هشدار العامری به نماینده ترامپ؛ دولت دست نشانده آمریکا در عراق دو ماهه سرنگون می شود

 هشدار العامری به نماینده ترامپ؛
دولت دست نشانده آمریکا در عراق دو ماهه سرنگون می شود 9شهریور-97
رژیم و لایت فقیه و پاسداران هرچه بیشتر از مهره های نفوذی شان در عراق برای تهدید و باج گیری استفاده کنند بیشتر نقش انکار ناپذیرشان در امور داخلی عراق فاش می شود و برای شان هزینه بیشتری  دربر خواهد داشت .چون ارتش آمریکا تازگی گزارشی از دست داشتن و سازماندهی ومسلح   کردن جریانات عراقی از سوی رژیم  جنگ افروز ولایت فقیه درراستای جنگ داخلی عراق فاش کرده اند.
بغداد - ایرنا - 'هادی العامری' دبیرکل سازمان بدر و رئیس ائتلاف انتخاباتی الفتح عراق خطاب به نماینده ترامپ هشدار داد که اگر دولتی دست نشانده آمریکا در این کشور روی کار بیاید ظرف دو ماه سرنگون خواهد شد.
به گزارش ایرنا، العامری روز پنجشنبه در دیدار 'برت مک گورک' نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در گروه نظامی تحت رهبری واشنگتن موسوم به ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش با وی، هشدار داد که عراقی ها هر گونه مداخله آمریکا در تشکیل دولت جدید این کشور را رد می کنند.
وی با هشدار به دخالت های آمریکا در تشکیل دولت جدید عراق خطاب به مک گورک گفت اگر همچنان در مداخله کردن اصرار کنید، دولتی که از طرف شما تشکیل می شود را مزدور دانسته و ظرف مدت دو ماه آن را سرنگون خواهیم کرد.
گفتنی است: تحرکات آشکار و مخفیانه مک گورک در عراق طی یک ماه گذشته و دیدارهای مکرر با رهبران سیاسی و روسای احزاب این کشور و بحث درباره تشکیل دولت آینده، پیش تر نیز موجب اعتراض بسیاری از شخصیت ها بعنوان دخالت در امور داخلی عراق و نقض حاکمیت ملی این کشور شده است.
برخی نمایندگان پارلمان و ناظران سیاسی عراق همچنین از استفاده نماینده ترامپ از ابزارهای مانند تهدید و تطمیع در این زمینه سخن گفته و خواستار واکنش رسمی دولت و وزارتخارجه به این امر شده اند.
درهمین چارچوب شهروندان عراقی روز چهارشنبه در اعتراض به دخالت مستقیم آمریکا در روند تشکیل دولت جدید این کشور در مقابله منطقه امنیتی سبز بغداد نزدیک به سفارت آمریکا تجمع کردند.
معترضان که دهها حقوقدان، استاد دانشگاه و پزشک آنها را همراهی می کردند، به تحرکات مک گورک نماینده اعتراض کردند و علیه او شعار سردادند و خواستار اخراج وی و داگلاس سیلیمان سفیر آمریکا در بغداد شدند.
درحال حاضر ائتلاف های پیروز انتخاباتی در دو محور الفتح (هادی العامری) و دولت قانون (نوری المالکی) از یک سو و سائرون (سید مقتدا صدر) و حکمت (سید عمار حکیم) از سوی دیگر در حال تلاش و رقابت برای تشکیل فراکسیون بزرگ در پارلمان جدید هستند که اختیار قانونی تشکیل دولت جدید را خواهد داشت.
با وجود تلاش های فراوان این دو محور هیچکدام تاکنون موفق به جذب حمایت نصف بعلاوه یک نمایندگان پارلمان (از مجموع 328 کرسی) نشده اند تا تشکیل فراکسیون بزرگ را اعلام کنند.
هر دو محور درحال حاضر روی مذاکره و جلب حمایت احزاب کرد عراقی و نیز برخی احزاب سنی حساب ویژه باز کرده اند.