حمله شدید
«جوان» به صداوسیما 7شهریور-97
«نکته غم انگیز ماجرا آنجاست که سازندگان
این برنامهها که از جنگهای شادی هم کم ارزشتر و بی محتواتر هستند، ادعایشان
برای ساخت چنین برنامههای این است که ما میخواهیم مخاطب را از پای ماهواره بلند
کرده و به پای برنامههای صداو سیمای جمهوری اسلامی بنشانیم.»
به گزارش ایسنا، روزنامه جوان نوشت:
روزگاری به گفته پیر فرزانه انقلاب قرار بود صداوسیما به مثابه یک دانشگاه عمومی،
مرجع فکری و اندیشهای جامعه ما باشد، ولی متاسفانه روندی که رسانه عمومی در این
روزها و بهتر است بگویم این سالها درپیش گرفته، کار را به جایی رسانده که برنامه
سازان و متولیان آن در حال رقابت و همپایی با رسانههای مجازی و زرد همچون
اینستاگرام هستند و از مهمانانی برای حضور در برنامههایشان دعوت میکنند تا بلکه
بتوانند مخاطبان بیشتری را برای خود دست و پا کنند.
درواقع رسانه ملی که قرار بود با تولید
برنامههای فاخر، جذاب و صد البته سرگرم کننده، مخاطب ایرانی را پای تلویزیون نگه
دارد و در جنگ رسانهای سردمدار ارائه محتوای غنی از فرهنگ کهن و اندیشه ناب اسلامی
برای فهم و ادارک مردم ایران و حتی مخاطبان جهانی باشد، حالا دیگر به انتهای رسالت
ناتمام خود رسیده و هیچ انگیزه و ایدهای برای ادامه کار خود ندارد! و باید گفت که
این روزها تنها هنر باقی ماندهاش تولید برنامههای زرد، بی محتوا و تا حدود
زیادی جفنگ است.
نکته غم انگیز ماجرا آنجاست که سازندگان
این برنامهها که از جنگهای شادی هم کم ارزشتر و بی محتواتر هستند، ادعایشان
برای ساخت چنین برنامههای این است که ما میخواهیم مخاطب را از پای ماهواره بلند
کرده و به پای برنامههای صداو سیمای جمهوری اسلامی بنشانیم (!). برنامههایی که
عمدتا نه اتاق فکری، نه نویسندهای و نه حتی یک ایده ابتدایی ساده ندارند و در
حداقلترین شکل خلاقیت تولید میشوند. آن وقت بهانهشان هم سرگرم کردن مخاطب است،
اما آن چیزی که در این برنامههای یافت نمیشود همین سرگرمی است و مشخص نیست که
مخاطب کجای این معادله نشسته است؟
سرگرمی پیشکش! برنامه سازان و تولید
کنندگان چنین برنامههای هیچ حریم و چار چوب اخلاقی و اعتقادی هم در ساخت برنامههایشان
رعایت نمیکنند. فکر میکنند باید به هر وسیله یا هر ترفندی به زعم خودشان مخاطب
را سرگرم کنند و پای تلویزیون بنشانند که زهی خیال باطل.