امامان جمعه : هدف دشمن تزریق نا امیدی بین مردم است


ربات های نمازجمعه ها هنوز نمی دانند یا خمدرا به نادانی می زنند که مردم می دانند دشمن نه دربرون مرز که درخانه و حاکم است . برای همین چه موقع اینان به دشمن خود امیدوار بودند که قرار است ناامید شوند؟
امامان جمعه : هدف دشمن تزریق نا امیدی بین مردم است
استان‌ها - ایرنا - امامان جمعه مراکز استانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفتند : حمله به ارکان نظام و نیروهایی که در راه ولایت حرکت می‌کنند در دستور کار دشمن است.
خطیبان جمعه کشور افزودند: طبق بیان و صراحت اخیر مقام معظم رهبری در درس خارج از فقه، هیچگونه مذاکره ای بین ایران و آمریکا اتفاق نخواهد افتاد  و وسوسه های مذاکرات اخیر سران کشورهای غربی فتنه جدید آنهاست.
به گفته امامان جمعه کشور، راهبرد اصلی دشمن در شرایط کنونی برای وارد کردن آسیب به نظام مقدس جمهوری اسلامی، تغییر دیدگاه مردم نسبت به مواضع، دستاوردها و ثمرات بی‌شمار انقلاب اسلامی ایران است که در این شرایط همه باید در برابر سیاه‌نمایی دشمن هوشیار باشیم.
خطیبان جمعه کشور همچنین در ادامه با اشاره سخنرانی رئیس جمهوری در مجمع سالیانه سازمان ملل متحد گفتند : تلاش های سران سه کشور اروپایی طرف برجام برای ملاقات سران ایران با ترامپ صرفا جنبه تبلیغاتی برای رای آوردن مجدد ترامپ در انتخابات پیش روی این کشور است.
چکیده خطبه‌های نمازجمعه مراکز استان‌ها در پی می‌آید:
مشهد
امام جمعه موقت مشهد گفت: وقوع انقلاب اسلامی و پیروزی عزت مندانه ملت ایران در دفاع مقدس به رهبری امام راحل، کانون های مقاومت در برابر ظلم و ستم استکبار را در اقصی نقاط عالم امیدوار، راسخ و مصمم کرد بطوریکه امروز می بینیم در یمن، سوریه، عراق، فلسطین و لبنان این کانون ها با عزم راسخ مقابل زورگویی های استکبار جهانخوار و ارتجاع عرب ایستاده اند.
حجت الاسلام محمد باقر فرزانه افزود: استکبار جهانی در مقابل این کانون های مقاومت شکست خورده است و حتی ظهور و خلق گروه وحشی داعش نیز نتوانسته است برای آنان کاری انجام دهد.
سمنان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: تقویت باور «ما می‌توانیم» کلید امیدافزایی، تقویت کشور در خودکفایی و ناکامی دشمنان و بدخواهان جمهوری اسلامی است.
آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای بزرگ این شهر افزود: قطع امید از دشمن، توکل به خدا و تقوا ابزار تقویت باور «ما می‌توانیم» در جامعه است.
امام جمعه سمنان خاطرنشان کرد: ملت ایران با شکست رژیم طاغوت باور «ما می‌توانیم» را جامه عمل پوشاند و اینک نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با هدایت مقام معظم رهبری تا سپردن حکومت به حضرت ولی عصر(عج) ادامه دارد.
همدان
حجت الاسلام محمد جوادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه شهر همدان بیان کرد: دشمن حمله به مردم، مسئولان و نهادهایی که در صراط مستقیم قدم برمی‌دارند را در اولویت کار خود قرار داده است.
خطیب نماز جمعه همدان اضافه کرد: دشمنان حمله به نهادهایی همچون شورای نگهبان، سپاه پاسداران، نیروهای مسلح و ولایت فقیه را از مدت های پیش آغاز کرده تا اینها را از نفس بیاندازند و راه را برای دشمنی باز کند.
شهرکرد
امام جمعه موقت شهرکرد با اشاره سخنرانی رئیس جمهوری در مجمع سالیانه سازمان ملل متحد گفت : سخنرانی رئیس جمهوری در این مراسم قابل قبول و تقدیر بود.
حجت الاسلام سید محمد احمدی افزود: سخنرانی رئیس جمهوری در مجمع عمومی سازمان ملل، تبلور عزت ایرانی و اسلامی بود و این مدیریت مقام معظم رهبری است که حتی جریان را به گونه ای هدایت کرده‌اند که این عزت در مجمع عمومی سازمان ملل  از رئیس جمهوری کشور بیان شود.
قزوین
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: ملت مومن، انقلابی و ولایتمدار ایران اسلامی در مقابل استکبار تسلیم ناپذیر است و هیچ فشاری مقاومت آنان را علیه دشمن نمی شکند.
آیت الله عبدالکریم عابدینی افزود: عزت و سربلندی کنونی ملت ایران اسلامی نتیجه مقاومت و پایداری در برابر نظام سلطه است.
وی اظهار داشت : آمریکا می خواهد با هر ترفندی ما پای میز مذاکره ببنشینیم تا  از این پس با تهدید و فشار  خواسته های خود را محقق کند اما ملت ما هوشیار است و ما باید در مقابل فشار حداکثری باایستیم و شکست را به آنها بچشانیم .
گرگان
نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت : راهبرد اصلی دشمن در شرایط کنونی برای وارد کردن آسیب به نظام مقدس جمهوری اسلامی، تغییر دیدگاه مردم نسبت به مواضع، دستاوردها و ثمرات بی‌شمار انقلاب اسلامی ایران است که در این شرایط همه باید در برابر سیاه‌نمایی دشمن هوشیار باشیم.
آیت الله سید کاظم نورمفیدی با اشاره به دیدار روز گذشته اعضای مجلس خبرگان با مقام رهبری معظم انقلاب اظهار داشت : دشمنان در تلاش هستند تا درک و فکر آحاد مردم را نسبت به موفقیت های انقلاب تغییر دهند.
اصفهان
امام جمعه موقت تهران گفت: هدف کلیدی دشمن تزریق نا امیدی بین مردم است که با طراحی توطئه‌های متنوع آن را دنبال می‌کند.
آیت الله سید احمد خاتمی روز جمعه در یادواره شهدای فریدن در کانون جوانان سپاه این شهرستان، افزود: آرزوی نهایی دشمن این است که مردم را از انقلاب اسلامی جدا کند از این رو گرانی های افسار گسیخته را  با این هدف پیاده کرده است.
وی با بیان این که هر حکومتی که مردم را داشته باشد ماندگار است و در غیر اینصورت نابود می شود،  تصریح کرد:  خدشه ای به دین اسلام  وارد نیست و قصوری اگر هست از مسلمانی ماست، بنابراین مردم کاستی‌ها و کمبودها را پای نظام اسلامی نمی‌نویسند.
امام جمعه موقت اصفهان گفت: دشمن در فکر تحریم حداکثری است تا از این طریق دوگانگی در ملت ایجاد کند و در برخی‌ها تاثیر گذارد و آنها را به تسلیم و ذلت قانع کند تا پای میز مذاکره بروند.
آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اصفهان افزود: همه ما درس‌های مقاومت و فداکاری را از کربلا و عاشورای امام حسین(ع) گرفته ایم.
وی ادامه داد: عاشورایی‌ها گذشت از جان و مال، پافشاری روی اصول دینی و مقاومت در برابر دشمن را از امام حسین (ع) آموخته‌اند.
سنندج
امام جمعه سنندج گفت: صهیونیست‌ها ۷۱ سال بعد از اینکه به زور و توسل به قدرت‌های استعماری و استکباری در سرزمین فلسطین حاکم شدند همچنان در حال تجاوز و جنایت هستند و زبانی غیر از زور را درک نمی‌کنند.
ماموستا عبدالرحمان خدایی اظهار داشت:‌ فلسطین از جنگ جهانی اول درگیر استعمار بویژه انگلیس شد و از آن روز تاکنون مورد ظلم قرار گرفته است.
وی اضافه کرد: در آن دوران یهودیان هشت درصد جمعیت فلسطین را تشکیل می‌دادند و ۹۲ درصد جمعیت آن مسلمانان بودند اما استعمارگران در همان زمان این جمعیت کم از یهودیان را به رسمیت شناختند و به آنها خودمختاری دادند.
زنجان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: هفته گذشته، تجلی اقتدار در داخل و عرصه بین‌المللی به نمایش گذاشته شد که موجب خشنودی دوستان و خصم دشمنان شد.
حجت‌الاسلام علی خاتمی اظهار داشت: یکی از جالب‌ترین این موضوعات جوابگوی وزیر امور خارجه به سران سه کشوری بود که ایران را مقصر حادثه آرامکو خوانده بودند.
وی افزود: ملت ایران در دفاع مقدس با مقاومت و ایستادگی خود در برابر دشمنان، عزت دنیا را دیدند.
خاتمی تاکید کرد: مقاومت سبب می‌شود امداد غیبی و کمک فرشتگان نازل شود و خداوند به وعده خود عمل می‌کند.
شیراز
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به تقدیم لایحه صیانت از حقوق زنان به مجلس شورای اسلامی گفت: این کار، اقدامی شایسته و ارزشمند است که امیدوارم بدون هیاهو در مجلس و شورای نگهبان بررسی و به سندی مهم برای تمدن نوین اسلامی در ۴۰ سال دوم انقلاب تبدیل شود.
آیت الله لطف الله دژکام افزود: رعایت حقوق عمومی و حقوق شهروندی همه مردم ایران امر بسیار مهمی است که باید برای ایجاد تمدن اسلامی به آن توجه و این امر مهم رعایت و حفظ شود.
بیرجند
امام جمعه موقت بیرجند گفت: راهبرد معین از سوی نظام که رهبری و نایب امام زمان (عج) برای ما تعیین می‌کنند، راهبرد مقاومت است.
حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی افزود: باید در این زمینه و در عرصه‌های مختلف فعال باشیم و هرگز راهبرد سازش و تسلیم که ما را وابسته به غرب و دشمنان کند، در شان نظام اسلامی نیست.
وی با بیان اینکه ما یک دشمن درونی و یک دشمن بیرونی داریم گفت: دشمن بیرونی، اساس نظام اسلامی را قبول ندارد و برای مقابله با آن از هرچه در توان دارد استفاده می‌کند.
کرمان
به گفته نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، دشمنان همواره تلاش می‌کنند گفتمان انقلاب اسلامی را متوقف کنند اما هرگز نتوانسته‌اند، زیرا این گفتمان رو به پیشرفت است و بزودی تمام کشورهای اسلامی و تمام آزادیخواهان جهان را تحت پوشش خود قرار می دهد.
حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی افزود: هفته دفاع مقدس روزهای پایانی را می گذارند و این ملت در خدمت امام عظیم الاشان، انقلابی را به پیروزی رساندند که جریانی بی نظیر و بی مانند بود.
اراک
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: مشکلات اقتصادی کشور با تکیه بر ظرفیت‌ها و داشته‌های داخلی رفع شدنی است.
آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» افزود: مشکلات اقتصادی کشور باید با بهره گیری از ظرفیت های داخلی و با تدبیر مسئولان رفع شود.
وی ادامه داد: مسئولان و مردم باید با وحدت، یکپارچگی و تبعیت از ولی فقیه برای پیشرفت و توسعه کشور تلاش کنند.
قم
خطیب جمعه قم گفت:‌ تجربه نشان داده کشورهایی که چشم به کمک و یاری آمریکا دارند جزء ذلت و خواری چیزی به دست نمی‌آورند.
آیت الله سید محمد سعیدی افزود:‌ طبق بیان و صراحت اخیر مقام معظم رهبری در درس خارج از فقه، هیچگونه مذاکره ای بین ایران و آمریکا اتفاق نخواهد افتاد  و وسوسه های مذاکرات اخیر سران کشورهای غربی فتنه جدید آنهاست.
وی ادامه داد: تلاش های سران سه کشور اروپایی طرف برجام برای ملاقات سران ایران با ترامپ صرفا جنبه تبلیغاتی برای رای آوردن مجدد ترامپ در انتخابات پیش روی این کشور است.
کرمانشاه
امام جمعه کرمانشاه گفت: ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس با ۷۰ کشور دنیا مقابله کرد اما یک وجب از خاک، فکر، فرهنگ، اعتبار و شخصیت کشور عقب‌نشینی نکرد.
آیت الله مصطفی علما افزود: دفاع مقدس نباید فراموش شود و همواره باید زنده و محفوظ بماند.
او عنوان کرد: در طول ۴۰ سال عمر انقلاب اسلامی شاید بیش از ۴۰ هزار مشکل بر ما گذشته باشد اما با توکل بر خداوند همه این مشکلات را پشت سر گذاشته ایم.
همدان
امام جمعه ملایر گفت: سخنرانی حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در سازمان ملل عزتمندانه و از موضع قدرت و شفافیت بود که قابل تقدیر است.
حجت الاسلام محمدباقر برقراری افزود: رئیس جمهوری در سخنان خود تاکید کرد ایران نیازی به مذاکره نمیبیند و پاسخ ما به مذاکره تحت فشار «نه» است.
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران نه تنها تحت فشار مذاکره نمی‌کند، بلکه بر مقاومت خود نیز پافشاری می‌کند.
هرمزگان
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس  گفت: رشوه، فسادی است که ملت را ناراضی کرده و نسبت به نظام ناامید می کند بنابراین باید گلوگاه رشوه و رشوه خوار بسته شود.
حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده افزود: مسوولان باید مسائل مهم تصمیم گیری برای امور مردم را به کارگزاران صالح و سالم در نظام اسلامی بدهند تا از ارزش های انقلاب به خوبی محافظت شود.
وی بیان کرد: حضرت علی (ع) در نامه ای که به مالک اشتر در آن زمان نوشته بود به سه نکته مهم در مبارزه با رشوه خواری شامل، دقت در انتخاب کارگزار لایق، توجه به حقوق کارمندان و قضات و ارسال بازرسان مخفی برای کنترل مدیران و دستگاه ها اشاره کرده که امروز می تواند الگوی بسیار مناسبی باشد.
خرم آباد
نماینده ولیفقیه در لرستان گفت: راهبرد مقاومت ملت ایران ، عقب نشینی دشمنان را بدنبال داشته است.
آیت الله سبد احمد میر عمادی بیان کرد: یکی از ابعاد دفاع مقدس مصونیت بخشی است که انقلاب اسلامی ایران را در برابر تهدیدات دشمن مقاوم کرد.
وی با بیان اینکه بیش از ۳۵ سال از دفاع مقدس گذشته است ادامه داد: ملت ایران همچنان مقاوم است و کشور ما در برابر تمام هجمه های دشمنان به برکت دفاع مقدس ایستادگی کرده است.
ساری
امام جمعه موقت ساری گفت: آقای روحانی در سخنرانی خود در نشست سالانه سازمان ملل متحد ، عزت، شوکت و اقتدار جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت.
حجت الاسلام محمد قاسمی افزود: آقای روحانی در سخنرانی خود عزت، حکمت و مصلحت نظام الهی را در هم آمیخت.
وی با اظهار این که آمریکا و همپیمانانش از اقتدار جمهوری اسلامی می هراسند، گفت: دونالد ترامپ مذاکره را از دولت ایران اسلامی گدایی می کند و برای موافقت جمهوری اسلامی جهت مذاکره از تمام کشورها خواست تا در این باره وساطت کنند.
تبریز
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: استفاده از راهبرد مقاومت تنها راه پیروزی ملت ایران در برابر دشمن است.
حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم با قدردانی از مواضع غیرتمندانه رئیس جمهوری در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک افزود: مقابله با پازل آمریکایی و اروپایی علیه ملت ایران تنها با مقاومت میسر است و به فرموده رهبر معظم انقلاب، امروز آمریکا جزو منفورترین دولت‌ها در جهان است.
بجنورد
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: هم‌اکنون مبارزه با مفسدان اقتصادی در کشور آغاز شده است اما، برخورد با مفسدان اقتصادی باید از سوی سه قوه قاطع و سریع باشد.
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی اظهار داشت: مبارزه با فساد تنها مختص قوه قضاییه نیست زیراکه باید همه قوا برای پیشگیری و همچنین مبارزه در این حوزه فعالیت داشته باشند.
کرج
نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج گفت: عزت ایران اسلامی غرب را به بن بست رساند و تمام توطئه ها و ترفندهای دشمنان را با شکست مواجه کرد.
آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی افزود: امروز به دنبال وانمود کردن حمله نظامی آمریکا به ایران هستند که با این وضعیت کشور آمریکا وجود حمله به نظام اسلامی را ندارد.
وی ادامه داد: براساس بررسی ها، یکی از نمایندگان مجلس کویت در فضای مجازی اخیرا اعلام کرده که اگر با ایران جنگ شود تمام کشورها صحرا نشین خواهند شد.