گزیده ها قسمت سوم

گزیده ها قسمت  سوم 29 مهر - 97
كريمي قدوسي: يكي از نمايندگان گفت اگر CFT تصويب نشود جنگ راه مي افتد و فرزندم يتيم مي شود!
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه برخي نمايندگان اصلا لايحه سي اف تي را نخواندند، ماجراي نماينده اي كه نخوانده به اين لايحه راي داد را تشريح كرد و گفت: مراجع تقليد و جامعه مدرسين حوزه علميه خود به صراحت با اين لايحه مخالفت كردند.
جواد كريمي قدوسي نماينده مشهد و كلات در گفت وگو با الف با اشاره به تصويب لايحه سي اف تي يا همان لايحه الحاق ايران به كنوانسيون مبارزه با تامين مالي تروريسم در مجلس در هفته گذشته گفت: اين لايحه ضد حقوق بشري است كه در مجلس تصويب شد و برخي از نمايندگان نخوانده به آن راي دادند.
وي استدلال هاي نمايندگان براي راي به اين لايحه را سطحي توصيف كرد و اظهار داشت: اينجانب استدلهاي نمايندگان را فهرست كردم. يكي از نمايندگان مي گفت اگر اين لايحه تصويب نشود، جنگ به راه مي افتد و من نمي خواهم بچه ام يتيم و زنم بيوه شود.
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس افزود: اين نماينده اي كه به لايحه مذكور در صحن مجلس راي مثبت داد، آمد در كنار من. به من گفت لايحه را داري تا آنرا بخوانم. به وي گفتم شما همين الان براي راي دادن به لايحه در صحن مجلس داد ميزدي. نگران يتيم شدن بچه هايت بودي، نخوانده به لايحه راي دادي؟
كريمي قدوسي گفت: آقاي لاريجاني رسما در جلسه غيرعلني مجلس براي راي دادن به سي اف تي مي گفت شما نگران حماس و حزب الله نباشيد. راهكار داريم.
وي با بيان اينكه در راس ليست سازمان هاي تروريستي آمريكا، سپاه پاسداران، نيروي قدس و قرار گاه خاتم الانبياء قرار دارد، افزود: مي گويند كه دور زدن تحريم ها با اين لايحه علاج مي شود اما يكي از مقامات آمريكا مي گويد ما بايد تمام اقدامات مالي ايران را در بياوريم تا جلوي دور زدن تحريم هاي ايراني ها را بگيريم.
وي تاكيد كرد: آيت الله يزدي در تماس تلفني با آقاي لاريجاني مخالفت خود و جامعه مدرسين حوزه علميه قم براي تصويب اين لايحه را بيان كرد و جامعه مدرسين حتي نگراني خود را طي نامه اي اعلام كرد.
نماينده مشهد و كلات گفت: رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نزد مراجع تقليد مي رود تا آنها را نسبت به تصويب اين لايحه در مجلس توجيه كند اما آيت الله مكارم شيرازي و نوري همداني به صراحت مخالفت خود را بيان مي كنند.
دستور سرلشكر جعفري براي كمك به زائران پاكستاني اربعين
طي ابلاغيه اي به فرمانده سپاه سيستان و بلوچستان صورت گرفت
فرمانده كل سپاه در ابلاغي، برفراهم نمودن تسهيلات خدماتي و رفاهي زائرين پاكستاني اربعين حسيني تاكيد كرد.سردار سرلشكر پاسدار محمدعلي جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي امروز شنبه 28 مهرماه در ابلاغي  به سردار سرتيپ دوم پاسدار امان الله گشتاسبي فرمانده سپاه سلمان استان سيستان و بلوچستان، برفراهم نمودن تسهيلات خدماتي و رفاهي  زائرين پاكستاني اربعين حسيني تاكيد كرد.در ابلاغ فرمانده كل سپاه خطاب به سردار گشتاسبي آمده است: با توجه به كثرت زائران عزيز و مخلص پاكستان كه از مرزهاي سيستان و بلوچستان به قصد حضور در راهپيمايي عظيم اربعين وارد كشورمان مي شوند، ضرورت دارد با بسيج امكانات و جلب همكاري و مشاركت نهادهاي دولتي و مردمي آن استان، در اسرع وقت امكانات خدماتي و رفاهي درخور شان اين عزيزان در اختيار آنها قرار گيرد
خبر ويژه 
خزانه داري آمريكا پيگير تعهدات سريع تر ايران به FATF
در حالي كه برخي محافل تحريف گر داخلي مايلند دولت آمريكا را مخالف همكاري ايران با FATF نشان دهند، معاون وزير خزانه داري آمريكا خواستار اجراي سريع تر تعهدات ايران نسبت به FATF شد.
به گزارش ايسنا به نقل از راديو ليبرتي اروپا، معاون وزيرخزانه داري آمريكا در بخش حمايت مالي از تروريسم گفت: از ايران انتظار داريم به سرعت تعهداتي كه مدت ها پيش در سطح بالايي تقبل كرده بود را اجرا كند.
گروه اقدام مالي (FATF) تا فوريه 2019 به ايران مهلت داده است تا اصلاحات لازم را براي رسيدن به استانداردها اعمال كند و در غير اين صورت تحريم هاي بيشتري را متحمل خواهد شد.
مارشال بلينگزلي، معاون وزير خزانه داري آمريكا در بخش حمايت مالي تروريسم كه رياست نشست اخير FATF   را برعهده داشت در اين مورد گفت: ما از ايران انتظار داريم به سرعت تعهداتي را كه مدت ها پيش در سطح بالايي تقبل كرده بود اجرا كند.
وي افزود: در اين راستا ما انتظار داريم ايران تمام اين اقدامات و قوانين را تا ماه فوريه رعايت كند. اگر تا ماه فوريه ايران به اين شكل عمل نكرده باشد، ما قدم هاي بعدي را برخواهيم داشت.
بلينگزلي گفت گروه اقدام تاكنون موضعش اين بوده است كه تصميم قبلي خود مبتني بر در ليست سياه قرار دادن ايران را به تعويق بيندازد.
يادآور مي شود كميته FATF ساخته و پرداخته دولت آمريكاست و به اين رژيم اجازه مي دهد از طريق جمع آوري اطلاعات محرمانه و نيز مطالبه تحريم هاي نهادهاي مورد هدف خود، ابراز كند و ناكارآمدي تحريم را از طريق تحميل «خودتحريمي»، برنده و موثر كند.
يادآور مي شود روز جمعه بلافاصله پس از اعلام تمديد تعليق اقدامات احتياطي FATF عليه ايران، بلافاصله برخي سايت ها و رسانه ها هماهنگ با دولت و وزارت خارجه مدعي شدند ايران به موفقيتي تازه دست يافته و آمريكا و اسرائيل و عربستان ناكام مانده اند
خبر ويژه 
سهل انگاري ميرجاوه را مي بينيد سهل انگاري هاي بزرگ خود را نمي بينيد؟!
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس از پيگيري موضوع حمله به نقطه صفر مرزي و ميرجاوه و گروگان گيري مرزبانان خبر داد و گفت: برخي سهل انگاري ها باعث مي شود جان مرزداران وطن به خطر بيفتد.
حشمت الله فلاحت پيشه در گفت وگو با خبر آنلاين افزود: متاسفانه برخي سهل انگاري ها باعث مي شود جان جوانان و مرزداران وطن به خطر بيفتد.
وي با تاكيد بر اينكه به طور قطع موضوع اين سهل انگاري ها در كميسيون امنيت ملي مورد بررسي قرار مي گيرد افزود: واقع امر اين است كه بسياري از اتفاقاتي كه براي جوانان و مرزداران مي افتد قابليت پيشگيري دارد كه متاسفانه ضعف هايي وجود دارد.
ملاحظه اي كه درباره سخن رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس وجود دارد اين است كه چطور ايشان، از سهل انگاري درباره جان 11 نفر مرزبان انتقاد مي كند- كه انتقاد هم دارد- اما خود وي و هم طيفانشان در مجلس با توجيه الحاق بر FATF و تصويب ملحقات آن، اتوبان بزرگي براي انواع نفوذي هاي اطلاعاتي و امنيتي باز مي كنند كه مي تواند امنيت يك ملت را به خطر بيندازد؟!
آيا غير از اين است كه برخي مبادلات اطلاعاتي مشابه، موجب افتادن اطلاعات مربوط به دانشمندان هسته اي به دشمن و ترور بعدي آنها شد؟!  آيا غير از اين است كه سپاه پاسداران و  وزارت اطلاعات و... در فهرست تحريم هاي غرب به ويژه آمريكا قرار دارند و متاسفانه بخشنامه هايي حاكي از اعمال تحريم هاي وزارت خارجه و وزارت خزانه داري آمريكا صادر شده كه به مفهوم تحريم پاسداران امنيت ملي است اما همين عملكرد ما مورد پيگيري و بازخواست كميسيون امنيت ملي واقع نشده است؟! اگر در همين مسير، اطلاعات سري  مراكز امنيتي و نظامي و انتظامي به دست دشمنان افتاد- كه جزو مطالبات گريزناپذير FATF و CFT است - آن وقت مسئوليت اين سهل انگاري با چه كساني خواهد بود؟!