عملكرد ضعيف ليست اميد صداي سايت اصلاح طلب را هم درآورد

عملكرد ضعيف ليست اميد صداي سايت اصلاح طلب را هم درآورد 7 آبان – 97
یک تیر وچند نشان زدن سربازجوشریعت نداری چون تلاش کرده ضمن ایجاد اختلاف میان مدعیان اصلاح طلب انتقاد کند که نمایندگان امیددرمجلس ارتجاع مقابل کابینه روحانی عملکرد ضعیف دارد.

مخالفت با وزير شدن شريعتمداري تنها از سوي فراكسيون نمايندگان ولايي عنوان شد و فراكسيون هاي اميد و مستقلان از او حمايت كردند. اكنون سايت اصلاح طلب انتخاب از نمايندگان همسو با خود مي پرسد براساس چه معيارهايي از شريعتمداري حمايت كرديد؟!
عملكرد ليست اميد آنقدر ضعيف است كه صداي سايت اصلاح طلب را هم درآورد. موضوع به روز شنبه و جلسه راي اعتماد به 4وزير پيشنهادي دولت براي رياست بر وزارتخانه هاي اقتصاد، راه و شهرسازي، صنعت، معدن و تجارت و كار و تعاون بازمي گردد و انتقاد از پرده برون افتاده سايت خبري انتخاب (كه از جمله رسانه هاي فعال اصلاح طلبان است) از عملكرد نمايندگان اين طيف در مجلس
 عملكرد فراكسيون اميد در مجلس دهم به واقع فاصله عميق ميان شعار تا عمل در طيف اصلاح طلب را نشان داد. نمونه آن طرح شفافيت آرا و عملكرد نمايندگان كه از جانب نمايندگان اصلاح طلب مجلس مورد مخالفت قرار گرفت و قيد فوريت آن تصويب نشد. اگرچه اين نمايندگان بهانه هايي را تراشيدند و آنها را رسانه اي كردند اما هر كس كه اندكي با مكانيزم مجلس و اركان در ارتباط با آن آشنا باشد مي داند كه اين توجيهات چقدر خنده دار است. ديگر اقدام اين طيف در عمل هماهنگ فراكسيون اميد عليه طرح تشديد مبارزه با فساد و رانت خواري بود. در آن روز دو نفر از نمايندگان ليست اميد از تهران عليه اين طرح به سخنراني پرداختند و سپس كواكبيان ديگر نماينده ليست اميد تذكري در باره يك ماده از اين طرح بيان كرد و ناگهان آقاي پزشكيان، رئيس جلسه با راي گيري كل آن طرح را از برنامه خارج كرد
به نظر مي رسد عملكرد مجلس دهم به طور كلي بايد مورد نقد و بررسي قرار گيرد. لازم به ذكر است كه در ميان فراكسيون هاي مجلس فراكسيون اميد و مستقلان پيش از شروع جلسه شنبه، حمايت خود را از چهار گزينه معرفي شده اعلام كردند و تنها فراكسيون نمايندگان ولايي بود كه اعلام كرد با وزير شدن محمد شريعتمداري مخالف است.
سايت اصلاح طلب انتخاب در گزارشي بر عملكرد ليست اميد در روز راي اعتماد نوشت: شريعتمداري در حالي تنها 63 راي مخالف براي وزارت كار داشت كه تا چند روز پيش 50 نفر استيضاح او در مقام وزير صنعت را امضا كرده بودند.
شريعتمداري در حالي كه قرار بود در جلسه كميسيون صنايع براي بررسي استيضاحش شركت كند، از اين كار سر باز زد و مطابق پيش بيني از وزارت صنعت كنار رفت تا اين بار براي وزارت كار مهيا شود؛ وزارتخانه اي كه نوع فعاليت آن با سوابق شريعتمداري همخواني ندارد. اما در ميان تعجب، براي اين وزارتخانه غيرتخصصي خود، راي اعتماد گرفت. در اين بين، غلامعلي جعفرزاده ايمن آبادي، نايب رئيس فراكسيون مستقلين مجلس در حالي به عنوان موافق محمد شريعتمداري، در مجلس سخنراني كرد ‏كه پيشتر از معرفي او انتقاد كرده و گفته بود مردم مي گويند مگر قحط الرجال است كه يك وزير را از يك وزارتخانه به ‏وزارتخانه ديگر ببريم.‏
فراكسيون اميد مجلس كه عملكرد آن بارها و بارها مورد نقد قرار گرفته است نيز قبل از جلسه راي اعتماد در جلسه اي از شريعتمداري اعلام حمايت كرده بود. حال سوال اينجاست كه اين فراكسيون براساس كدام معيارها ناگهان به اين نتيجه رسيده كه وزير ناموفق صنعت در وزارت كاري كه هيچ تخصصي در آن نداشته، موفق خواهد شد؟
سايت انتخاب در بخش ديگري از گزارش خود نوشته: فراكسيوني [اميد] كه براي تشكيل آن در مجلس بارها و بارها از مردم كمك گرفته شد، در جهت افزايش اميد مردم در مجلس تاكنون چه كرده است؟ آيا اينكه وزير در آستانه استيضاح ناگهان براي يك وزارتخانه ديگر راي اعتماد مي گيرد؛ آن هم در يك وزارتخانه غيرتخصصي، خود جاي سوال و بررسي ندارد؟ آيا راي اعتماد به يك وزير پيشنهادي به هر قيمت ممكن با اين توجيه كه بايد با دولت به هر قيمتي همراهي كنيم، قابل قبول است؟
شريعتمداري يكي از وزرايي است كه عملكرد او در حوزه صنعت بارها مورد انتقاد نمايندگان مجلس قرار گرفته بود. ماجراي ‏ثبت سفارش خودروهاي وارداتي كه يك فساد كم سابقه را به وجود آورد و قوه قضائيه نيز براي بررسي اتهامات وارد عمل شد، ‏بارها و بارها وزير را تا مرز استيضاح و بركناري پيش برد. ‏
به جز آن، شريعتمداري در جريان اعلام اسامي دريافت كنندگان ارزهاي دولتي با چند بار مقاومت درباره خواست مردم و حتي ‏دستور رئيس جمهور، صداي بسياري از نمايندگان را درآورد. اين موارد باعث شد تا شريعتمداري در ليست سياه مجلس قرار ‏بگيرد و تحت فشار افكار عمومي استيضاح او را نيز پيگيري كند. آن گونه كه از جو مجلس بر مي آيد در صورت با طرح ‏استيضاح شريعتمداري، بركناري او قطعي به نظر مي رسد؛ در چنين شرايطي، او ناگهان با راي همين مجلس وزير كار شد. آيا اين، همراهي با دولت است يا تخريب اميد مردم؟

بد نيست نمايندگاني كه شفافيت يكي از شعارهاي اصلي آنها بوده و هست، دقيقا مشخص كنند كه كدام يك از آنها به وزير پيشنهادي كار راي مثبت داده و كدام يك راي منفي تا دست كم از اين رهگذر، مردم نمايندگان منتخب خود را بهتر بشناسند.