مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه یکشنبه تا صبح دوشنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه یکشنبه تا صبح دوشنبه
تهران- ایرنا- بررسی گزارش سازمان برنامه و بودجه درخصوص رویکردهای بودجه سال ۹۹ کل کشور در جلسه هیات دولت، تاکید رئیسی بر لزوم شنیده شدن اعتراض کارگر توسط دولت و مجلس، تاکید ظریف بر هم صدایی اروپایی‌ها با آمریکا برای حفظ باقی مانده آبروی خود، استقبال امارات از کاهش تنش با ایران و پشتیبانی سوریه از ابتکار صلح هرمز مهمترین خبرهای ۱۲ساعت گذشته ایرنا بود.
اخبار داخلی
**********
*
تهران- در جهت تحقق فرمان مقام معظم رهبری در انجام اصلاحات ساختاری بودجه، سازمان برنامه و بودجه کشور رویکردهای ۱۰ گانه اصلاحات ساختاری در محورهای هزینه کرد کارآمد و اصلاحات نهادی بودجه را در جلسه روز یکشنبه هیات وزیران ارائه کرد که پس از بحث و بررسی، مورد تأیید قرار گرفت.
* تهران- آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه با تاکید براینکه اعتراض کارگر قطعا باید شنیده شود، گفت: من معتقدم این اعتراض‌ها به دلیل مشکلاتی است که کارگران دارند و این مشکلات باید پیش از آنکه جنبه قضایی یابد، توسط دولت و مجلس شنیده و حل و فصل شود.
* تهران- وزیر امور خارجه ایران گفت:‌ اگر اروپایی‌ها این روزها قدری مواضعشان به آمریکا نزدیک شده و همصدای با واشنگتن شده اند، دلیلش این نیست که ایران را در موضع ضعف دیده اند، بلکه به علت این است که نتوانسته اند دربرابر آمریکا بایستند و برای حفظ باقی مانده آبروی خودشان با واشنگتن هم صدا شده اند.
* نیویورک- وزیر امور خارجه ایران گفت: توافق راهبردی ۲۵ ساله میان کشورمان و چین در حد یک ایده پیشنهادی از سوی ایران بوده و هیچ توافقی وجود ندارد که بخواهد مفادی داشته باشد.
* تهران- علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی یکی از مولفه های حکمرانی خوب را قانونگرایی دانست و گفت: رسانه ها باید قانونگرایی را تبدیل به یک فرهنگ کنند.
* تهران- وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه امروز سیاست آمریکا علیه ما «فشار حداکثری» است، گفت: این سیاست دشمنان درحال تبدیل شدن به التماس حداکثری است و آنها امروز التماس می کنند که بیایید یک بار با هم دیدار داشته باشیم.
* همدان- رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: با توجه به حل شدن مشکل ویزا، پیش‌بینی می‌شود در اربعین امسال ۳.۵ میلیون زائر ایرانی وارد کشور عراق شوند.
*
تهران- سخنگوی وزارت امورخارجه درخصوص پیشنهاد دولت نجات ملی یمن در زمینه توقف پرتاب موشک و پهپاد به عربستان در مقابل توقف حملات سعودی ها به یمن اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از پیشنهاد دولت نجات ملی یمن استقبال و آن را در راستای استقرار ثبات و امنیت در منطقه ارزیابی می کند.
* تهران- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران با بیان اینکه طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده با هدف پایدارسازی اشتغال رانندگان تاکسی پایتخت اجرایی می‌شود افزود: وام ۴۰ میلیون تومانی به تاکسیداران اختصاص می‌یابد.
* تهران- دبیر شورای سنجش و پذیرش دانشجو گفت: شورای سنجش و پذیرش دانشجو به اتفاق آراء با انجام تکمیل ظرفیت رشته های غیرپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مخالفت کرد.
اخبار خارجی
**********
*
تهران- وزیر مشاور در امورخارجه امارات روز یکشنبه در مقاله ای نوشت: ابوظبی از طرح های ابتکارانه اروپا برای کاهش تنش و گشودن مسیر دیپلماسی با تهران حمایت می کند.
* تهران- ستاد فرماندهی آمریکا در تصمیمی غیرمنتظرانه بعد از ۱۳ سال، فرماندهی نیروی هوایی خود را از پایگاه العدید قطر خارج و به ایالت کارولینا نقل مکان کرد.
* نیویورک- وزیر خارجه سوریه با تاکید بر عمق روابط و همکاری راهبردی تهران و دمشق گفت: سوریه از ابتکار صلح هرمز و همکاری منطقه‌ای برای امنیت ناوبری این تنگه راهبردی، پشتیبانی می‌کند.
* تهران- "سعد الدین العثمانی" نخست وزیر مغرب یکشنبه شب اعلام کرد که کشورش طرح موسوم به «معامله قرن" را مردود می داند و بیت المقدس، خط قرمز دولت رباط است.
* پکن- یک رسانه دولتی چین با اشاره به تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران و چین نوشت وقت مقابله جهانی با تحریم های گزنده آمریکا علیه کشورهای مختلف دنیا فرا رسیده است.
* تهران- "مایک پمپئو" وزیر امورخارجه آمریکا یکشنبه شب از تحریم اتحادیه اروپا علیه هفت تن از مسؤولان اطلاعاتی و امنیتی ونزوئلا استقبال کرد.
* تهران- ضیف الله الشامی وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی وابسته به جنبش انصارالله یکشنبه شب گفت: عربستان می داند، در صورت عدم موافقت با پیشنهاد آتش بس، حملات آینده یمنی ها بسیار درد آور خواهد بود، به همین دلیل، چاره ای جز موافقت با طرح"مهدی المشاط" رئیس شورای عالی سیاسی یمن ندارد.
* تهران- سناتور آمریکایی بامداد دوشنبه با انتقاد از دیدار اخیر وزیر امور خارجه آمریکا با هنری کسینجر نوشت: پمپئو در حالی برای دیدار با کسینجر اظهار افتخار می کند که وی نقشی اساسی در جنگ ویران کننده ویتنام داشت.
* تهران- یک تحلیلگر هندی روز یکشنبه نوشت: حملات پهپادی به تاسیسات نفتی عربستان با وجود تریلیون ها دلار تجهیزات دفاعی با همکاری نیروهای داخلی عربستان صورت گرفته است.
* تهران- مقامات گمرک پاکستان روز یکشنبه اعلام کردند که یک محموله ۴۰ هزار لیتری سوخت قاچاق را در منطقه مرزی راخنی بلوچستان توقیف کرده اند.
* تهران- "مجتهد" افشاگر خاندان سعودی یکشنبه شب در توئیتی فاش کرد: کشته شدن سرلشکر  "عبدالعزیز الفغم" محافظ شخصی "سلمان بن عبدالعزیز" پادشاه سعودی یک عملیات ترور سازمان یافته بود که با دستور محمد بن سلمان اجرا شده است.
* تهران- براساس اخرین نتایج شمارش آرای انتخابات پارلمانی اتریش، حزب محافظه‌کار "مردم" (FPÖ) به رهبری سباستین کورتس، صدراعظم پیشین اتریش با کسب بیش از ۳۷ درصد آرا به پیروزی دست یافته است.
* تهران- کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد: براساس تازه‌ترین آمار از سه هزار و ۷۳۶ مراکز رای‌دهی، شمار شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری دو میلیون و ۱۹۶هزار تن برآورد شده است.
* اسلام‌آباد- آرامش نسبی در مرزهای مشترک پاکستان و هند، یکشنبه شب شکسته شد و تبادل آتش سنگین میان نیروهای مرزی دو کشور بار دیگر اوضاع این منطقه را متشنج کرده است.