گزیده ها 9 مهر - 97


گزیده ها 9 مهر - 97
خبر ويژه 
ترامپ راه اوباما را ادامه مي دهد اما در ايران دموكرات ها را بزك مي كنند
در حالي که حتي محافل آمريکايي مي گويند دموکرات ها و جمهوريخواهان در دشمني با ايران تفاوتي ندارند، برخي محافل داخلي همچنان بر بزک دموکرات ها و تيم اوباما اصرار دارند.
    
به گزارش جهان نيوز، فاصله گذاري ميان ترامپ و اوبامان بلافاصله پس از شکست انتخابات هيلاري کلينتون، توسط يک جريان سياسي در داخل کشور آغاز شد و به کمک انبوهي از رسانه هاي مکتوب و اقدامات و رفتارهاي ضد ايراني تنها اختصاص به دونالد ترامپ پيدا کرد و از اوباما به عنوان فردي که به حقوق ايراني ها احترام گذاشت، ياد مي شد. اين پروژه که از آن بايد تحت عنوان قديمي «ديو و دلبرسازي» ياد کرد به قدري با واقعيت هاي موجود صحنه بين الملل و روابط دوجانبه آمريکا با ايران تناقض دارد که برخي از تحليلگران و موسسات آينده پژوهي غربي را نيز به واکنش واداشته است. شيرين هانتر، استاد دانشگاه جورج تاون با تاکيد بر اينکه آمريکاي جمهوريخواه يا دموکرات در روابط با ايران تاثيري ندارد، در لوبلاگ، اظهارات جان کري مبني بر منتظر بودن ايران تا برگزاري انتخابات آتي رياست جمهوري در آمريکا را ناخوشايند دانسته و تاکيد مي کند: اگر ايران بخواهد تا آمدن دولت بعد صبر کند، وضعيت اقتصادي و سياسي اش وخيم تر مي شود و واشنگتن را به اين سمت سوق مي دهد که محدوديت هاي بيشتري عليه ايران اعمال کند.
    
هانتر همچنين يادآور مي شود: «دولت جورج بوش ايران را محور شرارت خواند و اين سياست حتي با آمدن «باراک اوباما» و وزير خارجه او «هيلاري کلينتون» تغييري نکرد
    
هانتر بيان مي کند: «کلينتون اولين کسي بود که موضوع تحريم هاي فلج کننده عليه ايران را مطرح کرد و بدترين تحريم ها در زمان رياست جمهوري اوباما وضع شد و (کلينتون) علت اين تحريم هاي سنگين را آوردن ايران به پاي ميز مذاکره بيان کرد. دولت اوباما نيز اقدام نظامي عليه ايران را همواره در نظر داشت و به احتمال زياد اگر کلينتون در انتخابات رياست جمهوري سال 2016 پيروز مي شد، به دنبال سياستي سختگيرانه عليه تهران بود
    
استفن والت استاد روابط بين الملل دانشگاه هاروارد نيز با تاکيد بر اينکه «ترامپ سياست هاي اوباما در عرصه خارجي را ادامه مي دهد»، در فارين پاليسي اظهار مي کند: «در کارزار انتخاباتي، ترامپ وعده داد در عرصه سياست خارجي «خانه تکاني» کند. با اين حال امور مربوط به سياست ايالات متحده با همان ترتيب هميشگي پيش رفته است.
خبر ويژه 
شيرين كاري نتانياهو افتضاحي بدتر از جاسوسي گونن سگو
مهملات نخست وزير رژيم صهيونيستي در سازمان ملل، دستمايه هجو و استهزاي کاربران مختلف در فضاي مجازي شد.
    
او ضمن نمايش تصاويري از روستاي تورقوزآباد در اطراف تهران مدعي شد که ايران در اين منطقه مشغول فعاليت هاي هسته اي و توليد بمب است و اقدام به ايجاد انبار هسته اي در اين منطقه کرده است.
    
در واکنش به اين اظهارات، برخي فعالان توييتري احتمال دادند که رسوايي ديگري از نوع نفوذ اطلاعاتي و امنيتي ايران در عمق رژيم صهيونيستي درکار باشد، اخيرا گونن سگو وزير انرژي سابق اسرائيل به جرم جاسوسي براي ايران محاکمه شد.
    
برخي از واکنش هاي توييتري را مي خوانيد:
    -
نتانياهو گويا روي دست چهارگانه «اسکل، شنگل، دنقل و امبل» بلند شده. او از دستگيري گونن سگو جاسوس ايران در کابينه صهيونيستي درس نگرفت که اطلاعات گمراه کننده ايران درباره تاسيسات قاليشويي تورقوزآباد را بازگو و سوژه خنده عوام و خواص شد.
    -
کار کدومتون بود اينو ايستگاه کردين؟
    #
دوقوز آباد
    -
فکر کنم امروز وقتي همسر نتانياهو داشته با عکس هاي ديشب ايشون تو سازمان ملل شيشه ها را پاک مي کرده متوجه يک متن ريز پشت عکس شده که نوشته: اگر لازم باشد بيش از اين شما را اسکل خواهيم کرد!
    -
ما هر موقع مي خواستيم بگيم طرف رفته يه جاي نامعلوم مي گفتم رفته دوقوزآباد، يه سريا بودن زنگ مي زدن بي بي سي سرکار مي ذاشتنشون. حالا اين بيچاره رو هم سر کار گذاشتن. ببينيد تا کجا رخنه کردن بچه ها. واقعا بايد احسنت گفت.
    -
من فکر کردم فقط ميشه زنگ زد و مجري هاي شبکه من و تو و بي بي سي و العربيه و ادمين آمدنيوز رو اسکل کرد نتانياهو نشون داد قابليتش ازونا بالاتره.
    
نمي دونم کي به نتانياهو مشاوره و اطلاعات مي ده ولي هر کي هست خوب گذاشتش سر کار... #تور قوزآباد# سازمان ملل
    -
خدا شاهده دوقوزآباد هيچ وقت فکر نمي کرد تو سازمان ملل مطرح بشه قيمت زمين رفت بالا اونجا کي فکرشو مي کرد يکي يه روز وسط سازمان ملل اسم دوقوزآباد بياره!؟
    -
نتانياهو اومده ميگه انبار سلاح هسته اي ايران رو شناسايي کرديم! کجا؟ تو دو قوز آباد! خدا بيامرزه پدر بزرگمو. هميشه مي خواست سرکارمون بذاره آدرس دوقوزآباد و مي داد! ننا جان خودم سرکارت گذاشتن!
    -
هرجاي ديگه رو مي گفت، مي گفتيم تحقيقات خودشون بوده مثلا! ولي کسي که جريان دوقوز آباد رو بدونه، مي دونه ايسگاش کردن.
    -
بابا لااقل يه محلي رو بهش مي گفتين که بتونه تلفظ کنه، بدبخت جونش بالا اومد تا بگه دورقوزآباد حداقل مي گفت شوش، مولوي يا دولاب
    خبر ويژه 
سايت دولتي: دلار 17 هزار توماني بد نيست، خوب هم هست (!)
يک سايت دولتي مدعي شد مي توان خوشحال بود که ارز غيردولتي 17 هزار تومان باشد!
    
خبر آن لاين در يادداشتي نوشت: «عمده متقاضيان ارز دلار با قيمت حدود 17 هزار توماني چه کساني هستند؟ در پاسخ به اين سوال مي توان اشاره کرد که جداي از سفته بازان قماربازي که با ايجاد نوسانات در اين بازار مکاره، بازي بردو باخت راه انداخته اند:
    -
گروهي از متقاضيان به خاطر احساس ترس و اوهام ناشي از آن، پول ها را به صورت دلار خانگي نگه مي دارند،
    -
گروهي ديگر سرمايه شان را به دلار تبديل کرده و مي خواهند آن را از کشور خارج کنند،
    -
گروهي مي خواهند آن را به مصارف لوکس و غيرضرور و مصارف تظاهري نظير مسافرت به آنتاليا و... تخصيص دهند،
    -
و گروهي نيز براي انجام برخي از فعاليت هاي متعارف و بعضا ضروري به جمع متقاضيان پيوسته اند.
    
اگر اين توصيف از واقعيت نزديک به واقع باشد، که به نظر ما چنين است، بي ترديد مي توان با کمي اغماض و در مجموع خوشحال هم بود که سرمايه هاي کشور ارزان فروشي نمي شود. وقتي کساني سرمايه ها و دارايي هاي خود را که با حمايت اين ملت و از زمين اين اقتصاد ملي روييده و نقش خون در رگ ها و عروق پيکره اقتصاد کشور را دارد، از گردونه خارج کرده و به صورت راکد کنز مي کنند و يا طي يک اقدام غيرملي و وطن فروشانه از ميهن خارج مي کنند، چه بهتر که ريال آنها را کمتر ارزش گذاري کرد و در واقع نوعي ماليات بر خروج سرمايه از اقتصاد ملي را از ايشان اخذ کرد تا بيشتر متضرر شوند
    
با استدلال نويسنده خبر آن لاين، لابد نرخ ارز 20 يا 30 هزار تومان شود، بهتر هم هست!! اين در حالي است که در وضعيت فقدان نظارت و مديريت توام با تدبير و قاطعيت و برنامه دولت، همين قيمت سازي هاي غيرواقعي عملا به دومينوي گراني بسياري از مايحتاج عمومي (با ربط و بي ربط) مي شود و از طرف ديگر، به تصويرسازي بي ثباتي اقتصادي منتهي مي شود که نتيجه آن، شتاب تقاضاي کاذب در قبال اغلب کالاهاست.
عضو مجلس خبرگان رهبري: پرهيز مسئولان از اشرافي گري مردم را به آينده نظام اميدوارتر مي كند
عضو مجلس خبرگان رهبري گفت: اگر رسانه ها بتوانند ابعاد ساده زيستي زندگي رهبر معظم انقلاب را براي مردم روشن کنند تا بدانند که شخصي که در راس همه امور است، در سراسر زندگي ايشان زهد و تقوا و ساده زيستي وجود دارد، ديگر نسبت به آينده نظام نااميد نخواهند بود.
    
حجت الاسلام والمسلمين سيد رحيم توکل در گفت وگو با رسا، با اشاره به اين که گرايش به اشرافيت از سوي مسئولان هزينه هاي سنگيني را براي نظام به همراه دارد، ابراز داشت: هنگامي که اشرافي گري در جامعه به يک فرهنگ تبديل شود، مردم ديگر با زهد، تقوا، مبارزه با ظالم، قناعت و مواردي از اين دست کاري ندارند، در نتيجه همه آن ارزش هايي که انقلاب به دنبال آن بوده است، از بين مي رود.
    
استاد درس خارج حوزه علميه قم خاطرنشان کرد: از سوي ديگر هنگامي که مردم مشاهده کنند مسئولان همانند آنها زندگي مي کنند و ساده زيست هستند، شکي نيست که دلگرم شده و با اميد به آينده نظام در مسير انقلاب حرکت مي کنند.
    
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري بيان داشت: اگر رسانه ها بتوانند ابعاد ساده زيستي زندگي رهبر معظم انقلاب را براي مردم روشن کنند تا بدانند که شخصي که در راس همه امور است، در سراسر زندگي ايشان زهد و تقوا و ساده زيستي وجود دارد، ديگر نسبت به آينده نظام نااميد نخواهند بود؛ علامه حسن زاده آملي که خود اهل کشف و شهود است فرمودند «من سه بار به تمام عمر رهبر نگاه کردم، در تمام عمر رهبر انقلاب اندازه هسته خرما هم دنياگرايي نديدم
        
برخي مسئولان از ساده زيستي فاصله گرفته اند
    
حجت الاسلام والمسلمين علي ملکوتي، نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري نيز در گفت وگو با رسا، با اشاره به ضرورت پايبندي مسئولان به اهداف و شعارهاي انقلاب، بيان داشت: طبيعتاً اگر آن حرکت و جهتي که در اوايل انقلاب محقق شده است از بين برود، شکي نيست که هويت و ماهيت انقلاب اسلامي تغيير خواهد کرد.
    
وي با بيان اين که تغيير آرمان هاي انقلاب نااميدي و ياس اقشار محروم و مستضعف جامعه را در پي دارد، خاطرنشان کرد: اگر مسئولان نظام اسلامي روحيه اشرافي گري داشته باشند، مردم مايوس و دل زده خواهند شد و افزون بر اين اميد خود را نسبت به آينده نظام از دست خواهند داد.
    
نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري گفت: در نقطه مقابل اگر مسئولان ما ساده زيستي را پيشه خود قرار دهند و حرکتشان حرکتي در راستاي هويت و ماهيت انقلاب اسلامي باشد، ترديدي نيست که خداوند متعال آنها را کمک خواهد کرد و همچنين مورد حمايت همه جانبه ملت قرار خواهند گرفت.
    
حجت الاسلام والمسلمين ملکوتي با بيان اين که متاسفانه برخي از مسئولان از ساده زيستي فاصله گرفته اند، تاکيد کرد: علما و متوليان جامعه بايد اينگونه افراد را امر به معروف و نهي از منکر کرده و بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب از رفتار آنها انتقاد دلسوزانه داشته باشند؛ انتقاد دلسوزانه يعني اين که انتقاد به گونه اي نباشد که بهانه دست دشمن دهد و از سويي هم به گونه اي نباشد که افراد منحرف خيال کنند کسي از رفتار بدشان اطلاع ندارد.
    
وي افزود: اگر از رفتار مسئولان انتقاد دلسوزانه و سازنده شود، بدون شک در مسير اصلاح قرار خواهند گرفت و اگر اين مهم محقق شود، طبيعي است که آن دسته از مردمي که مقداري از وضعيت موجود ناراضي و نااميد هستند، نسبت به آينده نظام اميدوار خواهند شد.