رئيسي : آمريكا و متحدانش مهم ترين ناقضان حقوق بشر هستند

آيت الله رئيسي در ديدار سفرا و نمايندگان سازمان هاي بين المللي: آمريكا و متحدانش مهم ترين ناقضان حقوق بشر هستند دروغ نامه کیهان 4 تیر-98
جالب است خزانه داری آمریکا خامنه ای ومنصوبان دفترش را تحریم کرده است که شامل قوه فاسدقضاییه هم می شود زیرا رئیس این قوه فاسد از سوی خامنه ای رمال منصوب شده است ولی  رئیسی دژخیم مجرم ناقض حقوق بشر دردیدار با سفرا ونمایندگان سازمان های بسن المللی ازموضع فرار به جلووطلبکارانه آمریکا و متحدانش را  متهم به مهم ترین ناقضان حقوق بشر کرده است.
نشست سفرا و كارداران كشور هاي خارجي و نمايندگان سازمان هاي بين المللي با رئيس دستگاه قضا برگزار شد.
به گزارش ميزان، آيت الله رئيسي در اين نشست اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران بر پايه ايمان و ارزش هاي الهي همواره حقوق بشر و كرامت انساني را به عنوان نقطه مركزي پيام اديان آسماني مورد توجه قرار داده است؛ چه اينكه اسلام براي هدايت و سعادت انسان آمده است. اسلام سه شاخص برابري، آزادي و حفظ عزت نفس و احترام به شخصيت انسان را به عنوان جلوه هاي تحقق كرامت انساني معرفي كرده است. جمهوري اسلامي ايران حفظ كرامت انساني را در مناسبات اجتماعي و سياسي داخل كشور به عنوان سرلوحه اقدامات خود قرار دهد؛ همچنانكه در عرصه بين المللي نيز جمهوري اسلامي ايران همواره مدافع صلح، عدالت گرايي و توجه به حقوق بشر بوده است.
وي گفت: عدالت در عين حال كه مبنا و معيار هر سياست و برنامه در جمهوري اسلامي است، آرمان و هدف غايي و عالي جمهوري اسلامي در ساحت فردي و ملي هم هست. هر اقدام و حركتي در جمهوري اسلامي با معيار عدالت سنجيده مي شود و ميزان مشروعيت هر سياست و برنامه و ميزان مقبوليت هر اقدام و عمل در جمهوري اسلامي، به قابليت و توانايي آن در تحقق عدالت بستگي دارد.
عدالت و حقوق بشر از اهداف مهم انقلاب اسلامي است
رئيس قوه قضائيه در ادامه با تشريح اقدامات جمهوري اسلامي در زمينه ارتقاء حقوق بشر و توجه به كرامت انسان گفت: جمهوري اسلامي به عنوان نظام سياسي برآمده از انقلاب با ايجاد يك ساختار سياسي مردم سالارانه مبتني بر انتخاب عمومي، پيشرفت همه جانبه در تمام جغرافياي كشور با نگاه مبتني بر عدالت را به عنوان بخش مهمي از اهداف انقلاب اسلامي در جهت تامين حقوق بشر محقق نموده است.
وي افزود: در اين راستا قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران يكي از فصول خود را به حقوق مردم اختصاص داده است و قوانين متعددي در حمايت از برخي حقوق شهروندي نظير حق دسترسي به عدالت، حق دادرسي منصفانه، قانون احترام به آزادي هاي مشروع و حفظ حقوق شهروندي، منشور صيانت از حقوق شهروندان در نظام اداري در مجامع قانونگذاري و تقنيني تصويب شده است.
نظام قضايي ايران پاسدار حقوق عامه است
آيت الله رئيسي اظهار داشت: اينجانب با تجربه در حوزه قضا در جمهوري اسلامي با صراحت و دقت كامل مي گويم آيين دادرسي در نظام قضايي جمهوري اسلامي يكي از دقيق ترين و به روز ترين آيين هاي دادرسي است كه در آن حقوق متهم و حقوق عامه و ريزه كاري هاي فراوان قضايي به نحو روشن و وسيع رعايت شده است. نظارت هاي متعدد و مكانيزم هاي قانوني مانند ديوان عدالت اداري، سازمان بازرسي كل كشور ميدانهاي روشن براي پاسداري از حقوق شهروندان و اجراي عدالت را باز نموده است؛ از سوي ديگر نظارت بر محاكم و دادگاه ها و دادسراها، اقدامات ضابطين قوه قضائيه و نظارت بر زندان ها به نحو مستمر و ويژه بوده و در اين حوزه به تربيت و تاديب توجه ويژه شده است.
كارنامه سياه غرب در نقض حقوق بشر
وي افزود: با وجود تمامي اين دستاورد ها در جمهوري اسلامي ايران برخي از كشور ها به واسطه غلبه نگرش هاي سياسي همواره تلاش مي كنند تا ايران را به واسطه ادعاي نقض حقوق بشر محكوم كنند؛ اين در حالي است كه شهروندان در جمهوري اسلامي ايران در طول چهل ساله گذشته با نقض سيستماتيك حقوقشان از سوي كشور هاي متخاصم مواجه بوده اند.
رئيس دستگاه قضا گفت: حقوق شهروندان ايراني آنگاه نقض گرديد كه صدام حسين با حمايت آمريكا به ايران حمله كرد وحدود 240 هزار شهيد، جمعيتي بسيار مجروح و خانواده هاي زيادي بي سرپرست و حدود هزار ميليارد دلار خسارت برجاي گذاشت.
آيت الله رئيسي گفت: آمريكا با اعمال يكجانبه تحريم هاي غيرقانوني كه تعداد آنها به گفته مقامات وزارت خارجه اين كشور به يك هزار مورد رسيده است، نوع جديدي از تروريسم اقتصادي غيرانساني را عليه ملت ايران اعمال كرده است؛ به گونه اي كه اين كشور حتي از ارسال كمك هاي بشردوستانه سازمان صليب سرخ جهاني و كشور هاي مختلف براي كمك به آسيب ديدگان بلاياي طبيعي در بهار امسال جلوگيري كرد.
وي اظهار داشت: آيا كشور هاي غربي كه با آمريكا عليه ملت ايران همراهي كرده اند و حتي از ارائه مواد غذايي، دارو و تجهيزات پزشكي به ايران خودداري مي كنند دلسوزان و حاميان حقوق بشر هستند؟
رئيس قوه قضائيه در بخشي از اظهاراتش با بيان اينكه همين كشور هاي غربي كه مانع دسترسي ايران به دارو و تجهيزات پزشكي هستند، محور اصلي تصويب قطعنامه هاي حقوق بشري عليه ايران مي باشند، اظهار كرد: آمريكا و متحدان كليدي اش در منطقه، مهم ترين ناقضان حقوق بشر در فلسطين و يمن مي باشند.
ادعاي دموكراسي و آزادي توسط متحدان منطقه اي آمريكا محال است
آيت الله رئيسي ادامه داد: پرونده حقوق بشر و جنايات رژيم سعودي، ديگر مثال بزرگ نقض حقوق شهروندي است كه با رفتار متناقض آمريكا، مورد حمايت قرار مي گيرد. هم اكنون صف هاي اعدام بزرگي از فعالان سياسي و مدني در عربستان و بحرين ايجاد شده است كه بسياري از آنان را نوجوانان تشكيل مي دهند.
وي تصريح كرد: اين ها كشور هايي هستند كه در آنجا برگزاري انتخابات و وجود دمكراسي به آرزوي محال تبديل شده است؛ اما آمريكايي ها همچنان به حمايت از اين كشور هاي غيردمكراتيك ادامه داده و در برابر سركوب مردم همراهي نشان مي دهند.
رئيس دستگاه قضا درباره آزادي اقليت هاي ديني در ايران نيز گفت: در ايران اسلامي اقليت هاي ديني صاحب كرامت و آزادي هستند؛ اما شما مي بينيد در كشور آمريكا مركز يك فرقه از فرق مسيحيت چگونه به آتش كشيده مي شود.
تاسيس نهاد ملي حقوق بشر

به گفته وي، علاوه بر ستاد حقوق بشر، حدود 24 هزار نهاد مردمي در كشور فعال هستند كه حدود نيمي از آنها به امور حقوق بشري مربوط مي باشد و علاوه بر اين تاسيس نهاد ملي حقوق بشر نيز در دستور كار است كه در شوراي عالي ستاد حقوق بشر كه به زودي برگزار خواهد شد، موضوع اين نهاد حقوق بشري مورد بررسي و تصويب قرار خواهد گرفت.