها گرمای شدید و یا بروز صاعقه را در منطقه شاهد نبودیم ، عامل انسانی اصلی ترین دلیل این آتش سوزی پیش بینی می شود .
مازندران با 24 هزار کیلومترمربع وسعت حدود یک میلیون و 300 هزار هکتار اراضی جنگلی دارد که از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری منطقه ساری و نوشهر مدیریت می شود.