6 متجاوز مرزی بر اثر یخبندان در ارتفاعات چالدران جان باختند

 6 متجاوز مرزی بر اثر یخبندان در ارتفاعات چالدران جان باختند  7ابان-97
ارومیه- ایرنا- فرماندار چالدران گفت: 6 نفر متجاوز مرزی که به احتمال زیاد تبعه افغانی هستند در ارتفاعات این شهرستان بر اثر سرما و یخبندان جان خود را از دست دادند.
کریم حسین زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد به صورت قاچاق قصد عبور از مرز چالدران و ورود به کشور ترکیه را داشتند که گرفتار شرایط آب و هوایی شدند.
وی اضافه کرد: بررسی های تکمیلی در خصوص هویت این افراد توسط پزشکی قانونی و نهادهای مرتبط انجام شده و نظر قطعی در خصوص تابعیت و علت جان باختن این افراد پس از بررسی ها اعلام می شود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی در 2 دهه اخیر به دلیل وضعیت توپوگرافی خاص و قرار گرفتن در امتداد مرزهای ایران با سه کشور ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان با معضل قاچاق انسان و تردد غیرمجاز روبرو بوده اما طی ماه های اخیر عرصه برای این افراد در نتیجه اجرای طرح انسداد مرزی در کشور ترکیه تنگ تر شده و آنان را به تردد از گلوگاه های پرخطر و ارتفاعات مرزی مجبور کرده است.
چالدران یکی از شهرستان‌های شمالی و سردسیر آذربایجان غربی است که از شمال به ماکو، از غرب به مرز ایران و ترکیه و از جنوب به شهرستان چایپاره محدود می‌شود و طی روزهای اخیر شاهد بارش برف به ویژه در مناطق مرتفع بوده است.
این شهرستان 144 کیلومتر مرز با ترکیه دارد که بخش قابل توجه آن را ارتفاعات سخت گذر تشکیل داده است