ایران در تولید و ساخت موشک های زمین به هوا به خودکفایی رسید

 فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء:
ایران در تولید و ساخت موشک های زمین به هوا به خودکفایی رسید 9شهریور-97
 محرومان در حسرت داشتن نان برتوی سفره های خالی شان اند ولی جنگ افروزان حاکم در حال رقابت و سبقت گرفتن از هم در تبلیغات نمایشی   تسلیحات هوایی و زمینی و موشکی و پدافندی اند.
تهران- ایرنا- فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء گفت: ایران به همت جوانان خود هم اکنون در تولید و ساخت انواع موشک های پیشرفته زمین به هوای با برد کوتاه، متوسط و بلند به خودکفایی رسیده است.
به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ علیرضا صباح فرد به مناسبت سالروز تاسیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء، در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران اظهار امیدواری کرد که در اواخر سال جاری خبرهای مسرت بخشی مبنی بر عملیاتی شدن سامانه موشکی پدافند هوایی دوربرد بومی به اطلاع ملت سرافراز ایران اسلامی خواهد رسید.
وی ادامه داد: صنعت پدافند هوایی کشور کاملا از وابستگی رها شده و از مرحله تولید قطعه و مهندسی معکوس سامانه به مرحله طراحی و تولید بومی تجهیزات و سامانه های پیشرفته دفاع هوایی در سطح استانداردهای جهانی نایل شده است.
سرتیپ صباح فرد اظهار داشت: در آینده نزدیک ایران اسلامی شاهد رونمایی و عملیاتی شدن پیشرفته ترین رادار دوربرد برای رصد تحرکات دشمن از هزاران کیلومتر فراتر از مرزها، به دست داشمندان، جوانان مبتکر و خلاق ایرانی طراحی و تولید شده، خواهیم بود.
وی بیان داشت: دشمن می داند جمهوری اسلامی ایران به دنبال جنگ افروزی نیست ولی چنانچه در عرصه نظامی دچار توهم تجاوز و تهاجم گردد، سیلی محکمی خواهد خورد.
سرتیپ صباح فرد افزود: برای همین است امروز دشمن به دنبال تضعیف قدرت دفاعی کشور است، لذا به گواه تاریخ تنها راه عقب راندن دشمن گستاج از مواضع ظالمانه اش، ایستادگی، استقامت و حفظ آمادگی می باشد.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء گفت: دشمن بداند ما از تقویت مولفه های قدرت نظامی، قدرت ملی کوتاه نخواهیم آمد.
وی ادامه داد: قدرت درون زای جمهوری اسلامی ایران تهدیدی برای هیچ کشوری نبوده بلکه سیاست های دفاعی و امنیی ما مبتنی بر حفط تعادل، توازن و تامین امنیت و صلح و امنیت در منطقه بنا نهاده شده است.
سرتیپ صباح فرد افزود: کشور ایران به هیچ وجه به دنبال جنگ افروزی نیست و علمکرد تاریخی نظام مقدس ما این ادعا را به اثبات رسانده است، ولی هرگونه نیت تجاوز و تهاجم و به خطر انداختن تمامیت ارضی کشور قابل تحمل نخواهد بود و متجاوزین پاسخ سختی دریافت خواهند نمود.
وی تاکید کرد: دشمن عزم خود را جزم کرده تا با اعمال تهدیدهای همه جانبه، فشارهای بی سابقه ای به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد نماید ، البته باید اشاره کرد که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همیشه اینگونه دشمنی ها و فشارها وجود داشته و فقط شکل، روش و نوع و شدت تهدید و توطئه در مقاطع مختلف زمانی فرق کرده است.
سرتیپ صباح فرد بیان داشت: تهدید نظامی ، ترور، ایجاد آشوب و اغتشاش، ایجاد تفرقه و نارضایتی، ایران هراسی ، تهاجم فرهنگی ، جنگ نرم و رسانه ای، جنگ دیپلماسی و تهدیدهای اجتماعی و امنیتی و امروز جنگ اقتصادی و اعمال تحریم های ناجوانمردانه از نمونه های دشمنی در طول انقلاب ما بوده و همچنان نیز ادامه دارد.
وی با اشاره به اینکه در سال های دفاع مقدس قرارگاه پدافند هوایی کارنامه درخشان و پرافتخاری دارد، گفت: دفع بیش از 24 هزار و 800 حمله هوایی دشمن، حضور موثر در 450 عملیات دفاع مقدس و تامین امنیت آسمان برای عملیات نیروهای سطحی و دفع حملات دشمن ، انهدام بیش از 600 فروند از پرندگان متجاوز که بیش از 70 فروند از آنها فقط در عملیات والفجر هشت ساقط شده از مهمترین فعالیت های این مجموعه در طول دوران دفاع مقدس بوده است.
وی ادامه داد: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا با ارتقا توان رزم و حفظ آمادگی دفاعی در حال حاضر به چنان اقتدار همه جانبه و بازدارندگی پایدار دست یافته است که اگر دشمن بخواهد با نام جعلی از مرزهای هوایی ایران عبور کند در خاک ایران به زمین نشانده می شود و ضمن عذرخواهی مجبور به تعهد می نماید.