خطیبان جمعه: آرایش جنگی در فضای مجازی وظیفه همگان است

 خطیبان جمعه: آرایش جنگی در فضای مجازی وظیفه همگان است  13 اردیبهشت-98
استانها - ایرنا - امامان جمعه کشور گفتند: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر تاکید کردند که در میدان های سیاسی، اقتصادی و فضای مجازی آرایش جنگی بگیریم که این آرایش شامل دولت، مجلس شورای اسلامی ، قوه قضائیه و تک تک مردم می شود.
به گزارش خبرنگاران ایرنا از مراکز استانها ، خطیبان سراسر کشور در خطبه های نماز جمعه امروز 13 اردیبهشت ماه 98 تاکید کردند که تمام ارکان حکومتی باید در راستای عمل به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر آرایش جنگی در جنگ اقتصادی، نیروی انسانی جوان و کارآمد داخلی را حمایت کنند.
آنها حفظ روحیه انقلابی در مقابله با آرایش جنگی دشمن را بسیار مهم عنوان کردند و افزودند : دشمن با تمام قدرت به میدان آمده ، هدف آنها جنگ اقتصادی، روانی، رسانه ای و فرهنگی است که اسلحه مورد نیاز در برابر این جنگ نیز تربیت انسان های مومن، دانا، توانا و با روحیه انقلابی است.
خطیبان جمعه همچنین به 18 اردیبهشت سالروز خروج آمریکا از برجام اشاره کردند و گفتند: این موضوع درس های مهمی داشت و به آن هایی که خوش باور بودند ثابت شد که آمریکا به تعهداتش عمل نمی کند و ساده اندیشان، ماهیت دشمنی دشمن را بهتر شناختند.
آنها در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت روز کارگر و نقش موثر آنها در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس گفتند :جنگ دشمن در عرصه اقتصادی آغاز شده است و کارگران به عنوان رزمندگان در صف اول این جنگ قرار دارند و باید پیش آهنگ و بسیجی جلودار باشند.
گرامیداشت مقام معلم ، کنترل فضای مجازی ، بهره گیری هر چه بیشتر از فضائل ماه مبارک رمضان و توجه به نیازمندان ، رسوخ متون انقلابی در مطالب آموزشی و نظارت جدی بر دانشگاه فرهنگیان ،تبیین و تشریج آثار شهید مطهری در بین نسل ، لزوم وجود اتحاد و همدلی در جامعه ، حفظ روحیه انقلابی در مقابله با آرایش جنگی دشمن، خود داری از اجرای سند 2030 از دیگر محورهای مطرح شده در سخنان ائمه جمعه سراسر کشور بود.

خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی گزیده ای از خطبه های امامان جمعه برخی مراکز استانی را به شرح ذیل گزارش کرده اند:

**
خراسان رضوی (مشهد)
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد گفت: تمام ارکان حکومتی اعم از دولت، مجلس و دستگاه قضایی باید در راستای عمل به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر آرایش جنگی در جنگ اقتصادی، نیروی انسانی جوان و کارآمد داخلی را حمایت کنند.
آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد افزود: مشکل کنونی در کشور توجه ناکافی مسئولان به ظرفیت ها و جوانان اندیشمند و فناور کشور است.

**
فارس (شیراز)
نماینده ولی فقیه در استان فارس وامام جمعه شیراز با اشاره به شعار رونق تولید گفت: اقدام باید در رونق تولید وجود داشته باشد و با حرف و سخنرانی نمی توان به آن رسید یکی از انتظاراتی که از نامگذاری امسال وجود دارد رونق واقعی واحدهای اقتصادی و تولیدی است.
آیت الله لطف الله دژکام افزود: در شرایط جنگ اقتصادی که ایران دارد باید مدیران، جهادی در صحنه حضور داشته باشند. اکنون زمان آزمون مدیران است یا توانمند هستند که مشکلات مردم را حل کرده و از این شرایط عبور می کنیم و دشمن را شکست دهیم یا توانمند نیستند و از چرخه مدیریت خارج می شوند.

*
آذربایجان غربی (ارومیه)
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با تسلیت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری گفت: آثار، روش و منش این شهید بزرگوار باید بیش از پیش در بین نسل جوان تبیین و تشریح شود.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی اظهار داشت: معلم مقام بزرگی دارد زیرا تربیت انسان به دست وی اتفاق می افتد و باید معلمان ما به موقعیت و جایگاه خود افتخار کنند.
وی با اشاره به حساسیت مقام معظم رهبری در خصوص سند 2030 ادامه داد: خودداری از اجرای این سند باید در دستور کار همه مدیران قرار گیرد.

*
قزوین
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: تلاش و انرژی مدیران اجرایی برای حل مسایل و مشکلات معیشتی مردم در شرایط فعلی باید دوچندان شود.
آیت الله عبدالکریم عابدینی روز کارگر را به کارگران تبریک گفت و افزود: دستان توانمند و رنج کشیده این قشر به چرخیدن چرخ های اقتصاد جامعه کمک کرده و به اینکه ما در رفاه و آرامش باشیم کمک می کند.
آیت الله عابدینی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به سالروز خروج آمریکا از برجام،گفت: این قضیه بار دیگر به ما نشان داد شیطان بزرگ هیچ گاه قابل اطمینان نیست.

*
بوشهر
امام جمعه موقت بوشهر نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته بوشهر گفت: سبک زندگی اسلامی به عنوان یک افتخار ارزشمند برای کشور قابلیت عرضه جهانی دارد.
حجت الاسلام حسین دشتی سبک زندگی اسلامی برای رهبر معظم انقلاب را حائز توجه دانست و گفت : سلایق اخلاقی و دینی به جای خود حائز اهمیت است ولی سبک زندگی اسلامی نیز به عنوان مقوله ای جدید باید مورد توجه ویژ قرار گیرد.

*
زنجان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه معلمان، پرورش دهنده مهمترین سرمایه یک ملت یعنی سرمایه انسانی هستند، گفت: نگاه حکیمانه رهبری، پیام کارساز، بسیار امیدبخش و سرشار از تکریم و تجلیل برای معلمان بود.
حجت الاسلام علی خاتمی اظهار داشت: این تعبیر، مدال باارزشی برای معلمان است چرا که معلمان، پایه ریز تمدن نوین و جهادگران میدان کارگزار مبارزه با جهل و بی سوادی و سازندگان هویت و فرهنگ یک ملت هستند.

*
ایلام
امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ورود به ضیافت الهی است، گفت: این ماه بهترین فرصت برای عبادت و جذب جوانان به مساجد است.
حجت الاسلام و المسلمین الله نور کریمی تبار نیز اظهار داشت: در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان قرار داریم که واجب است واجدین شرایط در این ماه عزیز نسبت به روزه اقدام کنند چراکه این ماه فرصت بی نظیر برای عبادت و ورود به ضیافت الهی است.
وی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان مسئولان باید حداکثر استفاده را در جهت تبلیغ و تبیین شعائر دینی به عمل آورد و باید با هدف رفع شبهات دینی و جذب حداکثری جوانان به سمت مساجد تلاش کنند.

*
چهار محال و بختیاری ( شهرکرد)
امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره به دسیسه های چهار دهه اخیر دشمن علیه ملت ایران یادآور شد : دشمن از طریق ایجاد جنگ نرم و جنگ روانی به دنبال ضربه زدن به اسلام و انقلاب است.
حجت الاسلام سید ابوالحسن فاطمی افرود: دشمن در جنگ نظامی به اهداف خود نرسید به همین دلیل با جنگ نرم به دنبال نفوذ در کشور است و در این زمینه جوانان باید بیدار باشند.
وی به مساله تعلیم و تربیت در کشور اشاره و با تبریک روز معلم تاکید کرد : تعلیم و تربیت دینی فرزندان و دانش آموزان مهمترین سد در برابر تهاجم فرهنگی دشمن است.

*
زاهدان
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: مسئولان برای مبارزه با گرانی های بی حساب و کتاب بویژه در زمینه ارزاق عمومی آن هم در آستانه ماه مبارک رمضان بیش از پیش اقدام کنند.
حجت السلام و المسلمین مصطفی محامی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه به فرارسیدن هفته هلال احمر اشاره کرد و گفت: در جریان سیل های اخیر در سیستان و بلوچستان این سازمان تلاش های زیادی برای کمک به مردم سیل زده در شمال و جنوب انجام داد.
وی ادامه داد: علاوه بر هلال احمر، گروههای مردمی، سپاه پاسداران و سایر نیروهای نظامی و انتظامی در مهار سیل موفق عمل کردند.

*
قم
امام جمعه قم گفت: مسئولان نسبت به رفع مشکلات معیشتی معلمان باید گام های عملی بردارند و در این اقدام عزت نفس فرهنگیان محفوظ بماند.
آیت الله سید محمد سعیدی ، با اشاره به دیدار هفته گذشته معلمان و فرهنگیان کشور با رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: ایشان در این دیدار بر نقش آفرینی آموزش و پرورش در تحقق اهداف نظام در گام دوم انقلاب اسلامی تاکید داشتند؛ بدون شک نبض حیات کشور در آموزش و پرورش زده می شود و این نهاد سرمایه ساز؛ پیشگام توسعه، عدالت و پیشرفت کشور در بخش های گوناگون است.

*
اصفهان
امام جمعه موقت اصفهان گفت: عاملان افزایش مشکلات وجنگ اقتصادی در واقع پیاده نظام آمریکا هستند.
حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی میردامادی افزود: امروز اگر چیزی را خریدید ٢ ساعت بعد قیمت ها افزایش پیدا کرده آیا با ١٠٠ واسطه دشمن در پشت پرده به دنبال راه انداختن جنگ اقتصادی و نارضایتی و تفرقه بین مردم نیست.
وی گفت: آن ها که دست به این کار میزنند پیاده نظامهای امریکا هستند که انتظار داریم با انتخاب شایسته رییس قوه قضاییه مشکلات حل شود.

*
خراسان جنوبی (بیرجند)
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و هفته معلم اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) نیز برای پیوند علم با تزکیه رسالت داشته است و دانش و روزه، دو سمبل مکتب اسلام هستند.
حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی اظهار داشت: علم مفید وقتی حاصل می شود که از مجرای تزکیه و تقوا اجرا شود و الحق در این مکتب غنی، شهید مرتضی مطهری یک سمبل است که به راستی هسته های علمی را شکافت و برای دستیابی به علوم وحیانی از طریق علوم و حدیث در دنیا حرف اول را می زند.

*
خراسان شمالی (بجنورد)
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: فضای مجازی باید مدیریت شود که اگر این مهم انجام نشود جامعه و جوانان را نابود می کند.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی با بیان این که همه کشورها در مورد فضای مجازی خط قرمز و چهار چوب دارند افزود: فضای مجازی در هیچ کجای دنیا مثل ما بی در و پیکر نیست.
وی خطاب به مسئولان گفت: چرا فضای مجازی را رها کرده اید و این بخش اگر مدیریت نشود جوانان و مردم را نابود می کند و گاه آبروی مردم را از بین می برد.

*
سمنان
امام جمعه موقت سمنان گفت: سند 2030 پرورش سرباز برای پیشبرد اهداف آمریکا و دشمنان نظام جمهوری اسلامی است.
حجت الاسلام و المسلمین محمدباقرعبدوس افزود: معلمان باید دانش آموزان و نسل جوان کشور را با روحیه انقلابی پرورش دهند و نباید یاس را در این قشر القا کنند.
وی به توطئه های دشمنان در سال های اخیر علیه انقلاب اسلامی ایران اشاره و بیان کرد: دشمنان امید داشتند با انواع فشارها و تحریم ها، مردم ایران اسلامی را به خیابان ها بکشانند اما با شکست مواجه شدند.

*
کرمان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با اشاره به برخی مشکلات موجود در کشور گفت: توجه به رونق تولید و اقتصاد مقاومتی با انسجام و وحدت راه عبور از مشکلات اقتصادی و سختی ‌ها است.
حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی با اشاره به خروج آمریکا از برجام افزود: یکی از عبرت ‌های مهم خروج آمریکا از برجام این است که دشمن به ما رحم نمی ‌کند بویژه دشمنی که مستکبر است.

*
کرمانشاه
امام جمعه کرمانشاه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره سند 2030 گفت: غربی‌ها علاقه‌مندند که در مدارس ما برای آن‌ها سرباز تربیت شود و این جوهره و جان سند 2030 است.
آیت الله مصطفی علما افزود: خروجی کلاس‌های آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید افرادی دانا، توانا، خردمند، پرهیزگار، پاکدامن، کارآمد، شجاع، هوشیار و اهل اقدام باشد.

*
کهگیلویه وبویر احمد (یاسوج)
امام جمعه یاسوج گفت: کارگران چرخ اقتصاد و تولید را به حرکت درمی آورند و معلمان نیز تربیت کننده آینده سازان کشور هستند و هر دو قشر بخش نقش زیادی در جامعه دارند.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در این دیدار مطالب و توصیه های مهمی در مورد هر 2 قشر کارگران و معلمان بیان کردند که باید مورد توجه متولیان امر قرار گرفته و به آنها عمل شود.
وی افزود: باید همواره قدردان تلاش ها و خدمات 2 قشر مهم، مفید و مؤثر کارگران و معلمان بود.

*
لرستان (خرم آباد)
خطیب جمعه خرم آباد گفت: ما به کشورهای مرتجع عرب می گوییم اگر آمریکا کوچکترین ضربه ای به منافع ایران برساند اولین قربانی خلیج فارس امارات و عربستان هستند.
آیت الله سید احمد میرعمادی با اشاره به 18 اردیبهشت روز خروج آمریکا از برجام، افزود: ترامپ گمان می کرد با این اقدام وی اقتصاد ایران نابود و آشوب ایجاد می شود و مدیران به طرفداری امریکا می آیند و اجماع عمومی علیه ملت ایران درست می شود.

*
مرکزی (اراک)
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: بهره گیری از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی نیازمند مدیریتی با ساختار فرهنگی برای جلوگیری ازبرخی آثارمخرب این شبکه ها در جامعه است.
آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» ساماندهی فضای مجازی را یک ضرورت برشمرد و گفت: برخی مطالب نامناسب و محتواهای غیر فرهنگی مغایر با ارزش های اسلامی و اخلاقی، خسارات جبران‌ناپذیری را بر اقشار مختلف به ویژه نسل جوان و نوجوان به جا می گذارد.

*
مازندران (ساری)
نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت : تنها از سند فرادستی خود که مالامال از آموزه های اسلامی است تبعیت می کنیم و زیر بار آنچه که بیگانگان برایمان تدارک دیده اند ، نمی رویم.
آیت الله نورالله طبرسی افزود : سند 2030 به خواسته آمریکا و انگلیس توسط یونسکو که ادعای فرهنگی دارد برای سایر کشورهای جهان تنظیم شده تا اینگونه بتوانند اختیار همه دنیا را در دست بگیرند.

*
هرمزگان (بندرعباس)
نماینده ولی فقیه درهرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: ملت ایران بدانند و هوشیار باشند که درحال جنگ فرهنگی و اقتصادی با دشمنان هستند و باید آرایش جنگی بگیرند.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی درخطبه های نمازجمعه این هفته شهر بندرعباس اظهار کرد: اگر به فرامین رهبری عملی کنیم هیچ مشکلی پیش نمی آید و به خواست خداوند بر دشمنان این نظام و کشور پیروز خواهیم شد.

*
یزد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی با همکاری و هماهنگی همدیگر برای رفع دغدغه اقتصادی و معیشتی فرهنگیان به دنبال چاره اندیشی و حل معضل باشند.
آیت الله محمدرضا ناصری یزدی افزود: دولت باید به صورت ریشه ای با جدیت و همکاری سایر بخش ها برای حل نیازها و رسیدگی به مطالبات فرهگیان اقدام کند.

*
کردستان ( سنندج )
امام جمعه سنندج مقام معلم را بسیار ارزشمند و کار انبیا دانست و گفت: اقشار مختلف مردم از جمله اهالی علم و دانش، باید حرمت معلم را نگه داشته و قدردان زحمات آنان باشند.
ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های نماز جمعه این هفته سنندج، ضمن تبریک روز معلم و گرامیداشت شهادت استاد مطهری تلاش معلمان را در تعلیم و تربیت دانش آموزان و آینده سازان کشور قابل تقدیر دانست و افزود: معلمان نیز باید به جایگاه عالی و شغل مقدس خود واقف باشند، چرا که امانت بزرگی را برعهده گرفته اند