«نقش خیال» «در یک غروب تشنه تابستان»

 نقش خیال» «در یک غروب تشنه تابستان»8شهریور-97
تهران- ایرنا- «نقش خیال»، «در یک غروب تشنه ی تابستان»، «شهر ایران»، «1350 سال»، «اسب های بی سوار» و «لندسکیپ» عنوان تعدادی از نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی است که عصر جمعه افتتاح می‌شوند.
«ژاک لنار» پژوهشگر و منتقد فرانسوی معتقد است: «هنر بیش از هرچیز با دیدگاه مخالفت آمیز در برابر جامعه، اجتماعی می‌شود و به این دیدگاه دست نمی‌یابد مگر به عنوان هنر مستقل».
گالری‌های تهران از عصر جمعه، نهم شهریورماه میزبان نمایش آثار جدید هنرهای تجسمی هنرمندان جوان و پیشکسوت کشور است.

** «
شهر ایران» در خانه هنرمندان ایران
نمایشگاه نقاشی های ذبیح الله محمدی هنرمند خود آموخته با عنوان «شهر ایران» نهم شهریورماه افتتاح و تا چهاردهم همین ماه در گالری خانه هنرمندان برگزار می‌شود.
ذبیح‌الله محمدی از جمله نقاشان خودآموخته‌ای است که از کودکی دلبسته داستان‌های شاهنامه شده است. این هنرمند 75 ساله سالهاست که با تکنیک خودکار، داستان‌های شاهنامه و داستان‌هایی که از کودکی به نقل از دیگران شنیده و در خاطرش مانده است را به تصویر می‌کشد.
در سالهای گذشته، با انتشار نقاشی‌های محمدی، کارهای وی به بسیاری از گالری‌ها و نمایشگاه‌های داخلی و خارجی راه یافت. آثار وی مورد توجه قرار گرفت، راجر کاردینال، کسـی که برای نخستیـن بار واژه «اوت سایندر آرتیست» را برای هنرمندان خود آموخته بومی به کار برده است، در باره آثار او می نویسد: « آثار او مرا به یاد نقاشی های سرخپوستان آمریکایی می‌اندازد، اسب‌ها، شخصیـت‌ها و فضاها، در کل آثار او استثنایی و منحصر به فرد و استادانه است
خانه هنرمندان ایران در خیابان طا‌لقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر،خانه‌ی هنرمندان ایران واقع شده است.

** «
در یک غروب تشنه ی تابستان» در گالری ثالث
نمایشگاه چیدمان و مجسمه محمد رسولی نژاد با عنوان «در یک غروب تشنه ی تابستان» نهم شهریورماه در گالری ثالث افتتاح می شود و تا چهاردهم همین ماه برای علاقه مندان به نمایش خواهدآمد.
محل برگزاری نمایشگاه واقع در کریم خان زند بین ایرانشهر و ماهشهر شماره ١٤٨ است.

**«1350
سال» در خانه هنرمندان ایران
«1350
سال» عنوان نمایشگاه پوسترهای طراحی اعلامیه فیلم محمد علی باطنی است که از 9 تا 20 شهریور در نگارخانه‌های تابستان، بهار و نامی آغاز می شود.
این نمایشگاه پروژه مشترک موزه سینما و خانه هنرمندان ایران است که با پشتیبانی از موزه گرافیک ایران، انجمن صنایع طراحی گرافیک و گروه سینمایی هنر و تجربه اجرا می شود.
در این نمایشگاه 160 پوستر محمدعلی باطنی در معرض دید مخاطب قرار می‌گیرد و به نوعی مرور بر روی پوسترهای سینمایی محمد علی باطنی از سال 1350 تا کنون است. همزمان با برپایی این نمایشگاه 20 پوستر و آرت کارک محمد علی باطنی در جلسه استاد موز گرافیک ایران نیز در معرض دید قرار خواهد گرفت.
نمایشگاه 1350 سال نخستین پروژه مشترک خانه هنرمندان ایران و موزه سینمای ایران است و این همکاری ها قرار است تداوم یابد. پوستر این نمایشگاه نیز توسط مرتضی آ کوچکیان طراحی شده است.
خانه هنرمندان ایران در خیابان طا‌لقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر،خانه‌ی هنرمندان ایران واقع شده است.

**«
اسب های بی سوار» در گالری آرت سنتر
«
اسب های بی سوار» عنوان نمایشگاه گروهی نقاشی است که نهم شهریور در گالری آرت سنتر افتتاح و تا بیستم در معرض نمایش عموم قرار خواهد گرفت.
گالری آرت سنتر در فرمانیه، بلوار اندرزگو، انتهای خیابان سلیمی شمالی، شماره 147، باغ انجمن خوشنویسان قرار دارد.

**«
نقش خیال» در نگارخانه نهاوند
آثار نقاشی هنرمندان پریسا قاسمی، شیما دادگر و خدیجه عزیزی نهم شهریور ماه در نگارخانه نهاوند افتتاح و تا چهاردهم شهریور ماه برگزار خواهد شد.
این نمایشگاه درمیرداماد بالاتراز ایستگاه مترو جنب برج نادر، پلاک 214 واقع شده است.

*
آثار «محمد مهدی انوشفر» در خانه هنرمندان ایران
انجمن هنرمندان سفالگر با همکاری مرکز هنرهای تجسمی هفته پیشکسوتان را با مروری بر آثار «محمد مهدی انوشفر» در خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد کرد.
پژوهشکده هنرهای سنتی تهران همزمان با خانه هنرمندان از 10 تا 20 شهریور میزبانی این نمایشگاه را برعهده خواهد داشت و این نمایشگاه همه روزه جز پنجشنبه و جمعه از ساعت 9 تا 15 در پژوهشکده هنرهای سنتی تهران به نشانی خیابان آزادی، تقاطع بزرگراه یادگار امام، ساختمان ارگ آزادی برپا خواهد بود.
همچنین مروری بر آثار محمد مهدی انوشفر از 9 تا 20 شهریور 97 در نگارخانه زمستان خانه ی هنرمندان ایران برپاست و علاقه مندان می‌توانند همه روزه (به جز شنبه ها )از ساعت 14 تا 21 از این آثار واقع درخیابان طا‌لقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر،خانه‌ی هنرمندان ایران دیدن نمایند.

لندسکیپ» در گالری شلمان
نمایشگاه گروهی نقاشی، نهم شهریوردر گالری شلمان افتتاح و تا چهاردهم در معرض نمایش عموم قرار خواهد گرفت.
در این نمایشگاه آثاری از آرزو ممویی، مهدی اسماعیلی، بهدخت بهروزی، پیماندانشور آقچای، پرستو شعاریان، پرینازطالعات، نیما کوچک شوشتری، سارا مفتح، سیدشهاب الدین منتظری و امیرعباس ثابت مظفری به نمایش در خواهد آمد.
گالری شلمان در خیابان میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک 27 واقع شده است.
فراهنگ**9031**1418