امام جمعه موقت ورامین: دستگاه‌های اجرایی فضای مجازی را مدیریت کنند

امام جمعه موقت ورامین: دستگاه‌های اجرایی فضای مجازی را مدیریت کنند  13 اردیبهشت-98
به جای توصیه مدیریت فضای مجای یا اعمال سانسور باید به مدافعان سانسورچی توصیه شود تادست از سانسور بردارندچون مشکل اصلی اینان ونه فضای مجازی است.
امام جمعه موقت ورامین گفت: دستگاه‌ها اجرایی در حوزه فضای مجازی باید به خوبی عمل کنند و از لحاظ فضای مجازی آرایش جنگی گرفته و مقابل این دشمن ایستادگی کنیم.

امام جمعه موقت ورامین: دستگاه‌های اجرایی فضای مجازی را مدیریت کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از ورامین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحسن محمودی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین پس از دعوت خود و همگان به تقوای الهی اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام (ص) در سفارشات اخلاقی خطبه ابوذر توجه او را به کار انسان جلب می‌کند که سرانجام بهشت یا جهنم است و اگر انسان به وعده‌های الهی ایمان داشته باشد، کارهای خود را طوری انجام می‌دهد که بهشتی باشد نه جهنمی.
محمودی گفت: روزه ماه مبارک رمضان واجب است و اگر کسی عمداً روزه‌ها را نگیرد، گناه می‌کند و تمارض به مریضی هم باز گناه محسوب می‌شود؛ جوانان و نوجوانان را که به سن تکلیف رسیده‌اند، تشویق و ترغیب کنید که روزه‌هایشان را انجام دهند و روزه‌خواری به طور علنی گناه بوده و کسی که مریض است، از نظر شرعی نباید به صورت علنی روزه‌خواری کند.
وی به قهرمانی تیم والیبال شهرداری اشاره کرد و افزود: به مناسبت این قهرمانی به همه ورزشکاران این رشته تبریک می‌گوییم و با این قهرمانی امروز اقتدار و صلابت ایران اسلامی نشان داده شد و جوانان دیار 15 خرداد با کسب این عنوان قهرنانی سبب افتخار شدند که برای آنان آرزوی موفقیت داریم.
خطیب جمعه ورامین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص معلمان و فرهنگیان بیان داشت: یکی از هشدارهای ایشان در مورد سند ۲۰۳۰ است؛ در این سند که فصل مهمی درباره آموزش و پرورش دارد، این است که نظام آموزش باید سبک زندگی را و فلسفه حیات را بر اساس مبانی غربی به کودک بیاموزد، یعنی انسان متمدن و علاقه‌مند به کشورهای دیگر را درست کنند، از این رو فرهنگیان این مسأله را با دلسوزی باید دنبال کنند.
وی تصریح کرد: وضع آموزش و پرورش با تمام تلاش‌هایی که شده، وضع مطلوبی نیست؛ بنابراین باید انسان‌هایی تربیت شوند که پارسا، پرهیزگار و پاکدامن باشند و نباید از دشمن و تهدید آن ترسید.
محمودی با بیان اینکه برای تحول در آموزش و پرورش روحیه انقلابی لازم است، گفت: روحیه انقلابی جان این ملت و روح این ملت است؛ چراکه در انقلاب نیز این روحیه انقلابی مردم بود که انقلاب را به وجود آورد؛ در این زمینه، باید ملاحظه کار و محافظه‌کار باشید، وقتی تشخیص دادید عمل کنید، از این رو برای تحقق این روحیه انقلابی نگاه جناحی به آموزش و پرورش جنایت است و باید مدیران با نگاه انقلابی انتخاب شوند.
امام جمعه موقت ورامین یادآور شد: دشمن از لحاظ اقتصادی و فضای مجازی و اطلاعاتی مشغول برنامه‌ریزی است و باید کشور را از این آسیب حفظ کنیم؛ امروز نیاز است که مطابق آرایش دشمن آرایش جنگی داشته باشیم و از لحاظ فضای مجازی آرایش جنگی گرفته و مقابل این دشمن به خوبی ایستادگی کنیم.
محمودی در ادامه خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها اجرایی در حوزه فضای مجازی باید به خوبی عمل کنند؛ آیا دنیا نیز با فضای مجازی اینگونه برخورد می‌کند که فضای مجازی را بدون حساب و کتاب در اختیار همگان قرار دهد؛ از کودک خردسال گرفته تا کهنسال کدام دولت عرصه فضای مجازی کشورش را در دست بیگانگان قرار می‌دهد.
 وی اضافه کرد: ما با کسانی که منویات رهبری را به خوبی عمل نمی‌کنند، شاکی هستیم و در این زمینه شکایت می‌کنیم که به وسیله نابسامانی فضای مجازی بسیاری از ناهنجاری‌ها طلاق‌ها انحراف‌ها به وجود می‌آید.