نجه عدالت بر گلوي مفسدان اقتصادي جيغ ترامپ را درآورد!

اوین نامه ی کیهان 11 مرداد - 97
گزارش خبري تحليلي اوین نامه  كيهان: پنجه عدالت بر گلوي مفسدان اقتصادي جيغ ترامپ را درآورد!
جنگ افروزان و غارتگران پاسدار و آخوند که حاکن شده و 40 سال است شیره جان ملت راکشیده وخاک ایران را به توبره کشیده اند چون بقای انگلی شان بستگی به سیاست جنگ افروزی و سانسور وسرکوب شدید واعدام ودین ابزاری بوده است .
بنابراین هر حرکتی که علیه سیاست جنگ افروزی شان شده است چون به شدت احساس خطر کرده واکنش شدید نشان داده اند .
برای همین مقابل اعتراضات نارضایتی  و ضد حکومتی اقشار گوناگون مردم وحشت زده واکنش  ناشی از ترس نشان می دهند .  بنابراین مقابل شعار نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران . یا سوریه را رها کن؛ فکری به حال ما کن . بلافاصله درجواب  تأکید شد چنانچه استان خوزستان  داده شود مهم نیست چون مهم حفظ سوریه است .
اکنون هم  فرماندهان پاسدار جنایتکار ایران ویران کن  مقابل ترامپ عربده کشی کودکانه کرده اند که چرا گفت بدون هیچ پیش شرطی آماده مذاکره است .چون توپ توی زمین  رژیم و لایت فقیه شوت شد .
یاآب برتوی لانه مورچگان ریخته  وموجب شد  تامورچگان ازسوراخ های شان بیرون زده و هوار بزنند بشتابید سیل آمده ودارد همه را باخود می برد .

یکی از این مورچگان سربازجو شریعت نداری عضو اطلاعات پاسداران ونماینده ویژه خامنه ای در اوین نامه کیهان است که تیغ کشی  علیه  جناح وباندهای رقیب کرده است که چرا  به جای عربده کشی  پاسداری  علیه ترامپ مقابل پیشنهاد مذاکره اش نرمش  نشان داده اند؟
انتشار اخباري مبني بر آغاز برخورد قاطعانه دستگاه قضا با تروريست هاي اقتصادي همزمان با اعلام آمادگي ترامپ براي مذاکره با ايران زمينه ساز آن شده است که بزک کنندگان غرب به ميانه ميدان آمده و از پيشنهاد رئيس جمهور آمريکا استقبال کنند، اين گروه ها و اشخاص مشکلات را نه مشکلاتي داخلي که ناشي از اخم و لبخند آمريکا مي دانند و القا مي کنند!
    
    
سرويس سياسي«دونالد ترامپ»، رئيس جمهور آمريکا روز دوشنبه در کنفرانس خبري مشترک با نخست وزير ايتاليا ادعا کرد آماده است : «بدون هيچ پيش شرطي» با مقام هاي ايران ديدار کند.
    وي در نشست خبري مشترک با نخست وزير ايتاليا ضمن تکرار توهين هاي خود عليه ملت ايران به تمايل خود براي ديدار با رئيس جمهور کشورمان اشاره کرده و گفت: «من آماده ام با هر کسي ديدار کنم. من به ملاقات اعتقاد دارم

    رئيس جمهور آمريکا در ادامه تاکيد کرد: «بنابراين، من معتقد به ديدار هستم. مطمئناً من با ايران- اگر آنها بخواهند- ديدار خواهم کرد. نمي دانم که الان آماده هستند يا نه. در حال حاضر، درگير شرايط سختي هستند

    ترامپ توافق هسته اي موسوم به برجام را مسخره خوانده و در رابطه با شروط خود براي مذاکره با ايران گفت : «هيچ پيش شرطي (ندارم). آنها مي خواهند با من ديدار کنند، هر موقع بخواهند (حاضرم).»

    اظهارات ترامپ درباره بدون شرط بودن درخواست او براي مذاکره با ايران در حالي است که «مايک پمپئو»، وزير خارجه آمريکا در يک سخنراني در ارديبهشت ماه که اولين سخنراني او در زمينه سياست خارجي بود 12 شرط براي هرگونه مذاکره جديد با ايران مطرح کرده بود اما اين شروط به حدي غيرواقعي و در فضاي توهم آلود تنظيم شده بودند که هيچ کس، غير از رژيم صهيونيستي آن را جدي نگرفت.

    
    
سخنگويي که سخنان رئيس خود را نقض کرد!
    بلافاصله پس از سخنان ترامپ درباره مذاکره بدون پيش شرط با ايران «گَرت مارکوس» سخنگوي شوراي امنيت ملي آمريکا ادعاي «گفت وگوي بدون پيش شرط» را نقض کرد و گفت رفع تحريم هاي ايران به «تغييرات ملموس و پايدار» مواضع جمهوري اسلامي بستگي دارد.

    اين مقام آمريکايي گفت: «آمريکا آماده اقدام براي پايان دادن به تحريم ها، برقراري مجدد روابط کامل ديپلماتيک و تجاري، دادن اجازه به ايران براي دسترسي به فناوري پيشرفته و ادغام مجدد اقتصاد ايران به نظام اقتصادي بين المللي است، اما اين رفع تحريم ها فقط وقتي ممکن خواهد بود که در سياست هاي تهران تغييرات ملموس و پايدار ايجاد شود. تا آن زمان و در صورتي که رژيم (ايران) مسير و روش خود را تغيير ندهد، گزش تحريم ها شديدتر خواهد شد».

    
    
چرا جيغ ترامپ درآمد؟!
    آغاز برخورد قاطع دستگاه قضا با تروريست هاي اقتصادي که سربازان خط مقدم جنگ واقعي آمريکا عليه ملت ايران هستند جيغ ترامپ را درآورده است.

    بي شک جنگ امروز ايران و آمريکا نه در عرصه نظامي که در ميدان اقتصادي است، اخلالگران اقتصادي سربازان آمريکا در اين جنگ محسوب مي شوند و طبيعي است که هيچ فرماندهي از دستگيري و اعدام نيروي خود خوشحال نمي شود.

    ترامپ به دنبال آن است که نشان دهد و اثبات کند که راهکار مشکلات اقتصادي ايران نه مديريت و ناکارآمدي برخي مسئولين و اقدامات عده اي ديگر در بازار ارز و سکه که عدم تعامل جمهوري اسلامي با آمريکا است.

    با اين استدلال طبيعي است که دستگيري و اعدام هيچ تروريست اقتصادي مشکلي را حل نخواهد کرد و راهکار تنها رو کردن به مذاکره مجدد با ايالات متحده است.

    
    
شيفتگان آمريکا به صف شدند!
    همزمان با درخواست ترامپ براي مذاکره بدون شرط با ايران که اتفاقا شروط آن نيز در ماه هاي گذشته به کرات از سوي مقامات ايالات متحده مطرح شده و اين بدون شرط خواندن درخواست مذاکره بر مضحک بودن آن مي افزايد گروهي در داخل که همواره در صف بزک کنندگان غرب و به ويژه آمريکا قرار داشته اند دوباره به صف شده و از اين درخواست استقبال کردند!

    به عنوان نمونه روزنامه شرق که مدير مسئول آن پيش از اين وظيفه اساسي خود را بزک کردن برجام خوانده بود در چاپ دوم شماره ديروز خود اظهارات ترامپ را با شيفتگي هرچه تمام پوشش داد تا نشان دهد راهکار برخورد قاطع و بدون اغماض با تروريست هاي اقتصادي نيست بلکه بايد مذاکرات بدون نتيجه گذشته را ادامه دهيم!

    شرق در بخشي از گزارش مربوط به اظهارات ترامپ که در چاپ دوم شماره ديروز اين روزنامه منتشر شد تاکيد کرده است : « در هفته هاي گذشته تنش هاي لفظي بين مقامات ايران و آمريکا در جريان بوده؛ ولي در حالي که اين تنش لفظي با فراز و فرود همراه بود، رئيس جمهور آمريکا براي بار دوم در يک هفته جهت ارتباط با طرف ايراني ابراز علاقه کرده است. حالا بايد ديد که آيا اين ابراز تمايل ها جايي در سفر چند روز آينده وزير خارجه ايران به سنگاپور خواهد داشت يا خير؛ چرا که همزمان، همتاي آمريکايي ظريف هم در سنگاپور به سر خواهد برد

    سايت اصلاح طلب انتخاب نيز به استقبال سخنان ترامپ رفته و به نقل از قاسم محبعلي، مديرکل خاورميانه پيشين وزارت امور خارجه نوشت: ايران بايد از پيشنهاد رئيس جمهور آمريکا براي مذاکره بدون پيش شرط استقبال کند؛ البته اين استقبال به معناي آغاز فوري مذاکره نيست.

    وي شوک به بازار ارز، اميدوار کردن مشتريان نفتي ايران، تشويق به سرمايه گذاري در داخل و بالا بردن موضع ايران در مذاکرات با اروپا را از نتايج اين اتفاق دانست!

     محبعلي با بيان اينکه «ايران بايد «برجام» را از مذاکرات خارج کند» در نهايت شيفتگي حتي شهرهاي محل مذاکره را نيز مشخص کرده و گفت: «مي توان شهري مانند مسقط، ژنو يا وين را براي آغاز مذاکرات «کارشناسي» پيشنهاد کرد

    البته اگر تنها روزنامه ها و رسانه هاي نزديک به دولت بودند که شيفته و ذوق زده از سخنان متناقض ترامپ استقبال کردند حرف چنداني نبود ولي برخي مسئولين دولتي از جمله حميد ابوطالبي مشاور روحاني در صفحه شخصي خود در توئيتر نوشته است: «احترام به ملت بزرگ ايران، کاهش خصومت ها و بازگشت آمريکا به برجام، هموارکننده مسير سنگلاخ کنوني است؛ گفت وگوي تلفني روساي جمهور دوکشور در سازمان ملل در سال 1392، بر اين باور استوار بود که مي توان با التزام به ابزار گفت وگو در مسير اعتمادسازي گام برداشت

    نوشته ابوطالبي باز کردن راه براي مذاکرات مجدد با آمريکا آن هم بر سر مسائلي محسوب مي شود که خطوط قرمز جمهوري اسلامي هستند، خطوط قرمزي که براي برخي عبور از آنها آسان و طبيعي شده است.

    برخي چهره هاي مدعي اصلاحات که سابقه محکوميت در فتنه 88 نيز داشته اند وارد ميدان شده و از پيشنهاد مزورانه ترامپ استقبال کرده اند!

    شکوري راد در اين زمينه اعلام کرده است: ابتكار ترامپ در دادن پيشنهاد مذاكره بدون پيش شرط در هر زمان و هر مكان به ايران نيازمند يك پاسخ ابتكاري و منطبق با مصلحت و منافع ملي است. حال که وزير خارجه آمريکا پيشنهاد مذاکره را مجدداً مشروط كرده است خوب است ظريف به پمپئو پيشنهاد مذاكره غيرمشروط در مكان و زمان دلخواه بدهد.

     تاجزاده نيز گفته است : اگر جاي روحاني بودم اعلام مي کردم به رغم بي اعتمادي به ترامپ که به تعهدات کشورش پاي بند نبوده،حاضرم براي نيل به صلح پايداردربارۀ همه مسايل بويژه لزوم تغيير رفتار بي ثبات ساز آمريکا درخاورميانه و مداخلات گذشته اش در ايران در حاشيه اجلاس سران در سازمان ملل با او صريح و شفاف گفت وگو کنم.

     علي تاجرنيا ديگر مدعي اصلاحات نيز تصريح کرده است: برعکس خيلي ها که معتقدند اکنون وقت مذاکره نيست، من معتقدم هست. اکنون که ترامپ همزمان چند پرونده جنجالي پيش روي خود باز کرده و توان مختومه کردن همه آنها را ندارد، وقتش است. عزت مندانه مذاکره مي کنيم. قرار نيست تسليم شويم.

    
    
ذوق زدگي مدعيان اصلاحات واکنش تمسخر آميز در خارج از ايران!
    ذوق زدگي زنجيره اي ها و مدعيان اصلاحات از پيشنهاد ترامپ در حالي است که اين پيشنهاد در غرب با تمسخر و واکنش منفي روبرو شده است، به عنوان نمونه شبکه خبري آلماني ARD در پي سخنان رئيس جمهور آمريکا نوشت : ترامپ نخست شلاق (چماق) و بعد هويج را نشان داد

    اين شبکه خبري نوشته است : پس از اينکه ترامپ چندي پيش ايران را به سنگين ترين پيامدها تهديد کرد حالا از آمادگي براي ديدار با روحاني صحبت مي کند.

    «محمد البرادعي» مديرکل اسبق آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز ديروز در واکنش به اظهارات «دونالد ترامپ» رئيس جمهور آمريکا درباره ايران، گفت واشنگتن نمي تواند آنطور که با کره شمالي رفتار کرد، با ايران برخورد کند.

    اين سياستمدار کهنه کار مصري در توييتر خود نوشت: «نمي توانيد زير توافقي بزنيد که از ديد همه اهميت حياتي دارد، آن کشور را تهديد کنيد، سرانش را تحقير کنيد و بعد ناگهان خواهان گفت وگو شويد

    وي افزود: «توافق ها بر اساس اعتماد، همکاري متقابل و احترام شکل مي گيرند، نه ارعاب و تهديد. روش [مشابه مذاکره با] کره شمالي، مدلي براي [تعامل با] ايران نيست

    پايگاه «المانيتور» نيز در گزارشي درباره اين صحبت هاي ترامپ، در عملي بودن طرح گفت وگوي واشنگتن با تهران با توجه به عملکرد ماه هاي اخير آمريکا، ابراز ترديد کرده است.

    در اين گزارش آمده است: «دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا يک هفته بعد از توئيت خود با محتواي تهديدات نظامي عليه ايران، گفت که او بدون هرگونه پيش شرطي و هر زماني که ايران خواست آماده ديدار با حسن روحاني رئيس جمهور ايران است».

    المانيتور مي نويسد: «تمايل ترامپ براي ديدار با رهبران ايراني بدون هرگونه تغيير در رفتار ايران در تضاد و مخالفت آشکار با پيامي است که کل دولت او دارد بروز مي دهد؛ دولتي که در حال فشار و تاکيد بر ديگر کشورها براي به صفر رساندن خريد نفت ايران تا 4 نوامبر(13 آبان) بوده است».

    اين رسانه سپس مصاحبه اي کوتاه با مدير پروژه ايران در انديشکده «گروه بين المللي بحران» مستقر در واشنگتن گرفت و نظر او را درباره اظهارات ترامپ جويا شد.

    اين تحليلگر مسائل ايران تصريح کرد: «چرا ايراني ها بايد با دولتي که در درون خود مواضعي متناقض دارد، مذاکره کنند؟ آنها بايد ۱۲ شرط پمپئو را قبول کنند يا پيشنهاد مذاکره بدون پيش شرط رئيس جمهور را؟»

    «علي واعظ» گفت: «هيچ مقام ايراني در حال حاضر و در شرايطي که (آمريکا) با تفنگ به سمت سر آنها نشانه رفته، نمي تواند با اين کشور مذاکره کند. رئيس جمهور (دونالد ترامپ) شايد حصول به يک توافق با ايران را مادر همه توافق ها بداند و نتواند در برابر جذابيت آن مقاومت کند، اما هيچ يک از اطرافيان او خواهان توافقي نيست که به نفع ايران باشد».

    اين تحليلگر انديشکده آمريکايي درباره موضع احتمالي رئيس جمهور ايران درباره اظهارات تازه ترامپ گفت: «فکر نمي کنم روحاني سرمايه سياسي (لازم) براي تعامل مجدد (با آمريکا) را داشته باشد».

    
    
ترامپ غير قابل اعتماد است
    انديشکده «شوراي آتلانتيک» نيز در گزارشي، نظر چند نفر از کارشناسان اين موسسه درباره اظهارات ترامپ را منتشر کرده است.

    «متئو کروئنيگ» مدير مرکز استراتژي و امنيت «اسکوکرافت» در شوراي آتلانتيک در اين مورد گفته است، تمايل ترامپ براي ديدار با ايراني ها، به کارگيري «استراتژي فشار و تعاملي است که آمريکا سال ها در مواجهه با «کشورهاي سرکش» دنبال کرده است.

    وي در ادامه تاکيد کرد، ترامپ همزمان که وعده هاي گفت وگو با ايران را مطرح کرده، فشار اقتصادي و نظامي بر ايران را افزايش خواهد داد.

    «باربارا اسلاوين» مدير ابتکار عمل «آينده ايران» در شوراي آتلانتيک نيز در اين رابطه گفت: «در اصل، چنين ديداري فوق العاده خواهد بود، اما اين سوال مطرح است که آيا رئيس جمهور آمريکا واقعا مايل به انجام اين کار است يا حتي مي تواند اين کار را انجام دهد و با حسن نيت وارد مذاکره با ايران شود آن هم پس از آنکه يکجانبه از توافق هسته اي ايران خارج شد و دستور منع صدور ويزا براي ايراني ها را صادر کرد».

    «هولي داگرس» عضو غيرمقيم در مرکز اسکوکرافت در شوراي آتلانتيک و دبير «ايران سورس» نيز در واکنش به اظهارات اخير رئيس جمهور آمريکا نيز تاکيد کرد: با تمام اقداماتي که دونالد ترامپ طي ماه هاي گذشته درباره ايران انجام داده، مسئله حسن نيت واقعي رئيس جمهور آمريکا در گفت وگو با ايران يک سوال جدي و بزرگ است.

    اين کارشناس آمريکايي تاکيد کرده که «ايراني ها به گفت وگو بر اساس احترام متقابل اعتقاد دارند. و تاکنون دولت ترامپ ثابت کرده که يک بازيگر غيرقابل اعتماد است و اين مسئله با خروج واشنگتن از برجام به اثبات رسيد

    وي در ادامه گفت: «رئيس جمهور آمريکا هيچ اقدامي براي اعتمادسازي انجام نداده و دولت وي نيز تا به حال اثبات نکرده که به وعده هايش پايبند خواهد ماند. ترامپ مجبور خواهد بود تا پيش از آنکه ايراني ها نيز اعلام کنند مايل به گفت وگو هستند، شکاف وسيعي را پر کند