گزیده خبرها 8 آبان - 97


گزیده خبرها 8 آبان - 97
خبر ويژه 
مگر اصلاح طلبان نمي گفتند ما تضمين دولت هستيم؟!
اصلاح طلبان در حالي از پذيرش مسئوليت عملكرد ضعيف دولت شانه خالي مي كنند كه سال گذشته در انتخابات مي گفتند ما تضمين دولت هستيم.
روزنامه وطن امروز در اين زمينه مي نويسد: اين روزها خبرهاي خوشي از دولت به گوش نمي رسد؛ درست در شرايطي كه كشور در حساس ترين روزهاي خود به لحاظ سياسي و اقتصادي به سر مي برد و نيازمند يك دولت منسجم، با اراده و مسئوليت پذير است كه طبق فرموده رهبر معظم انقلاب با مديريت جهادي بر مشكلات حال حاضر كشور فائق آيد، گاه و بي گاه خبر اختلافات داخلي دولت در رسانه ها منتشر مي شود و عجيب اينكه خود اعضاي هيئت دولت بر كوره اختلافات مي دمند اما آنچه حتي بيش از كشمكش هاي دولتمردان در خانواده دولت به چشم مي آيد و مايه تاسف است، مسئوليت ناپذيري وزراست. عباس آخوندي از اعضاي اصلاح طلب دولت و رئيس ستاد انتخابات ميرحسين موسوي در سال 88، تازه پس از گذشت بيش از 5 سال از دوره وزارت و ناكارآمدي در حوزه هاي مختلف مسئوليتش، به اين نتيجه رسيده كه با دولت اختلاف نظري و تئوريك دارد و قادر به پياده سازي ايده هاي خود و لذا همراهي با دولت نيست. مزخرف خواندن طرح مسكن مهر، خلف وعده و ناتواني در تامين مسكن اجتماعي، عدم تحقق وعده نوسازي بافت هاي فرسوده، ثبت آمار خيره كننده در حوادث جاده اي، ريلي و هوايي، واگذاري پروژه هاي متعدد ملي ساخت جاده به شركت هاي خارجي به رغم توانايي مثال زدني شركت هاي داخلي، باور نداشتن به توانمندي هاي داخلي حتي در تهيه و سرو غذاي سرويس هاي ريلي و بالاخره ثبت ركورد  رشد 300 درصدي نرخ مسكن در كمترين زمان ممكن، با لحني طلبكارانه و بدون هرگونه عذرخواهي از قصور خود، متن استعفايش را در رسانه ها منتشر كرد و علت استعفا را نه ناتواني خود بلكه عدم همراهي دولت با ايده هايش عنوان كرد.
محمد شريعتمداري، وزير صنعت، معدن و تجارت نيز در مراسم روز ملي صادرات به گونه اي سخن گفت كه گويي فردي غير از وزيرصنعت، مسئوليت مستقيم حمايت از توليدكنندگان، صنعتگران و صادركنندگان را برعهده دارد و گويي در اين ماه ها شخصي غير از او در مسند وزارت جلوس  فرموده بوده!
در همين مراسم جهانگيري، معاون اول رئيس جمهور و عضو ديگر اصلاح طلب هيئت دولت، ضلع سوم «بي اختيارنمايي» و «برائت جستن» از سياست گذاري ناكارآمد دولت را كامل كرد. بيان جمله شاخص «من حتي اجازه بركناري منشي خود را نيز ندارم»، از يك تناقض آشكار در منش معاون اول پرده برداشت.
يك وجه ديگر ماجرا نيز قابل توجه است؛ اينكه وزراي مستعفي دولت اصلاح طلب هستند  و سعي در بي اختيار جلوه دادن خود دارند، مي تواند ادامه استراتژي سال گذشته اصلاح طلبان براي جدا شدن از دولت و حفظ بدنه اجتماعي جريان خود در انتخابات سال آينده مجلس باشد.
به هر حال مردم نقش جريان اصلاحات و «تكرار» رهبران اين جريان را در روي كارآمدن هر دو دولت روحاني فراموش نخواهند كرد. اين جريان اصلاحات بود كه خود را «تضمين» دولت روحاني معرفي كرد، بنابراين اگر در شكل گيري وضع موجود بيشتر از روحاني و جريان اعتدال موثر نباشد، قطعا كمتر تقصير ندارد.
ختم دادرسی پرونده سارق مسلح بانک‌های ملی، اقتصاد نوین، ایران‌زمین و تجارت تهران پس از رفع نواقص دیوان عالی کشور در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی، اعلام شد.
به گزارش مهر، پرونده سارق مسلح بانک‌های ملی، اقتصاد نوین، ایران‌زمین و تجارت تهران پس از رفع نواقص دیوان عالی کشور در شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی، مورد رسیدگی قرار گرفت.
ح.ر.ب. در آخرین دستبرد مسلحانه خود از بانک تجارت واقع در خیابان شریعتی در تهران ناکام ماند و پس از دستگیری با حکم دادگاه، محارب تشخیص داده شد.
با اعتراض متهم به حکم صادره، پرونده جهت بررسی به دیوان عالی کشور رفت. دیوان عالی در بررسی‌های خود از این پرونده نقایصی را مطرح کرد و آن را به دادگاه ارجاع داد.
هیئت قضایی شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی پس از رفع نواقص، متهم را یک بار دیگر محارب تشخیص داد و به اعدام محکوم کرد.
گفتنی است، پس از اخذ آخرین دفاعیات از ح.ر.ب.، وی از بابت اتهاماتی از قبیل اسلحه کشیدن از طریق سلاح گرم و جنگی، ایجاد رعب و وحشت و ناامنی و سرقت وجوه نقد از چهار بانک در سطح تهران محاکمه و ختم دادرسی اعلام شد.
این سارق میانسال ساعت یک بعدازظهر 18 اسفند سال گذشته درحالی که سلاحی به دست داشت، با چهره گریم شده خودش را به جای یک پیرمرد جا زد و وارد بانکی خیابان شریعتی شد و با تهدید افراد حاضر در بانک به سرقت مسلحانه اقدام کرد و حین فرار توسط ماموران گشت پلیس خلع سلاح و بازداشت شد. پس از دستگیری وی، ماموران اطلاعاتی به‌ دست آوردند که نشان می‌داد او در طول یک سال گذشته به شیوه‌ای مشابه به سه بانک دیگر در محله‌های تهران به صورت مسلحانه دستبرد زده است.
به‌ دنبال سقوط مرگبار کودک یک و نیم ساله از طبقه چهارم ساختمان بازپرس جنایی دستور تحقیقات در این باره را صادر کرد.
به‌ گزارش ایسنا، ساعت 4 بعد از ظهر جمعه، شنیدن صدایی مهیب و به‌دنبال آن فریادهای یک زن ساکنان کوچه مددی در خیابان 30 متری جی را به خیابان کشاند. آنها مقابل در یک خانه عروسکی را دیدند که روی زمین افتاده بود اما وقتی نزدیک‌تر شدند با مشاهده پیکر خونین دخترکی کوچولو وحشت زده و شوکه شدند. در همین هنگام زنی پا برهنه خود را به کودک رساند و درحالی که فریاد می‌زد کودک را در آغوش کشید.
یکی از همسایه‌ها که پسر جوانی است در رابطه با این حادثه گفت: خانه ما، دیوار به دیوار خانه‌ای است که حادثه رخ داد. خانه ما قدیمی بود و آن را تخریب کردیم. هر روز من به خانه‌مان سر می‌زنم تا ببینم وضعیت کاری به چه صورت است. حدود ساعت 4 بعد از ظهر بود که یک دفعه صدای مهیبی پشت سرم شنیدم. همین که برگشتم با جسد دخترکی روی پل پارکینگ مواجه شدم. بلافاصله با اورژانس تماس گرفتم اما وقتی امدادگران رسیدند دختر کوچولو جان باخته بود.
به‌ دنبال مرگ هلیای یک سال و نیمه موضوع به بازپرس کشیک قتل پایتخت و تیم تحقیق اعلام شد. در ادامه بررسی‌ها مشخص شد پدر هلیا برای زیارت به کربلا رفته است و مادرش ظهر آن روز به خانه خواهرش در خیابان لشکری می‌رود. خانه خاله هلیا در طبقه چهارم ساختمان قرار داشته و زمانی که زن جوان و خواهرش درحال کار بودند، شوهرخاله هلیا در بالکن بود. هلیا و دختر خاله کوچکش نیز برای بازی به بالکن رفتند که بر اثر سهل‌انگاری ناگهان هلیا کوچولو به پایین سقوط کرد.
بازپرس مرادی از شعبه دوم دادسرای امور جنایی تهران دستور بازداشت شوهر خاله هلیا به اتهام قتل غیر عمد را صادر کرد. همچنین کارشناس بهزیستی به دستور بازپرس جنایی وارد عمل شد تا بررسی کند مادر کودک نیز در این حادثه سهل‌انگاری کرده است یا خیر؟رت شعبه ميدان «قمسال» خوي، 200 ميليون ريال سرقت كرده و متواري شده بودند اما پس از 16 روز توسط ماموران پليس آگاهي دستگير شدند
جان باختن آتش نشان مشهدي در حين عمليات
مدير عمليات سازمان آتش نشاني مشهد گفت : صبح ديروز در جريان تصادفي مرگبار در بزرگراه شهيد كلانتري يكي از آتش نشان ها در حين عمليات امداد و نجات جان خود را از دست داد.
به گزارش خبرگزاري صدا و سيما، آتشپاد حسن جعفري ، افزود: : يك دستگاه كاميون به علت نامعلومي از مسير خود خارج شد و با سرعت به خودروي امداد رسان آتش نشاني مستقر در محل برخورد كرد.وي اضافه كرد: در اين حادثه حميد نوروزي ابدال آبادي آتش نشان 31 ساله مشهدي بين دو خودرو محبوس شد و جان خود را در دم از دست داد.وي گفت : اين حادثه زماني اتفاق افتاد كه برخورد يك دستگاه اتوبوس بين شهري با جدول مياني بزرگراه شهيد كلانتري به سامانه 125 اعلام شده بود.
آتشپاد جعفري گفت: در اين حادثه يك دستگاه اتوبوس بين شهري به هنگام حركت در مسير به علت نامشخص از مسير اصلي منحرف و پس از برخورد شديد با گاردريل متوقف شده بود.
او افزود: ماموران آتش نشاني به علت نشت سوخت از خودرو در حال انجام عمليات پيشگيرانه در محل بودند كه به ناگاه يك خودروي عبوري به شدت با آتش نشان ها برخورد كرد.
مديرعامل سازمان آتش نشاني مشهد افزود: در اين حادثه پنج نفر مصدوم شدند كه سه نفر از آنها به صورت سرپايي در محل درمان و دو مصدوم ديگر به مراكز درماني اعزام شدند.آتش نشان نوروزي ابدال آبادي متولد ارديبهشت 1366 متاهل و داراي يك فرزند چهار ماهه به نام اميرمحمد است. وي مهر 1395 به جمع آتش نشان هاي سخت كوش و فداكار مشهدي پيوسته بود.