وظیفه سنگین دولت در دستگیری از فقرا/ گرانی گریبان مردم را گرفته است

وظیفه سنگین دولت در دستگیری از فقرا/ گرانی گریبان مردم را گرفته است 9 مهر - 98
وقتی فاش شده 60درصد اقتصاد کشور در اختیار 4 نهاد زیر کنترل خامنه ای رمال می باشد . چرا باید فقط دولت پاسخگوی فقر فراگستردر کشور شده است؟پس نقش خامنه ای رمال  غارتگر ومدافع غارتگران حامی اش چیست وچرا نباید  وی و نهادهای زیر کنترلش که فعالیت اقتصادی  دارندپاسخگوی باشند؟
امام جمعه بسطام گفت: وظیفه دولت در حوزه دستگیری از فقرا سنگین‌تر از مردم است و باید به این وظیفه به‌خوبی عمل کند.
وظیفه سنگین دولت در دستگیری از فقرا/ گرانی گریبان مردم را گرفته است
حجت‌الاسلام سیدعلی رضوی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس استان سمنان اظهار کرد: انس با قرآن باید بیشتر شود و آموزه‌های قرآنی راه را به ما نشان می‌دهد؛ یکی از این آموزه‌های مهم، انفاق و کمک به مستمندان است.
وی ادامه داد: انفاق در آیات الهی از ویژگی‌های خاصی برخوردار است و فرصتی طلایی برای طلب مغفرت و آمرزش گناهان محسوب می‌شود.
امام جمعه بسطام تصریح کرد: با انفاق، کمک به همنوع و قدم نهادن در راه دستگیری از نیازمندان می‌توان مشمول رحمت و مغفرت الهی قرار گرفت تا گناهان ما بخشیده شود.
رضوی‌نسب با اشاره به اینکه دستگیری از فقرا و نیازمندان نباید فراموش شود، تصریح کرد: وظیفه دولت در حوزه دستگیری از فقرا سنگین‌تر از مردم است و باید حمایت‌های ویژه‌ای از طبقات ضعیف جامعه داشته باشد.
وی با بیان اینکه کمک به نیازمندان وظیفه‌ای شرعی و انسانی است، اظهار کرد: کمک به محرومان را نباید تنها وظیفه دولت یا صرفاً وظیفه مردم بدانیم.
امام جمعه بسطام اظهار کرد: دستگیری از نیازمندان لطفی است که خداوند متعال در حق بنده‌های محبوب خود کرده است و می‌خواهد بندگان را مورد عطف و بخشش خود قرار دهد.
رضوی‌نسب ادامه داد: در طول سال باید به محرومان کمک کنیم؛ ما بندگان خدا ضعف‌هایی داریم و خطاهایی کرده‌ایم که باید با این قبیل اقدامات جبران کنیم.
وی تصریح کرد: وقتی قلب ما به‌واسطه گناه سیاه می‌شود، باید تصفیه درونی صورت گیرد و کمک به نیازمندان، فرصت مبارکی است که خدا به بندگان لطف کرده و آن را برایشان فرصتی قرار داده است.
امام جمعه بسطام تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) نیز ویژگی‌هایی را برای انفاق‌کنندگان و دستگیرندگان محرومان بیان کرده‌اند و انسان‌ها باید در بهره‌مندی از فضیلت‌های انفاق حریص باشند و کوتاهی نکنند.
رضوی‌نسب با بیان اینکه انفاق در راه خدا از کارهای مهم در راه خداست، تصریح کرد: چه بخواهیم و چه نخواهیم بین هر چند خانوار، تعدادی فقیر وجود دارند؛ نباید هر چه داریم، برای خودمان حساب کنیم و باید به فکر فقرا هم باشیم.
وی با اشاره به اینکه اگر پولی انفاق کنیم، ثواب آن برایمان به‌خوبی نوشته می‌شود، اضافه کرد: فقرا منتظر هستند تا در این شرایط که گرانی و تورم گریبان مردم را گرفته و تهیه مایحتاج زندگی برای طبقات ضعیف بسیار سخت شده است، کمکی به آنها شوند؛ مردم بدانند هر چه در این راه انفاق کنند، ضرر نخواهند کرد.
امام جمعه بسطام با تأکید بر اینکه سود کلان هم در دنیا و هم در آخرت نصیب انفاق‌کنندگان می‌شود، تصریح کرد: درهای رحمت الهی همواره باز است و باید از فرصت‌ها بهره برد.