امربه‌معروف و نهی از منکر باید در بقاع متبرکه تقویت شود


نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان:
امربه‌معروف و نهی از منکر باید در بقاع متبرکه تقویت شود 10 آبان – 97
 وقتی اعتراف شده  دربقاع متبرکه امربه معروف ونهی از منکر رعایت نمی شود مشخص است که شرایط عدم اجرایا مربه معروف ونهی از منکر چگونه است؟
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر باید در بقاع متبرکه تقویت شود گفت: اگر می‌خواهیم مردم به بقاع متبرکه بیشتر بیایند باید امربه‌معروف و نهی از منکر و کارهای فرهنگی در بقاع متبرکه انجام دهیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیران شهرستانی و ستادی اداره کل اوقاف گیلان در دفتر امام‌جمعه رشت با بیان اینکه کارگزاران وقف حافظ امانت مردم هستند اظهار کرد: افرادی از اموال مردم مواظبت و نگهداری می‌کنند نزد خدا پاداشی الهی دارند زیرا پاسخ اعتماد مردم را داده و از اموال آن‌ها سوءاستفاده نمی‌کنند.
وی با اشاره به اینکه حفاظت از اموال مردم هم یک تهدید و هم یک فرصت می‌تواند باشد گفت: خدا کسانی که حافظ اموال مردم هستند را امتحان می‌کند و اگر از این اموال مراقبت و درراه خدا کارکنیم فرصتی است تا نزد خدا سربلند شویم و اگر برای دنیا کار کنیم تهدیدی جدی می‌تواند باشد.
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اذعان به اینکه وقف یک میراث ماندگار است افزود: مسئله وقف در اسلام از جایگاه بالایی برخوردار است زیرا سنت حسنه وقف عاقلانه فکر کردن برای آینده زندگی دیگران، زندگی و آخرت خود وقف کننده است.
وی با اشاره به نظارت دقیق بر همه بخش‌های وقف استان گیلان گفت: مسئولان اداره اوقاف استان باید بر همه بخش‌های اوقاف در سرتاسر استان نظارت دقیق کنند زیرا اگر نظارت نشود خسارت آن متوجه مسئولان می‌شود.
فلاحتی بر اجرای صحیح احکام وقف تأکید کرد و افزود: توجه به احکام وقف و نیات واقف باعث می‌شود مسئله وقف رونق بیشتری بگیرد و بقاع متبرکه به یک‌قطب فرهنگی تبدیل شوند.
وی با اشاره به اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر باید در بقاع متبرکه تقویت شود بیان کرد: اگر می‌خواهیم مردم به بقاع متبرکه بیشتر بیایند باید امربه‌معروف و نهی از منکر و کارهای فرهنگی در بقاع متبرکه انجام دهیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اذعان به اینکه باید احکام وقف را به مردم بیاموزیم گفت: بسیاری از مردم ما از احکام وقف شناختی ندارند و ترویج فرهنگ وقف از وظیفه کارگزاران وقف است.
وی با اشاره به حضور زوار اربعین از آسیای میانه در موکب‌های استان گیلان در آستارا گفت: ما در آسیای میانه ازلحاظ زوار ظرفیت خوبی داریم که حتماً باید فعالیت‌های فرهنگی خوب و زیادی انجام دهیم.