گزیده خبرهای 6 آبان – 97 قسمت -2

گزیده خبرهای 6 آبان – 97 قسمت -2
 
ريزش سنگ در آزاد راه
خرم آباد ? باشگاه خبرنگاران جوان: رئيس پليس راه استان لرستان با اشاره به ريزش سنگ در افرينه و آزادراه براثر شدت بارندگي ها گفت: تردد كاميون و كاميونت در محور پلدختربه سمت خوزستان تا 12 آبان ممنوع است.سرهنگ مرتضي چغلوند گفت: براثر شدت بارندگي ها در افرينه و آزادراه ريزش كوه را داشتيم كه اقدامات لازم در راستاي ريزش برداري سطح جاده انجام شد.وي افزود: ممنوعيت تردد كاميون ها به علت كاهش ترافيك در محور هايي است كه زائران اربعين تردد دارند بنابراين تا بعد از بازگشت زائران تردد كاميون ها به جز آنهايي كه بار غذايي فاسد شدني و سوختي دارند، ممنوع است و در اين مدت مي توانند از محور بروجرد- خرم آباد- آزادراه تردد داشته باشند.
مصدوميت 7 زائر
اهواز ? مهر: مسئول امداد تيم هلال احمر مستقر در چذابه از مصدوم شدن هفت زائر اربعين به علت باد و باران جمعه شب مرز چذابه خبر داد.كاظم يلالي، گفت: با توجه به پيش بيني هاي قبلي بارش باران در چذابه، تيم هاي امداد و نجات در مرز چذابه در حالت آماده باش قرار گرفت.وي تصريح كرد: با توجه به از هم پاشيدن مواكب و زخمي شدن تعدادي از زائران و مواكب داران، اين امداد رساني ها هر زمان كه نياز باشد ادامه خواهد داشت.
طوفان خسارت زد
تبريز ? ايسنا: فرماندار مشكين شهر گفت: طوفان بيش از 30 ميليارد ريال به شهرستان مشگين شهر خسارت زد.اكبر صمدي، گفت : تند باد در اين شهرستان به تاسيسات شهر، مبلمان شهري، مزارع و باغات آسيب زده همچنين موجب فروريختن ديوارهاي كم دوام، ريشه كن شدن درختان كهنسال و شكسته شدن شيشه برخي از منازل و مغازه ها شد.صمدي اضافه كرد: به گفته هواشناسي سرعت اين تند باد 130 كيلومتر برساعت بود كه موجب قطع جريان برق قسمتي از شهر، تعدادي از روستاهاي تابعه و جريان برق شهر مرادلو شد كه با تلاش شبانه روزي كاركنان اداره برق مشگين شهر بيش از 90 درصد از خرابي ها ترميم شده است.
واكنش ايران به سفر نتانياهو به عمان
خبر ديگر اين كه بهرام قاسمي سخنگوي وزارت امور خارجه ايران در پاسخ به پرسش خبرنگاران پيرامون سفر نتانياهو نخست وزير رژيم اشغالگر صهيونيستي به عمان ضمن انتقاد از اين سفر گفت: از نظر ما كشورهاي اسلامي منطقه نبايد تحت فشار كاخ سفيد به رژيم غاصب صهيونيستي فضاي تحرك براي ايجاد مصائب و مشكلات جديد در منطقه دهند.وي افزود: بي شك اين رژيم در پي ايجاد اختلاف بين كشورهاي مسلمان و سرپوش نهادن بر 70 سال غصب و تجاوز و كشتار مردم مظلوم فلسطين است.
باد و باران برق مازندران را قطع كرد
وزش باد شديد به همراه بارندگي در مازندران ، برق برخي مناطق اين استان را قطع كرد.به گزارش ايرنا، بارندگي و وزش باد از صبح ديروز از غرب مازندران شروع به باريدن و وزيدن گرفت و بر اساس اظهارات شاهدان عيني برق بخش هايي از شهرستان ساري، قائمشهر، بابل و آمل قطع شد. مدير شركت توزيع برق منطقه مازندران علت اين قطعي را اتصالي ترانس و خطوط برق و خارج شدن فيوزها از مدار بر اثر باد و باران عنوان كرد. بارندگي در تمامي مناطق مازندران ادامه دارد و برابر پيش بيني هواشناسي اين وضعيت تا پايان هفته ادامه خواهد يافت. ميزان بارندگي در برخي نقاط استان به بيش از 12 ميلي متر رسيده است. بر اساس اعلام هواشناسي، سرعت وزش باد در برخي از مناطق استان تا 90 كيلومتر بر ساعت اندازه گيري شده است.
مرگ 5 كارگر بر اثر ريزش آوار بيمارستان در كهريزك
ريزش آوار در يك بيمارستان در حال ساخت در روستاي صادق آباد بخش كهريزك منجر به كشته شدن پنج كارگر شد.شهردار كهريزك در مصاحبه با خبرگزاري صدا و سيما از فوت پنج كارگر مشغول به كار در اين پروژه خبر داد.اسماعيل نعمت زاده افزود: در اين حادثه كه حدود ساعت 10 و 30 دقيقه ديروز رخ داد، ريزش آوار يك بيمارستان خيرساز در حال ساخت در روستاي صادق آباد باعث گرفتار شدن پنج نفر از كارگران در زير آوار و جان باختن آنان شد.نعمت زاده با بيان اينكه از همان ساعات اوليه شاهد حضور نيروهاي آتش نشاني،هلال احمر، اورژانس، شهرداري و سپاه بوديم، ادامه داد: با تلاش اين نيروها پيكر اين كارگران گرفتار از زير آوار خارج شدوي درباره علت وقوع اين حادثه نيز گفت: هنوز كارشناسي و بررسي دقيق انجام نگرفته اما گزارش هاي اوليه حاكي از آن است كه بارندگي شب قبل كه سبب سست شدن ديواره هاي فونداسيون و فروريختن اين ديواره ها شده و همچنين رعايت نكردن اصول ايمني و فني از سوي پيمانكار، منجر به وقوع اين حادثه شده است.همچنين شاهين فتحي معاون عمليات سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر در گفت وگو با تسنيم، گفت: در اين حادثه علاوه بر جان باختن پنج كارگر، 7 نفر نيز آسيب ديدند كه از اين تعداد يك نفر به هلال احمر و يك نفر به اورژانس تحويل داده و مابقي نيز به صورت سرپايي مداوا شدند.