امامان جمعه: حضور رئیس جمهوری در مجلس نمایش ثبات نظام اسلامی است

 امامان جمعه:
حضور رئیس جمهوری در مجلس نمایش ثبات نظام اسلامی است   9شهريور-97
استانها- ایرنا- امامان جمعه سراسر کشور، با اشاره به دعوت اخیر نمایندگان مجلس از رئیس جمهوری گفتند: حضور رئیس قوه مجریه در مجلس شورای اسلامی که با جواب به سئوالات همراه بود، نمایش اقتدار و ثبات نظام اسلامی است.
به گزارش خبرنگاران ایرنا از مراکز استانها، خطیبان جمعه کشور مهمترین محور خطبه های نماز جمعه امروز 9 شهریورماه خود را به موضوع حضور رئیس جمهوری در مجلس و پاسخ به سئوالات نمایندگان پرداختند و انجام آن را نمونه بارز مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی دانستند.
آنان افزودند: پاسخگویی رئیس جمهوری به دغدغه های نمایندگان مردم که فارغ از جناح بندی و جنجال آفرینی های کاذب بود، باید به عنوان فرهنگی در بین مسئولان کشور تبدیل شود.
امامان جمعه سراسر کشور با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب در جمع هیئت دولت و مسئولان اظهارداشتند: ایشان در این رهنمودها، از حضور و پاسخگویی رئیس جمهوری در مجلس تقدیر کردند.
بخش هایی از خطبه های نماز جمعه مراکز استانها به شرح زیر گزارش شده است:
**
سمنان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان به سوال نمایندگان از رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت: نمایندگان سوال کننده دغدغه های مردم را بیان کردند.
آیت الله سید محمد شاهچراغی با بیان این که طرح سوال از رئیس جمهوری در فضای آرام انجام شد، خاطرنشان کرد: از دولت جمهوری اسلامی انتظار می رود برای رفع مشکلات اقتصادی کشور گام های جدی تری بردارد.
شاهچراغی ادامه داد: گشایش اقتصادی در کشور نیازمند اتحاد بیشتر مردم و مسئولان است تا رفاه اجتماعی در زندگی مردم لمس شود.
**
خرم آباد 
امام جمعه موقت خرم‌آباد گفت: نظام جمهوری اسلامی تجلی مردم سالاری دینی است و همه دیدند که رئیس جمهوری به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور با حضور در مجلس شورای اسلامی پاسخگوی سوالات مردم بود.
حجت الاسلام لطف الله حیات الغیب سوال از رئیس جمهوری در مجلس را تجلی وحدت مسئولین کشور عنوان کرد و اظهار داشت: مجلس از رئیس جمهور سوال کرد و او پاسخگو بود و همه دیدند که مجلس رای جناحی به پاسخ‌های رئیس‌جمهور نداد.
**
اصفهان 
امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اقدام مجلس در زمینه سئوال از رئیس جمهوری گفت: این اقدام، حق مجلس است و گفتگوی صورت گرفته نیز بسیار منطقی بود.
حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر یادآور شد: باید نقد و تذکر شنیده و به سوالات پاسخ داده شود تا بحران ایجاد نشود و دشمنان از آن استفاده نکنند.
**
زنجان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: اختلاف نظر بین مسئولان موجب سوء استفاده دشمنان می شود چرا که استعمارگران در انتظار بودند تا در روز پاسخگویی رئیس جمهوری در مجلس اختلافی ایجاد شود که خوشبختانه مایوس شدند.
حجت الاسلام علی خاتمی یادآوری کرد: وظیفه مجلس نظارت و سوال و وظیفه قوه مجریه نیز پاسخگویی است که این مهم در روز سوال از رئیس جمهوری نمود پیدا کرد.
**
تبریز
امام جمعه موقت تبریز با اشاره به طرح سوال از رئیس جمهوری توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: این کار فایده‌های زیادی داشت زیرا که نشان داد نظام جمهوری اسلام یک نظام پاسخگو است و همچنین اتهامات نسبت به مجلس بی‌اساس است.
حجت‌الاسلام احمد مطهری‌اصل در عین حال افزود: حرف زدن نمایندگان و شخص رئیس جمهوری در مجلس و ارجاع به قوه قضائیه مشکل مردم را حل نمی‌کند.
**
کرمان 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه قوه مقننه برای نظارت بر دستگاه اجرایی چهار راه پیش‌رو دارد، گفت: زمانی که حقوق مردم دچار اشکالی می‌شود و در بدنه اجرایی کشور مشکل و کم‌کاری‌هایی وجود دارد باید از این چهار راه استفاده کنند.
حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه رئیس جمهوری با حضور در مجلس به سوالات نمایندگان جواب داد ،تصریح کرد: اینکه نمایندگان مجلس در محور‌های مهم از رییس جمهوری سوال کنند نشان از اقتدار نظام جمهوری اسلامی دارد.
**
شیراز
امام جمعه موقت شیراز، اقدام رئیس جمهوری برای حضور در مجلس و پاسخگویی به سوالات نمایندگان را خوب توصیف کرد و گفت: از مجلس نیز که به دور از مسائل جناحی زمینه این کار را فراهم کرد قدردانی می کنیم.
**
کرج
امام جمعه موقت کرج حضور رئیس جمهوری در مجلس شورای اسلامی و پاسخ به سئوالات نمایندگان را اوج مردم سالاری دینی در نظام اسلامی دانست.
حجت الاسلام و المسلمین احمد عظیمی زاده افزود: هرچند نمایندگان از برخی پاسخ های رئیس جمهوری قانع نشدند اما رخداد کم نظیر و ارزشمندی بود.
وی اظهار داشت: امروز نمایندگان مردم با گرایش های مختلف در مجلس شورای اسلامی حضور دارند و باید همه دست به دست هم بدهند تا مشکلات کشور برطرف شود.
**
بیرجند
امام جمعه موقت بیرجند گفت: نمایندگان از رئیس جمهوری که با بیش از 23 میلیون رای انتخاب شده، سئوال می کنند و رئیس جمهوری نیز با خونسردی و متانت به سئوال ها پاسخ می دهد که این به معنای مردم سالاری دینی است.
حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با اعضای هیات دولت اشاره کرد و افزود: رهبری این جلسه را نمایش اقتدار و قوت جمهوری اسلامی ایران دانستند و برای رئیس جمهوری و قوه مقننه طلب خیر کردند.
**
ایلام
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: جلسه سوال از رئیس جمهوری خوشبختانه نمادی از اخلاق بود و به دور از برخوردهای سیاسی و جناحی برگزار شد.
حجت ‌الاسلام محمد نقی لطفی اظهار داشت: در این جلسه نمایندگان در هنگام بیان سوالات متانت و حسن اخلاق را نشان دادند و به بیان واقعیت کشور پرداختند .
وی اضافه کرد: رئیس جمهوری هم به دور از ورود به حواشی سعی در پاسخ به سوالات در چارچوب مسائل مطرح شده داشت .
**
قزوین
امام جمعه موقت قزوین گفت : حضور رئیس جمهوری در مجلس و طرح سوال از سوی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نمایش و جلوه ای از مردم سالاری در کشور بودحجت الاسلام و المسلمین علی قابل افزود: نمایندگان مجلس در سوالات خود نشان دادند که باید مردمی باشند و مردمی نیز بمانند.
**
کرمانشاه 
امام جمعه کرمانشاه به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای هیات دولت هم اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در این دیدار عدالت، پاکدامنی، پارسایی و زندگی در دل مردم را از مهمترین شاخص های حکومت علوی برشمردند که باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.
**
زاهدان 
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: ایران اسلامی ظرفیت های بی نظیری دارد که برای بهبود شرایط اقتصادی حاکم بر کشور باید از این ظرفیت ها نهایت استفاده را کردآیت الله عباسعلی سلیمانی اظهار داشت: عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی توسط مسئولان یکی دیگر از راهکارهای اساسی برای بر طرف کردن مشکلات اقتصادی کشور است.
**
اراک 
نماینده ولی فقیه دراستان مرکزی گفت: استیضاح وزیران و سوال از رئیس جمهوری حق نمایندگان مجلس شورای اسلامی است اما این مهم باید در کمال احترام به قانون باشدآیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: رعایت ادب و مصلحت کشور موجب می شود تا از سو استفاده دشمنان جلوگیری شود و اختلاف و بدبینی در جامعه بروز نکند.
**
قم
خطیب نماز جمعه قم با اشاره دیدار هیات دولت با رهبر فرزانه انقلاب اسلامی گفت: امیدواریم نکات مهمی که معظم له دراین دیدار بیان کردند مورد توجه روزافزون قرار گیرد و برای مهار گرانی، ایجاد اشتغال و حل مشکلات بر اقتصاد مقاومتی تکیه کنیم و همکاری، همدلی و عزم قوی تر در دستور کار قرار گیرد.
**
اردبیل 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: حضور نیروهای مردمی در صحنه، کابوس آمریکا و دشمنان ایران اسلامی است، چون امنیت کشور را در برابر فزونخواهی نیروهای اهریمنی منطقه و استکبار جهانی کاملا تضمین می کند.
**
همدان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان با بیان اینکه دشمنان بخصوص آمریکا و انگلیس به دنبال فرصت برای نفوذ به کشور اسلامی ما هستند، گفت: دشمن به دنبال انحراف اسلام از مسیر اصلی خود است پس باید بصیرت و آگاهی خود را از مبانی اسلام بیشتر کنیم.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی با اشاره به استیضاح تعدادی از وزیران در مجلس افزود: اگر مجلس نظارت خوب و مطلوبی بر کارها داشت اینگونه مسائل به وجود نمی آمد.
**
یزد 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: سئوال مجلس از رئیس جمهوری، کاری خوب و نمونه بی نظیری از دمکراسی در دنیا بود.
آیت الله محمدرضا ناصری افزود: قوه مقننه و مجریه به خوبی این مهم را نشان دادند.
**
شهرکرد
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: برای جلوگیری از ضربه به منافع ایران در برجام نباید دل به استکبار ببندیم.
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام افزود: این روزها اروپا دنباله رو راه آمریکا و اسرائیل شده است و از سویی آنان در قضیه برجام مرموزانه راه آمریکا و انگلیس را دنبال می کنند.
**
سنندج
امام جمعه موقت سنندج گفت: مردم به دلیل مشکلات اقتصادی، شرایط سختی را تحمل می کنند بنابراین نیاز است دولت و مسئولان دولتی برای ریشه کن کردن تورم و گرانی ها تلاشی مضاعف داشته باشند.
ماموستا سیداحسن حسینی اظهار داشت: رفع مشکلات اقتصادی کشور نیازمند برنامه ریزی صحیح و تلاش های جدی تر مسئولان و برخورد با متخلفان و احتکار کنندگان است.
**
ارومیه
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به توجه ویژه امام علی (ع) به موضوع عدالت، گفت: مسوولان ما هم باید این امر را در سرلوحه کارها و خدمت خود قرار دهند زیرا خدمت صادقانه از 70 سال عبادت برتر و بهتر استحجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی افزود: مسوولان باید پاکدامن و دست پاک باشند و اگر مسوولی از پاکدامنی دور باشد، نمی تواند به مردم و جامعه خدمت کند.
**
بجنورد
امام جمعه موقت بجنورد گفت: مساله ولایت فقیه از بدیهیات عقلی است و باید مسیر ولایت فقیه را با اعتقاد قلبی پیدا کرده و پیمود.حجت الاسلام سیدمرتضی موسوی جاجرمی اظهار داشت: در زمان غیبت امام زمان باید از ولی فقیه پیروی کرد چراکه سفارش همه شهدا همین است و با مشخص نشدن ولایت، امامت و رهبری، دین ناقص می ماند.
**
بندرعباس
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با تاکید بر ارتقای آگاهی و بصیرت مردم و مسئولان در جهت مقابله با نقشه های شوم دشمنان، گفت: نقشه های دشمنان درایجاد نا امیدی در کشور با بصیرت خنثی می شود.
**
اهواز 
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده امام جمعه موقت اهواز با تاکید بر اقتدار و عزت ایران اسلامی گفت: نباید اجازه داد مشکلات اقتصادی باعث کفران نعمت شود.
**
یاسوج
امام جمعه موقت یاسوج با تبریک 18 ذیحجه روز عید غدیرخم، اظهار داشت: این روز یکی از مهمترین و بزرگترین اعیاد اسلامی محسوب می شود و به عنوان عید ولایت و امامت نامگذاری شده استحجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم با اشاره به برخی فضائل حضرت علی (ع) و بیان اهمیت ولایت، افزود: سعادت دنیوی و اخروی شیعیان به پذیرش ولایت آن حضرت و پیروی از فرامین اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بستگی دارد.