کسری 30 درصدی تولید گوشت قرمز در هرمزگان

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان مطرح کرد
کسری 30 درصدی تولید گوشت قرمز در هرمزگان6 آبان -97
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان با اشاره به کسری 30 درصدی تولید گوشت قرمز در استان گفت: بیشتر این کسری تولید در شهر بندرعباس است.
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، طهماسب غلامپور بعد از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی تولید و توزیع گوشت قرمز اظهارداشت: صنعت طیور به عنوان یک صنعت پویا و نو و دارای گردش مالی بسیار بالا و اشتغالزاست که می‌تواند به فرایند تولید و اشتغال کمک کرده و از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی افزود: در سال گذشته به منظور تولید و تامین گوشت سفید، بالغ بر 14 میلیون و 774 هزار و 943 قطعه جوجه ریزی در 203 واحد مرغداری در استان صورت گرفته که بالغ بر 30 هزار تن گوشت مرغ تولید شده که با مشکل خاصی روبه رو نبودیم.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان تصریح کرد: در هفت ماهه نخست سال جاری نیز هشت میلیون و 634 هزار و 255 قطعه جوجه ریزی در مرغداری‌های استان صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل، 9 درصد افزایش داشته‌ایم که امید است با ادامه این روند، به تعهد سالانه بیش از 30 هزار تن دست یابیم.
غلامپور ادامه داد: در هفت ماهه نخست سال جاری در مجموع، 17 هزار و 268 تن گوشت سفید در استان هرمزگان تولید شده است که پیش بینی می‌شود این رقم تا پایان سال جاری به ظرفیت تولید 30 هزارتن گوشت سفید برسد.
وی بیان داشت: حدود یک میلیون و 363 هزار رأس جمعیت دامی استان هرمزگان است که از این تعداد، یک میلیون و 300 هزار رأس دام سبک و حدود 42 هزار رأس دام سنگین و 21 هزار نفر شتر است و از این مجموعه دامی در استان، میزان 9 هزار و 300 تن گوشت قرمز استحصال می‌شود.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان با اشاره به کسری 30 درصدی تولید گوشت قرمز در استان که بیشتر آن در شهر بندرعباس وجود دارد، گفت: با توجه به سرانه مصرف گوشت قرمز، حدود 30 درصد در تولید گوشت قرمز، کسری تولید داریم که برای رفع این کسری، به دنبال برنامه‌ریزی درازمدت هستیم.