تشدید تحریم «آشپز پوتین» به دلیل تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا


تشدید تحریم «آشپز پوتین» به دلیل تلاش برای دخالت در انتخابات آمریکا9مهر-98
این چگونه آشپزی  است که به جای آشپزی و پخت غذا  متخصص تولید نفوذ و جاسوسی آنهم در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا  می باشد؟ وقتی آشپز پوتین چنین مأموریت ایفا می کند داشته باشد خود پوتین که سابقه عضویت در کا-گ – ب روسیه داشته چکاره  است وچه کرده است؟
یوگنی پریگوژین که در رسانه‌های روسیه به «آشپز پوتین» شهرت پیدا کرده، متهم به دخالت در انتخابات‌ آمریکاست.
وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که تحریم یکی از نزدیکان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، را تشدید می‌کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت آمریکا یوگنی پریگوژین، مدیر «آژانس تحقیقات اینترنتی» را متهم کرده که برای دخالت در انتخابات میان‌دوره‌ای سال ۲۰۱۸ در آمریکا تلاش کرده است.
یوگنی پریگوژین به خاطر مالکیت شرکتی که ضیافت‌های رسمی برای ولادیمیر پوتين و سایر مقامات ارشد روسیه برگزار می‌کند، در رسانه‌های روسیه به «آشپز پوتین» شهرت پیدا کرده است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا علاوه بر آقای پریگوژین، شش کارمند «آژانس تحقیقات اینترنتی» را نیز تحریم کرده است.
آقای پریگوژین قبلا به دلیل دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا تحریم شده بود.
پیشتر در گزارش رابرت مالر، بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا درباره پرونده دخالت‌‌های روسیه در انتخابات آمریکا علیه یوگنی پریگوژین اعلام جرم شد.
بر اساس این گزارش، آقای پریگوژین از طریق «آژانس تحقیقات اینترنتی» و با ارسال انبوه پیام‌های اینترنتی تلاش کرده بود که به پیروزی دونالد ترامپ کمک کند.
او همچنین متهم شده بود که از طریق یک شرکت مدیریت و مشاوره به نام کنکورد فعالیت‌های تبلیغاتی به نفع دونالد ترامپ را هدایت کرده است. وکیل شرکت کنکورد ارتکاب هرگونه جرمی را تکذیب کرده است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه جدیدش گفته است که به دلیل تلاش برای دخالت در انتخابات میان دوره‌ای سال ۲۰۱۸، تحریم‌های جدیدی علیه اموال آقای پریگوژین، از جمله قایق تفریحی و چندین هواپیمای جت خصوصی او وضع کرده است.
وزارت خزانه‌داری آمریکا افزود با وجود اقدامات یوگنی پریگوژین هیچ نشانه‌ای از موفقیت او در ضربه زدن به ساختارهای انتخاباتی با هدف جلوگیری از رای دادن مردم و یا تاثیر گذاری بر نتایج آرا وجود ندارد.