گزیده ها قسمت چهارم


گزیده ها  قسمت چهارم 7 شهریور - 97
خرازي: حيثيت اروپا ايجاب مي كند كه در مقابل فشارهاي آمريكا در قضيه برجام مقاومت كند
رئيس شوراي راهبردي روابط خارجي ايران گفت: حيثيت اروپا ايجاب مي کند که در مقابل فشارهاي آمريکا در قضيه برجام مقاومت کند.
    
سيدکمال خرازي رئيس شوراي راهبردي روابط خارجي ايران عصر روز دوشنبه در ديدار هيئتي از بنياد آلماني برگهوف تصريح کرد: علت ادامه بحران يمن، بازگذاشتن دست عربستان و امارات از سوي آمريکا براي ادامه بمباران ها و عدم اراده سياسي براي حل اين بحران است.
    
وي همچنين به موضوع سوريه پرداخت و افزود: روند آستانه در کاهش بحران سوريه موثر بوده است و همه بايد از اين روند و مذاکرات حمايت کنند.
    
خرازي تصريح کرد: حمايت آمريکا و برخي کشورهاي غربي و عرب منطقه از گروه هاي تروريستي در سوريه و سکوت اروپا از اين وضع، عامل اصلي بحران در سوريه بوده است.
    
رئيس شوراي راهبردي روابط خارجي گفت: آمريکا و عربستان سعودي از گروه هاي تروريستي در سوريه حمايت مي کنند و اين حمايت بايستي متوقف شود.
    
به گزارش فارس، خرازي همچنين تصريح کرد: همکاري نظامي ايران با دولت سوريه، کاملا مشروع و حضور ما در سوريه به درخواست دولت قانوني اين کشور بوده است.
    
رئيس شوراي راهبردي روابط خارجي با تاکيد بر اينکه «جمهوري اسلامي ايران همواره در جهت ثبات منطقه تلاش کرده است»، درباره توافق هسته اي هم گفت: حيثيت اروپا ايجاب مي کند که در مقابل فشارهاي آمريکا در قضيه برجام مقاومت کند.
    
بنياد برگهوف، موسسه اي خصوصي و باسابقه در آلمان است که در زمينه صلح و حل بحران و اختلافات فعاليت دارد.
سفير ايران با رئيس جمهور عراق ديدار كرد
سفير جمهوري اسلامي ايران در بغداد در ديدار با رئيس جمهور اين کشور بار ديگر بر حمايت تهران از ثبات و امنيت عراق تاکيد کرد.
     «
فواد معصوم» رئيس جمهور عراق، دوشنبه (27 آگوست) با «ايرج مسجدي» سفير ايران در بغداد گفت وگو کرد.
    
بر اساس بيانيه دفتر رياست جمهوري عراق که نسخه اي از آن در خبرگزاري عراقي «واع» منتشر شد، معصوم در بغداد، ميزبان سفير جمهوري اسلامي ايران بود و در اين ديدار دو طرف درباره تقويت روابط و همکاري هاي دوجانبه و تحولات سياسي در منطقه و عراق رايزني کردند.
    
رئيس جمهور عراق در اين ديدار بر ضرورت تقويت و توسعه همکاري مشترک در کليه زمينه ها در راستاي خدمت به منافع دو ملت عراق و ايران تاکيد کرد.
    
بر اساس اين گزارش، تعيين زمان برگزاري نخستين نشست پارلمان از سوي معصوم و تلاش ها براي تشکيل دولت آتي عراق از ديگر مسائل طرح شده در اين ديدار بود.
    
از سوي ديگر، مسجدي نيز بار ديگر از حمايت کشورش از ثبات عراق و تلاش براي افزايش همکاري هاي دوجانبه سخن گفت.
    
رئيس جمهور عراق ديروز از پارلمان جديد اين کشور خواست تا در تاريخ سوم سپتامبر آتي اولين جلسه رسمي خود را تشکيل دهد.
    
به گزارش فارس، اين در حالي است که آخرين رايزني ها براي تشکيل فراکسيون اکثريت براي تعيين نخست وزير در جريان است و فواد معصوم نيز با گروه هاي سياسي مختلف ديدارهايي برگزار کرده و از آنها خواسته تا براي نيل به توافق سياسي جهت تشکيل فراکسيون اکثريت تعجيل کنند.
انهدام 2 تيم تروريستي در غرب كشور
وزير اطلاعات خبر داد
وزير اطلاعات گفت: با اقدامات اطلاعاتي و عملياتي سربازان گمنام امام زمان(عج) در ادارات کل اطلاعات استان هاي کرمانشاه و کردستان، 2 تيم تروريستي وابسته به کشورهاي متخاصم­ در غرب کشور منهدم شد.
    
به گزارش خبرگزاري فارس از کرمانشاه سيد محمود علوي اظهار داشت: يکي از اين تيم ها شامل ۱۲ نفر از عوامل و مرتبطان عوامل تروريستي بود که همگي آنها شناسايي و دستگير شدند.
    
وي با اشاره به اينکه در اقدام ديگر تيم نظامي وارداتي يک گروهک تروريستي شناسايي و قبل از هر نوع اقدام خرابکارانه منهدم شد، گفت: اين تيم با هدف اجراي اقدامات خرابکارانه و تروريستي وارد کشور شده بود.
    
به گفته علوي، در درگيري مسلحانه با اين تيم تروريستي، 2 نفر از اعضاي آن به هلاکت رسيدند و 2 نفر ديگر نيز دستگير شدند.
    
وزير اطلاعات تصريح کرد: از اين تيم تروريستي، چندين قبضه اسلحه کلاشينکف، نارنجک، وسايل ارتباطي و وجه نقد کشف و ضبط شد.
    
وي بيان کرد: برخي از عوامل ترور سرگرد حسن ملکي، فرمانده راهنمايي و رانندگي شهرستان روانسر که در تاريخ ۲۳ مرداد ماه امسال ترور شد، از جمله دستگيرشدگان عمليات اخير هستند.
خبر ويژه 
سايت حامي دولت/ آقاي روحاني، لااقل عذرخواهي مي كردي!
يک سايت حامي دولت نوشت: چه فرقي است ميان روحاني و احمدي نژاد که هر دو مشکلات را به عهده نگرفتند؟
    «
انتخاب» نوشت: پس از هفته ها پيش بيني، پيشنهاد، مخالفت و اظهارنظر درباره طرح «سوال از رئيس جمهور»، سرانجام روز 6 شهريور 97، حسن روحاني در مجلس حاضر شد و پاسخ هاي او نه نمايندگان مجلس را قانع کرد، نه افکار عمومي و نه بدنه اجتماعي حامي او را.
    
رسانه ها مي گفتند او چه ها که نخواهد گفت! نشد! هيچ نگفت و مورد انتقاد شديد قرار گرفت، اما اطرافيان رئيس جمهور به به و چه چه کردند و انتقادات را رد!
    
گروه هاي سياسي دوباره به حضور امروز روحاني در مجلس نيز اميد بسته بودند؛ اما باز هم نشد! روحاني با مجموعه اي از سخنان تکراري و کليشه اي آمده بود؛ عين همانها که هر روز تکرار مي کند و در گفت وگوهاي تلويزيوني اش گفت! همانها که نزديکانش به او مشورت داده اند و حالا همانها آمده اند و مي گويند روحاني غوغا کرده است! چه غوغايي؟! کجاست تاثيرات اين «غوغاي موثر» در جامعه، جز ناراحتي و گلايه و عصبانيت جامعه از انفعالي محض و خروجي اي هيچ؟!
    
آقاي آشنا، يکي از همان مشاوران هميشه در صحنه و بسيار موثر در ذهن رئيس جمهور که آنقدر مريد چشم و گوش بسته ايشان است که مي گويد «روحاني بايد سال 72 رئيس جمهور مي شد»، امروز نيز چنين افاضات فرموده اند «معلوم شد مي توان توهين نکرد، بگم بگم نکرد، فيلم مخفي نشان نداد، ديگران را متهم نکرد و پاسخ سوالات را با آرامش و متانت ارائه نمود
    
به نظر مي آيد اين قبيل اظهارات از سوي مشاوران رئيس جمهور، براي توجيه اشتباه مهلک خود در مشورت هاي اخيرشان به روحاني است. چه فرقيست ميان خروجي پراشکال و بي فايده نطق احمدي نژاد در مجلس، با خروجي نطق امروز روحاني؟ يکي بگم بگم کرد و افتضاح خروجي اش هيچ تر از هيچ بود و اين يکي منفعلانه و برمدار کليشه، «هيچ» نگفت و خروجي اش نيز «هيچ» بود!
    
چه فرقيست ميان احمدي نژاد و روحاني که هر دو مشکلات را به عهده نمي گيرند؟ يکي گراني ها را دروغ خوانده و مردم را به خريد گوجه فرنگي از ميوه فروشي محلشان راهنمايي مي کرد و ديگري، نه تنها منشا اين اتفاقات را عملکرد تيم ضعيف اقتصادي اش در سالهاي اخير نمي داند، بلکه حتي حاضر نيست يادآوري کند که در تلويزيون و در برابر چشم ميليونها ايراني گفت: «دلار 4700 تومان کذب است و پايين مي آيد»! و حالا بعد از اين همه انتظار، نه حتي عذرخواهي مي کند و نه مشاورانش به چنين چيزي ايمان دارند! چندان که «واعظي» گفت «روحاني بايد بابت چه عذرخواهي کند؟