شفافیت آرای نظام تقنینی مغایر قانون اساسی است

شفافیت آرای نظام تقنینی مغایر قانون اساسی است  9 مهر - 98
آشکارا زیرآب ادعای مضحک وجود دمکراسی در رژیم و لایت فقیه زده شده است  چون مجلس ارتجاع که نمایندگانش از طریق نمایشات انتخابات  برگزیده می شوند ونقش قانون گذاری دارد  . برحسب سیاست یک بامو دو هوا مجاز به  شفافیت سازی و پیگیری و بررسی  در نهادهای غیر انتخابی مردانه  همچون خبرگان آخوندی و مصلحت نظام و شورای نگهبان آلت دست خامنه ای و... که زیر نظرخامنه ای رمال اند راندارند . درحالی که این نهاد ها  مجازند تا در مصوبات مجلس ارتجاع   مداخله جویی  کنند.
نماینده ورامین در مجلس گفت: طرح شفافیت آرای نظام تقنینی قابلیت قانونی ندارد زیرا قوه مقننه نمی‌تواند به امورات داخلی شورای نگهبان، شورای عالی امنیت ملی، مجلس خبرگان و شورای عالی انقلاب فرهنگی ورود کند.
شفافیت آرای نظام تقنینی مغایر قانون اساسی است
سیدحسین نقوی حسینی نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره طرح شفافیت آرای نظام تقنینی گفت: موضع مجلس حمایت از شفافیت است ولی برخی دستگاه‌ها که در طرح شفافیت آرای نظام تقنینی ذکر شده‌اند مدیریت داخلی‌شان براساس آیین‌نامه داخلی آنان است.
وی افزود: قوه مقننه نمی‌تواند در امورات تعداد زیادی از دستگاه‌هایی که در طرح شفافیت آرای نظام تقنینی ذکر شده است دخالت کند؛ برای مثال مجلس طبق قانون اساسی نمی‌تواند برای شورای نگهبان آیین‌نامه تصویب کند و یا نمی‌توانیم برای شورای عالی امنیت ملی تعیین تکلیف کنیم.
نقوی حسینی گفت: مجلس شورای اسلامی نمی‌تواند در جزئیات شورای عالی انقلاب فرهنگی دخالت کند
وی افزود: یک فوریت طرح شفافیت آرای نظام تقنینی به تصویب رسیده اما وقتی بندهای این طرح به صحن ارسال شود قطعاً مورد اعتراض زیادی قرار خواهد گرفت.
نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ مغایرت‌های زیادی در طرح شفافیت آرای تقنینی با قانون اساسی وجود دارد و به نظرم در پایان این مسیر هم فقط به شفافیت مجلس خواهیم رسید.
نقوی حسینی گفت: واقعیت آن است که اصلاح‌طلبان، امیدی‌ها و مستقلان در مجلس به دنبال انحراف افکار عمومی در نقش آنان در عدم رأی‌آوری طرح‌های شفافیت قبلی هستند و وقتی اتهام مخالفت آنان با طرح شفافیت و اموال نمایندگان به آنان وارد است با پیشنهاد طرح شفافیت آرای نظام تقنینی فرار رو به جلو کردند.